Ma­ciej Jan­der zdo­był głów­ną na­gro­dę w kon­kur­sie Mo­del Yo­ung Pac­ka­gePoprzedni artykuł 

foto: Tomáš Polák
fo­to: To­máš Po­lák

Jak naj­le­piej za­pa­ko­wać pro­dukt, aby po­bu­dzić cie­ka­wo­ść i czer­pać przy­jem­no­ść z sa­me­go otwie­ra­nia opa­ko­wań? Te­mu wy­zwa­niu naj­le­piej spro­stał Ma­ciej Jan­der z Pol­ski, two­rząc wy­ra­fi­no­wa­ne i za­baw­ne opa­ko­wa­nie na ko­sme­ty­ki. Od­ni­ósł suk­ces w mi­ędzy­na­ro­do­wym kon­kur­sie Mo­del Yo­ung Pac­ka­ge, na który zgło­si­li się pro­jek­tan­ci z 66 kra­jów. Tego­rocz­nym te­ma­tem by­ło „Un­bo­xing Expe­rien­ce”.

Mi­ędzy­na­ro­do­wy kon­kurs pro­jek­to­wa­nia opa­ko­wań dla mło­dych pro­jek­tan­tów i stu­den­tów jest ogła­sza­ny przez fir­mę Mo­del. To naj­wi­ęk­sze te­go ty­pu wy­da­rze­nie na świe­cie. Da­je uczest­ni­kom wy­jąt­ko­wą oka­zję po­rów­na­nia wła­snych pro­jek­tów z po­my­sła­mi mi­ędzy­na­ro­do­wej kon­ku­ren­cji.

Te­go­rocz­ny kon­kurs za­pro­sił pro­jek­tan­tów do re­flek­sji nad po­łącze­niem funk­cjo­nal­no­ści opa­ko­wa­nia z eko­lo­gią i wy­jąt­ko­wym do­świad­cze­niem roz­pa­ko­wy­wa­nia. Uczest­ni­cy wy­my­śli­li sze­reg za­baw­nych kon­cep­cji. Ka­żdy twór­ca zna­la­zł in­ny spo­sób na za­sko­cze­nie ju­ry pod­czas otwie­ra­nia opa­ko­wa­nia. By­ły pro­jek­ty opar­te na ilu­stra­cjach, szcze­gól­nym kszta­łcie pa­pie­ru lub do­brze za­pro­jek­to­wa­nym me­cha­ni­zmie. Niek­tórzy kła­dli wi­ęk­szy na­cisk na eko­lo­gię, pod­czas gdy in­ni my­śle­li o ochro­nie pro­duk­tu. Które opa­ko­wa­nie by­ło najwi­ęk­szym za­sko­cze­niem dla ju­ry?

Na pierw­szy rzut oka jest to kla­sycz­ne pu­de­łko. Za­pro­jek­to­wał je Ma­ciej Jan­der z Pol­ski ja­ko opa­ko­wa­nie na 3 pro­duk­ty ko­sme­tycz­ne. Głów­ną kon­cep­cją pro­jek­tu jest wy­pe­łnie­nie ca­łej po­jem­no­ści opa­ko­wa­nia. Dla ka­żde­go pro­duk­tu ko­sme­tycz­nego au­tor opra­co­wał pu­de­łko o nie­ty­po­wym kszta­łcie krysz­ta­łu, które­go ko­lor od­po­wia­da za­pa­cho­wi pro­duk­tu ko­sme­tycz­nego. Wszyst­kie 3 kszta­łty są na­stęp­nie łączo­ne w pro­sty blok. Opa­ko­wa­nie jest do­sko­na­le za­pro­jek­to­wa­ne i ma tak do­sko­na­łą i czy­stą for­mę, że sta­ło się te­go­rocz­ną zwy­ci­ęską pra­cą.

Po­my­sł zo­stał rów­nież na­gro­dzo­ny przez Cen­trum In­no­wa­cji fir­my Mo­del

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji fir­my Mo­del

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści