Startuje kolejna edycja projektu edukacyjnego Canon „To MY Tworzymy Świat”. Program, realizowany od siedmiu lat, adresowany jest do uczniów w wieku 13-18 lat i promuje 17 Celów Zrównoważonego Rozwoju ustanowionych przez ONZ.
Do tej pory w ramach projektu Canon zrealizowano warsztaty edukacyjne. Teraz rusza konkurs na pracę multimedialną oraz reportaż zdjęciowy. Do zdobycia są atrakcyjne nagrody.
Co trzeba zrobić?
Uczestnicy mają do wyboru jedną z dwóch kategorii konkursowych:
Organizatorzy konkursu zaznaczają, że w obu kategoriach prace powinny pokazywać pozytywne historie realizacji Celów Zrównoważonego Rozwoju ONZ, czyli dobre praktyki w zakresie, np. ochrony środowiska, praw człowieka, równości płci czy ekologicznego podróżowania.
Jak wziąć udział w konkursie?
Konkurs Canon trwa do 1 grudnia 2021 r. Prace konkursowe (w formie pliku lub plików) należy umieścić w dowolnie wybranej chmurze i wygenerować link (dostęp do linku musi być otwarty), a następnie przesłać go na adres e-mail tworzymyswiat@canon.pl. Dodatkowo na stronie www.canon.pl/tomytworzymyswiat można uzyskać wsparcie techniczne oraz znaleźć inspirujące materiały, regulamin konkursowy, a także szczegółowe informacje o warsztatach.
Zrównoważony rozwój w programie Canon
To już siódma edycja programu Canon „To MY Tworzymy Świat”. Główną jego część stanowią warsztaty multimedialne, pokazujące młodym twórcom, w jaki sposób zajmująco opowiadać historie przy pomocy filmów i zdjęć. Do tej pory spotkania prowadzili uznani reprezentanci świata fotografii (między innymi Marcin Jamkowski, fotograf, filmowiec i były redaktor naczelny magazynu „National Geographic”).
Ustanowione przez ONZ cele stanowią dziś szczególny fundament dla rozwoju świata, a program „To MY Tworzymy Świat” wpisuje się w ich realizację. Canon jako globalny lider w dziedzinie obrazowania, stara się przypominać młodym ludziom o tych wartościach i zachęcać ich do aktywnego działania z wykorzystaniem narzędzi komunikacji wizualnej. Warsztaty i konkurs to także dobra okazja, aby promować wśród młodzieży aktywność oraz zaangażowanie w zmianę otaczającej rzeczywistości. Canon pokazuje, że ich głos ma znaczenie. W erze Facebooka, Instagrama, Twittera czy TikToka, to właśnie opowiadanie obrazem wydaje się najskuteczniejszą formą narracji.
Na podstawie informacji firmy Canon