Zobacz kolekcję ulotek reklamowych i reklam z czasopism mody kobiecej z lat 20. i 30. w ramach Europejskich Dni Dziedzictwa w Muzeum Drukarstwa – tylko 7 i 8 września!
Rok 1918, Polska odzyskuje Niepodległość, a w ludziach budzi się radość. Ożywają polityka, gospodarka, życie społeczne i kulturalne. Tym samym ożywa życie towarzyskie, a to skutkuje zainteresowaniem modą.
Emancypacja, podjęcie aktywności zawodowej, społecznej, politycznej i sportowej zmieniły podejście do ubioru kobiecego. Kobiety wybierały prostsze i wygodniejsze ubrania. Nauczycielki, ekspedientki, urzędniczki potrzebowały wygodnych i jednocześnie eleganckich ubiorów do pracy. Popularna stała się konfekcja czyli standaryzowane gotowe ubrania. Dzięki temu były dostępne dla osób o różnym poziomie zamożności.
To właśnie wtedy salony, Domy Mody i projektanci ubrań wydawali własne ilustrowane czasopisma, publikowali reklamy w prasie kobiecej lub fotografie z modelkami w strojach projektantów. Kobiety czytywały Tygodnik Ilustrowany, Kłosy, Bluszcz, Teatr i Życie Wytworne, Pani i wiele innych.
Muzeum Drukarstwa przygotowało pokaz ulotek reklamowych i reklam z czasopisma z własnej kolekcji ukazujące piękno ówczesnej mody kobiecej. Mody odreagowującej ubogie lata Wielkiej Wojny Światowej.
7 września (sobota)
8 września (niedziela)
Zapraszamy na warsztaty:
7 września (sobota), godz. 12.00–16.00
Warsztaty z wykonywania linorytów inspirowanych pokazem reklam mody
prowadzenie: Barbara Rogalska
Wstęp wolny, ilość miejsc na warsztaty ograniczona (40 osób).
Zgłoszenia przyjmuje Łukasz Sobierajski, tel. 22 620 60 42, e-mail: lukasz.sobierajski@muzeumwarszawy.pl
Na podstawie informacji firmy Muzeum Drukarstwa