So­li­ze i HP roz­po­czy­na­ją pro­duk­cji części NISMO He­ri­ta­ge w tech­no­lo­gii dru­ku 3DPoprzedni artykuł 

W ra­mach swo­jej dłu­go­let­niej współpra­cy, ma­jącej na ce­lu wspo­ma­ga­nie roz­wo­ju pro­duk­cji cy­fro­wej, mar­ki SOLIZE i HP od nie­daw­na wspól­nie roz­wi­ja­ją i in­we­stu­ją w pro­duk­cję wy­co­fa­nych wcze­śniej części za­mien­nych, w ra­mach pro­gra­mu NISMO He­ri­ta­ge mar­ki Nis­san. Dwa przed­si­ębior­stwa ja­ko pierw­sze na ryn­ku za­pro­jek­to­wa­ły i wy­pro­du­ko­wa­ły części dla en­tu­zja­stów NISMO z wy­ko­rzy­sta­niem tech­no­lo­gii 3D.

Wraz z po­mo­cą Nis­sa­na, SOLIZE uda­ło się zi­den­ty­fi­ko­wać części ide­al­nie na­da­jące się do dru­ku 3D. Na­stęp­nie fir­ma na­wi­ąza­ła współpra­cę z HP, w ce­lu zop­ty­ma­li­zo­wa­nia pro­duk­cji części ko­mer­cyj­nych wy­so­kiej ja­ko­ści, wy­ko­rzy­stu­jąc mo­żli­wo­ści plat­for­my HP’s Mul­ti Jet Fu­sion. Pierw­sza część, która zo­sta­ła re­kon­stru­owa­na w opar­ciu o tech­no­lo­gię 3D, to osło­na wi­ąz­ki prze­wo­dów do mo­de­lu R32 Nis­san Sky­li­ne GT-R. Ta część jest pro­du­ko­wa­na z ma­te­ria­łu HP High Reu­sa­bi­li­ty PA 11, co gwa­ran­tu­je do­sko­na­łe wła­ści­wo­ści me­cha­nicz­ne i ela­stycz­ny de­sign.

SOLIZE ma już po­nad 30 lat do­świad­cze­nia i do­sko­na­li swo­ją tech­no­lo­gię od mo­men­tu wy­pusz­cze­nia pierw­szych dru­ka­rek 3D w Ja­po­nii – po­wie­dział Ya­su­to­shi Ku­do, Pre­si­dent & CEO, SOLIZE Cor­po­ra­tion. Wspól­nie z Nis­sa­nem roz­wi­nęli­śmy tech­no­lo­gię dru­ku 3D na po­trze­by ko­mer­cyj­nych części, które zo­sta­ły wcze­śniej wy­co­fa­ne z obie­gu i za­jęli­śmy się ich pro­duk­cją. Z po­mo­cą wio­dącej tech­no­lo­gii dru­ku 3D HP, je­ste­śmy w sta­nie wes­przeć prze­my­sł, w tym sek­tor mo­to­ry­za­cyj­ny, po­przez zrów­no­wa­żo­ną pro­duk­cję, która przy­no­si roz­wi­ąza­nia szyb­kie, eko­no­micz­ne i do­brej ja­ko­ści.

Bu­do­wa­nie no­we­go ła­ńcu­cha do­staw za spra­wą zrów­no­wa­żo­nej pro­duk­cji

By uła­twić na­pra­wy i wy­mia­nę części, fir­my mo­to­ry­za­cyj­ne ma­ją obo­wi­ązek do­star­cza­nia części za­mien­nych do swo­ich pro­duk­tów przez dłu­ższy czas. Pro­du­ko­wa­nie i prze­cho­wy­wa­nie części za­mien­nych do po­jaz­dów, których pro­duk­cja zo­sta­ła wstrzy­ma­na, ulep­szo­no ich mo­de­le lub wdro­żo­no no­wą ge­ne­ra­cję, mo­że być wy­ma­ga­jące i kosz­tow­ne dla pro­du­cen­tów, po­nie­waż zmu­sza to ich do za­cho­wy­wa­nia form i za­rządza­nia ma­ga­zy­no­wa­niem oraz lo­gi­sty­ką.

Pro­duk­cja cy­fro­wa i druk 3D umo­żli­wia­ją ela­stycz­ne pro­jek­to­wa­nie i pro­duk­cję 3D w try­bie ju­st-i­n-ti­me dla wir­tu­al­nych za­pa­sów, które za­spo­ka­ja­ją za­po­trze­bo­wa­nie na zło­żo­ne części przy jed­no­cze­snym ob­ni­że­niu kosz­tów. Po­nad­to, zrów­no­wa­żo­na pro­duk­cja 3D na żąda­nie przy­czy­nia się do zmniej­sze­nia ilo­ści od­pa­dów prze­my­sło­wych i emi­sji dwu­tlen­ku węgla w cza­sie ca­łe­go cy­klu ży­cia pro­duk­tu.

Li­de­rzy w bra­nży, ta­cy jak Nis­san, zda­ją so­bie spra­wę z ogrom­nych kon­se­kwen­cji kosz­to­wych zwi­ąza­nych z ma­ga­zy­no­wa­niem, for­ma­mi i lo­gi­sty­ką części za­mien­nych oraz w ja­ki spo­sób prze­my­sło­wy druk 3D mo­że ich w tym wes­przeć – po­wie­dział Jon Way­ne, He­ad of Glo­bal Com­mer­cial Bu­si­ness for 3D Prin­ting and Di­gi­tal Ma­nu­fac­tu­ring, HP Inc. Pro­duk­cja cy­fro­wa to re­al­ne, dłu­go­ter­mi­no­we roz­wi­ąza­nie słu­żące przy­spie­sze­niu pro­ce­su two­rze­nia, trans­for­ma­cji ła­ńcu­chów do­staw i ak­ty­wi­za­cji bra­nż, ta­kich jak mo­to­ry­za­cja. Wspól­nie z SOLIZE kon­cen­tru­je­my się na po­ma­ga­niu fir­mom w prze­kszta­łca­niu ich pro­ce­sów wła­śnie dzi­ęki zrów­no­wa­żo­nej, cy­fro­wej pro­duk­cji.

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji firm So­li­ze i HP

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści