Wy­daw­nic­two API Trends Fo­lio 2019/2020 za­de­biu­to­wa­ło na tar­gach Lu­xe Pack Mo­na­coPoprzedni artykuł 

Pod­czas tar­gów Lu­xe Pack Mo­na­co, od­by­wa­jących się w dniach 1–3 pa­ździer­ni­ka br. i skie­ro­wa­nych do osób i firm dzia­ła­jących na ryn­ku opa­ko­wań luk­su­so­wych, mia­ła miej­sce świa­to­wa pre­mie­ra API Trends Fo­lio 2019/2020. Jest to ko­lej­na edy­cja wy­daw­nic­twa, po­świ­ęco­ne­go naj­now­szym tren­dom w bra­nży opa­ko­wa­nio­wej. Na sto­isku fir­my był też pro­mo­wa­ny Tran­smet – nie­za­wie­ra­jący fo­lii la­mi­nat, znaj­du­jący za­sto­so­wa­nie w pro­duk­cji opa­ko­wań kla­sy pre­mium.

API Trends Fo­lio, które­go pierw­sze wy­da­nie po­ja­wi­ło się w 2015 ro­ku, stał się – jak za­pew­nia API – swe­go ro­dza­ju bra­nżo­wym prze­wod­ni­kiem po tren­dach i sty­lach, a jed­no­cze­śnie ich wy­znacz­ni­kiem na nad­cho­dzące mie­si­ące. Ko­rzy­sta­ją z nie­go wła­ści­cie­le ma­rek, pro­jek­tan­ci gra­ficz­ni, jak też dru­kar­nie spe­cja­li­zu­jące się w pro­duk­cji opa­ko­wa­nio­wej. Pu­bli­ka­cja za ka­żdym ra­zem de­fi­niu­je i wska­zu­je czte­ry ob­sza­ry te­ma­tycz­ne sty­mu­lu­jące – zda­niem spe­cja­li­stów API – roz­wój bra­nży opa­ko­wa­nio­wej. Pre­zen­tu­je jed­no­cze­śnie, w ja­ki spo­sób wła­ści­we za­sto­so­wa­nie fo­lii, la­mi­na­tów czy ma­te­ria­łów ho­lo­gra­ficz­nych mo­że wzmoc­nić prze­kaz mar­ki i wpły­nąć na jej po­strze­ga­nie w kon­te­kście zmian za­cho­dzących na ryn­ku.
Swo­je dzia­ła­nia API Gro­up opie­ra m.in. na prze­pro­wa­dzo­nych nie­daw­no na jej zle­ce­nie ba­da­niach ryn­ko­wych. 78% wła­ści­cie­li ma­rek, którzy wzi­ęli udział w an­kie­cie, uzna­ło opa­ko­wa­nie za po­zy­tyw­ny ele­ment w kon­te­kście za­cho­wań kon­su­men­ta. Przy czym – jak do­da­je fir­ma – istot­nym jest, by uwzględ­nia­ło ono naj­now­sze tren­dy kul­tu­ro­we, mo­do­we i de­si­gner­skie.
Po­dob­nie jak przy po­przed­nich edy­cjach, ta­kże tym ra­zem Trends Fo­lio sta­no­wi ewo­lu­cję wcze­śniej­szych pu­bli­ka­cji z tej se­rii. W za­ło­że­niach twór­ców ma ono wspie­rać in­no­wa­cyj­no­ść na ka­żdym eta­pie pro­ce­su po­wsta­wa­nia i wy­twa­rza­nia opa­ko­wa­nia. Te­go­rocz­na edy­cja uwzględ­nia ro­snące za­po­trze­bo­wa­nie na naj­wy­ższej kla­sy efek­ty i wy­ko­ńcze­nia, sto­so­wa­ne w pro­duk­tach luk­su­so­wych do­stęp­nych w sprze­da­ży de­ta­licz­nej.
Po­my­sło­daw­cą i sze­fem ze­spo­łu od­po­wie­dzial­ne­go za pro­jekt Trends Fo­lio jest Da­vid Pe­ters, Cre­ati­ve De­ve­lop­ment Ma­na­ger w fir­mie API. Ko­men­tu­jąc po­ja­wie­nie się no­wej wer­sji wy­daw­nic­twa, pod­kre­śla on zna­cze­nie me­tod, dzi­ęki którym wła­ści­cie­le ma­rek mo­gą wy­ko­rzy­stać in­for­ma­cje o bie­żących i przy­szłych tren­dach do wy­różnie­nia się na tle kon­ku­ren­cji, wi­ęk­szej in­te­rak­cji z kon­su­men­ta­mi oraz zwi­ęk­sze­nia atrak­cyj­no­ści ich pro­duk­tów obec­nych na półce skle­po­wej. Do­da­je jed­no­cze­śnie, że „tren­dy ryn­ko­we mo­gą je­dy­nie słu­żyć za wska­zów­kę. Klu­czem jest zro­zu­mie­nie i stwo­rze­nie roz­wi­ąza­nia opa­ko­wa­nio­we­go, które będzie wła­ści­we z punk­tu wi­dze­nia mar­ki, kon­su­men­ta, ka­te­go­rii pro­duk­to­wej oraz śro­do­wi­ska, w ja­kim pro­dukt będzie po­zy­cjo­no­wa­ny. Lu­xe Pack Mo­na­co to do­sko­na­łe miej­sce do przy­bli­że­nia no­wych tren­dów ryn­ko­wych na­szym obec­nym i po­ten­cjal­nym klien­tom. To za­ra­zem naj­lep­sza plat­for­ma do po­ka­za­nia, w ja­ki spo­sób API współpra­cu­je z wła­ści­cie­la­mi ma­rek przy two­rze­niu roz­wi­ązań opa­ko­wa­nio­wych, ma­jących rze­czy­wi­sty wpływ na po­dej­mo­wa­ne przez kon­su­men­ta de­cy­zje, za­pa­da­jąc jed­no­cze­śnie w je­go pa­mi­ęć”.
Tar­gi w Mo­na­ko by­ły jed­no­cze­śnie oka­zją do pro­mo­cji Tran­smet – roz­wi­ąza­nia po­zwa­la­jące­go wła­ści­cie­lom ma­rek zre­du­ko­wać ne­ga­tyw­ny wpływ na śro­do­wi­sko na­tu­ral­ne, bez uszczerb­ku na ja­ko­ści fi­nal­ne­go opa­ko­wa­nia kla­sy pre­mium. „Przez ostat­nich pi­ęć lat in­we­sto­wa­li­śmy w roz­bu­do­wę na­sze­go port­fo­lio w za­kre­sie nie­za­wie­ra­jących fo­lii la­mi­na­tów do wy­ka­ńcza­nia opa­ko­wań. Obec­nie ca­ła se­ria pro­duk­tów Tran­smet umo­żli­wia łącze­nie różnej sty­li­sty­ki, sto­jącej za tren­da­mi wska­za­ny­mi w Trends Fo­lio, z pro­eko­lo­gicz­no­ścią. W re­zul­ta­cie użyt­kow­nik otrzy­mu­je efek­ty, na­da­jące mar­ko­wym opa­ko­wa­niom uni­kal­ny wy­gląd i cha­rak­te­r”.

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji Po­li­gra­ficz­nej Agen­cji In­for­ma­cyj­nej pai.in­fo.pl
Fot.: API Gro­up

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści