Podczas targów Luxe Pack Monaco, odbywających się w dniach 1-3 października br. i skierowanych do osób i firm działających na rynku opakowań luksusowych, miała miejsce światowa premiera API Trends Folio 2019/2020. Jest to kolejna edycja wydawnictwa, poświęconego najnowszym trendom w branży opakowaniowej. Na stoisku firmy był też promowany Transmet – niezawierający folii laminat, znajdujący zastosowanie w produkcji opakowań klasy premium.
API Trends Folio, którego pierwsze wydanie pojawiło się w 2015 roku, stał się – jak zapewnia API – swego rodzaju branżowym przewodnikiem po trendach i stylach, a jednocześnie ich wyznacznikiem na nadchodzące miesiące. Korzystają z niego właściciele marek, projektanci graficzni, jak też drukarnie specjalizujące się w produkcji opakowaniowej. Publikacja za każdym razem definiuje i wskazuje cztery obszary tematyczne stymulujące – zdaniem specjalistów API – rozwój branży opakowaniowej. Prezentuje jednocześnie, w jaki sposób właściwe zastosowanie folii, laminatów czy materiałów holograficznych może wzmocnić przekaz marki i wpłynąć na jej postrzeganie w kontekście zmian zachodzących na rynku.
Swoje działania API Group opiera m.in. na przeprowadzonych niedawno na jej zlecenie badaniach rynkowych. 78% właścicieli marek, którzy wzięli udział w ankiecie, uznało opakowanie za pozytywny element w kontekście zachowań konsumenta. Przy czym – jak dodaje firma – istotnym jest, by uwzględniało ono najnowsze trendy kulturowe, modowe i designerskie.
Podobnie jak przy poprzednich edycjach, także tym razem Trends Folio stanowi ewolucję wcześniejszych publikacji z tej serii. W założeniach twórców ma ono wspierać innowacyjność na każdym etapie procesu powstawania i wytwarzania opakowania. Tegoroczna edycja uwzględnia rosnące zapotrzebowanie na najwyższej klasy efekty i wykończenia, stosowane w produktach luksusowych dostępnych w sprzedaży detalicznej.
Pomysłodawcą i szefem zespołu odpowiedzialnego za projekt Trends Folio jest David Peters, Creative Development Manager w firmie API. Komentując pojawienie się nowej wersji wydawnictwa, podkreśla on znaczenie metod, dzięki którym właściciele marek mogą wykorzystać informacje o bieżących i przyszłych trendach do wyróżnienia się na tle konkurencji, większej interakcji z konsumentami oraz zwiększenia atrakcyjności ich produktów obecnych na półce sklepowej. Dodaje jednocześnie, że „trendy rynkowe mogą jedynie służyć za wskazówkę. Kluczem jest zrozumienie i stworzenie rozwiązania opakowaniowego, które będzie właściwe z punktu widzenia marki, konsumenta, kategorii produktowej oraz środowiska, w jakim produkt będzie pozycjonowany. Luxe Pack Monaco to doskonałe miejsce do przybliżenia nowych trendów rynkowych naszym obecnym i potencjalnym klientom. To zarazem najlepsza platforma do pokazania, w jaki sposób API współpracuje z właścicielami marek przy tworzeniu rozwiązań opakowaniowych, mających rzeczywisty wpływ na podejmowane przez konsumenta decyzje, zapadając jednocześnie w jego pamięć”.
Targi w Monako były jednocześnie okazją do promocji Transmet – rozwiązania pozwalającego właścicielom marek zredukować negatywny wpływ na środowisko naturalne, bez uszczerbku na jakości finalnego opakowania klasy premium. „Przez ostatnich pięć lat inwestowaliśmy w rozbudowę naszego portfolio w zakresie niezawierających folii laminatów do wykańczania opakowań. Obecnie cała seria produktów Transmet umożliwia łączenie różnej stylistyki, stojącej za trendami wskazanymi w Trends Folio, z proekologicznością. W rezultacie użytkownik otrzymuje efekty, nadające markowym opakowaniom unikalny wygląd i charakter”.
Na podstawie informacji Poligraficznej Agencji Informacyjnej pai.info.pl
Fot.: API Group