Jak najlepiej zapakować produkt, aby pobudzić ciekawość i czerpać przyjemność z samego otwierania opakowań? Temu wyzwaniu najlepiej sprostał Maciej Jander z Polski, tworząc wyrafinowane i zabawne opakowanie na kosmetyki. Odniósł sukces w międzynarodowym konkursie Model Young Package, na który zgłosili się projektanci z 66 krajów. Tegorocznym tematem było "Unboxing Experience".
Międzynarodowy konkurs projektowania opakowań dla młodych projektantów i studentów jest ogłaszany przez firmę Model. To największe tego typu wydarzenie na świecie. Daje uczestnikom wyjątkową okazję porównania własnych projektów z pomysłami międzynarodowej konkurencji.
Tegoroczny konkurs zaprosił projektantów do refleksji nad połączeniem funkcjonalności opakowania z ekologią i wyjątkowym doświadczeniem rozpakowywania. Uczestnicy wymyślili szereg zabawnych koncepcji. Każdy twórca znalazł inny sposób na zaskoczenie jury podczas otwierania opakowania. Były projekty oparte na ilustracjach, szczególnym kształcie papieru lub dobrze zaprojektowanym mechanizmie. Niektórzy kładli większy nacisk na ekologię, podczas gdy inni myśleli o ochronie produktu. Które opakowanie było największym zaskoczeniem dla jury?
Na pierwszy rzut oka jest to klasyczne pudełko. Zaprojektował je Maciej Jander z Polski jako opakowanie na 3 produkty kosmetyczne. Główną koncepcją projektu jest wypełnienie całej pojemności opakowania. Dla każdego produktu kosmetycznego autor opracował pudełko o nietypowym kształcie kryształu, którego kolor odpowiada zapachowi produktu kosmetycznego. Wszystkie 3 kształty są następnie łączone w prosty blok. Opakowanie jest doskonale zaprojektowane i ma tak doskonałą i czystą formę, że stało się tegoroczną zwycięską pracą.
Pomysł został również nagrodzony przez Centrum Innowacji firmy Model
Na podstawie informacji firmy Model