HP za­pra­sza na bez­płat­ne, wir­tu­al­ne po­ka­zy urządzeń z ro­dzi­ny Gra­phics So­lu­tions Bu­si­ness (GSB)Poprzedni artykuł 

Na czym po­le­ga­ją wir­tu­al­ne po­ka­zy, pro­wa­dzo­ne obec­nie w cen­trach de­mon­stra­cyj­nych HP na ca­łym świe­cie. Dla­cze­go fir­ma zde­cy­do­wa­ła się na ich uru­cho­mie­nie?

Ma­ic Hen­ge­mu­eh­le: Cen­trum HP Gra­phics Expe­rien­ce w Bar­ce­lo­nie jest klu­czo­wym punk­tem wy­sta­wo­wym i de­mon­stra­cyj­nym dla roz­wi­ązań z port­fo­lio HP Gra­phics So­lu­tions Bu­si­ness. Na­szym głów­nym ce­lem jest prze­pro­wa­dza­nie de­mon­stra­cji pro­duk­tów i tech­no­lo­gii dla klien­tów roz­wa­ża­jących za­kup wiel­ko­for­ma­to­wych dru­ka­rek i roz­wi­ązań HP. Do­tych­czas wi­ęk­szo­ść na­szych de­mon­stra­cji od­by­wa­ła się w ra­mach in­dy­wi­du­al­nych spo­tkań na ży­wo, jed­nak Cen­trum w Bar­ce­lo­nie już od kil­ku lat po­słu­gu­je się wir­tu­al­ny­mi na­rzędzia­mi i apli­ku­je zdal­ne roz­wi­ąza­nia – np. przed­sprze­da­żo­we we­bi­na­ria, pod­czas których od­po­wia­da­my na py­ta­nia klien­tów. W 2019 ro­ku zde­cy­do­wa­li­śmy, że mu­si­my po­sze­rzyć za­kres ofe­ro­wa­nych usług. Ch­cie­li­śmy mieć pew­no­ść, że nie po­mi­ja­my tych klien­tów, dla których zor­ga­ni­zo­wa­nie spo­tka­nia na ży­wo czy podróż do Bar­ce­lo­ny sta­no­wi nie la­da wy­zwa­nie. Pre­zen­ta­cje zdal­ne oka­za­ły się świet­ną al­ter­na­ty­wą, która po­zwo­li­ła nam na utrzy­ma­nie bli­skich re­la­cji z klien­ta­mi i za­pew­nić do­sko­na­łą ob­słu­gę użyt­kow­ni­ków. Za­in­we­sto­wa­li­śmy w sprzęt wy­so­kiej ja­ko­ści i prze­pro­wa­dzi­li­śmy kil­ka prób­nych te­stów we wrze­śniu 2019 r., aby spraw­dzić roz­wi­ąza­nie w prak­ty­ce. Otrzy­ma­li­śmy po­zy­tyw­ne opi­nie od uczest­ni­ków spo­tkań te­sto­wych, co skło­ni­ło nas do pod­jęcia de­cy­zji o włącze­niu usłu­gi do na­szej glo­bal­nej stra­te­gii.

W li­sto­pa­dzie 2019 r. w pe­łni wy­po­sa­ży­li­śmy na­sze Cen­trum w Bar­ce­lo­nie w tech­no­lo­gię nie­zbęd­ną do zdal­nych de­mon­stra­cji pe­łne­go port­fo­lio pro­duk­tów HP Gra­phic So­lu­tions Bu­si­ness, a na­stęp­nie po­dob­nych im­ple­men­ta­cji do­ko­na­li­śmy w na­szych Cen­trach w Atlan­cie i Sin­ga­pu­rze. Z po­wo­du pan­de­mii COVID-19 pro­jekt ten stał się bar­dziej istot­ny niż kie­dy­kol­wiek przed­tem. Je­ste­śmy te­raz w pe­łni go­to­wi, by za­ofe­ro­wać na­szym klien­tom opty­mal­ne roz­wi­ąza­nie zdal­ne.

Czy­li po­my­sł na wpro­wa­dze­nie wir­tu­al­nych po­ka­zów zro­dził się jesz­cze przed kry­zy­sem zwi­ąza­nym z COVID-19 i by­ła to stra­te­gicz­na de­cy­zja, którą HP pod­jęło już w li­sto­pa­dzie 2019 r.?

Ma­ic Hen­ge­mu­eh­le: Do­kład­nie. Otrzy­my­wa­li­śmy wie­le py­tań od klien­tów, którzy chcie­li zo­ba­czyć dru­kar­ki przed przy­jaz­dem do Bar­ce­lo­ny lub też ogól­nie móc się z ni­mi za­po­znać bez po­trze­by wi­zy­ty w Cen­trum. Sta­ło się ja­sne, że mu­si­my spro­stać te­mu za­po­trze­bo­wa­niu, wy­ko­rzy­stu­jąc w tym ce­lu zdal­ne roz­wi­ąza­nia. Sz­cze­gól­nie przez ostat­nie mie­si­ące na­pły­wa­ją do nas bar­dzo po­zy­tyw­ne opi­nie od klien­tów, którzy chwa­lą ta­kie in­no­wa­cyj­ne po­de­jście i za­pew­nia­jąc, że ja­ko­ść pre­zen­ta­cji nie różni się od tych pro­wa­dzo­nych na ży­wo.

Jak wy­gląda ta­ka wir­tu­al­na de­mon­stra­cja? Jak za­gwa­ran­to­wać ta­ką sa­mą ja­ko­ść, jak pod­czas po­ka­zów na ży­wo?

Ma­ic Hen­ge­mu­eh­le: Ka­żde­mu zdal­ne­mu de­mo to­wa­rzy­szy ta­kie sa­mo przy­go­to­wa­nie, jak w przy­pad­ku de­monstracji na ży­wo. Pro­wa­dzi­my roz­mo­wę z kie­row­ni­kiem sprze­da­ży HP i klien­tem, aby zro­zu­mieć je­go in­dy­wi­du­al­ne ocze­ki­wa­nia i wy­ma­ga­nia. Na pod­sta­wie za­bra­nych da­nych ze­spół przy­go­to­wu­je od­po­wied­nio do­bra­ne urządze­nia i dru­kar­ki. Pro­si­my rów­nież klien­ta o prze­sła­nie kon­kret­nych ocze­ki­wań lub su­ge­stii do­ty­czących de­monstracji wy­bra­nych pro­duk­tów przed spo­tka­niem.

W uzgod­nio­nym ter­mi­nie klient wraz z lo­kal­nym me­ne­dże­rem sprze­da­ży HP spo­tka się z na­mi wir­tu­al­nie, za po­śred­nic­twem Zo­om, w na­szych cen­trach. Na­stęp­nie z po­mo­cą wy­so­kiej ja­ko­ści sprzętu i ka­mer prze­pro­wa­dzo­na zo­sta­nie pre­zen­ta­cja, przy­go­to­wa­na na pod­sta­wie wcze­śniej ze­bra­nych in­for­ma­cji. Mo­że to być np.: pre­zen­ta­cja urządze­nia, dru­ko­wa­nie kon­kret­ne­go zle­ce­nia klien­ta na okre­ślo­nych no­śni­kach czy pre­zen­ta­cja sty­lu pra­cy zop­ty­ma­li­zo­wa­ne­go dla da­nej bra­nży. Po tej części roz­pocz­nie się in­te­rak­tyw­na dys­ku­sja, pod­czas której klient mo­że otwar­cie za­da­wać py­ta­nia. Nie ma­my żad­nych ogra­ni­czeń cza­so­wych. Czas ka­żdej se­sji wy­no­si od 2 do 3 go­dzin.

Klu­czo­wym ele­men­tem, podno­szącym ja­ko­ść spo­tka­nia, jest wy­ko­rzy­sta­nie różnych ka­mer (wszyst­kie o wy­so­kiej roz­dziel­czo­ści) oraz do­dat­ko­wych na­rzędzi, które spra­wia­ją, że klient po­czu­je się jak pod­czas po­ka­zów na ży­wo. W prak­ty­ce ozna­cza to, że be ogra­ni­czeń mo­że­my za­pre­zen­to­wać klien­to­wi na­sze dru­kar­ki ze wszyst­kich stron: z przo­du, ty­łu i bo­ków. Mo­że­my rów­nież za­de­mon­stro­wać pro­ces dru­ko­wa­nia na ży­wo, ta­ki ze zbli­że­nia­mi, czy uka­zu­jący pa­nel dru­kar­ki.

Które dru­kar­ki są do­stęp­ne do pre­zen­ta­cji?

Ma­ic Hen­ge­mu­eh­le: Z per­spek­ty­wy GSB kon­cen­tru­je­my się na urządze­niach z se­rii In­di­go, Pa­ge­Wi­de Web Press oraz z port­fo­lio Lar­ge For­mat La­tex and Stitch. Sta­ra­my się za­cho­wać ela­stycz­no­ść i mo­że­my za­ofe­ro­wać rów­nież de­mo in­nych pro­duk­tów, np. De­si­gnJet i Pa­ge­Wi­de XL.

W ja­ki spo­sób klien­ci mo­gą wzi­ąć udział w ta­kiej wir­tu­al­nej de­mon­stra­cji?

Ma­ic Hen­ge­mu­eh­le : Pro­ces jest nie­zwy­kle pro­sty. Wy­star­czy wy­słać zgło­sze­nie na ad­res: https://www.hpvir­tu­al­bo­oth.co­m/pl/con­tac­t/li­ve­-pro­duc­t-de­mo, a z nadaw­cą wia­do­mo­ści skon­tak­tu­je się me­ne­dżer sprze­da­ży HP w ce­lu uzgod­nie­nia szcze­gółów wir­tu­al­ne­go spo­tka­nia.

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji fir­my HP

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści