Stora Enso podwójnym sponsorem konkursu GrandFront 2008Poprzedni artykuł 

Piotr Kuzebski, dyrektor generalny Stora Enso Polska (pierwszy z lewej) wręcza nagrodę ArtFront 2008 dyrektorowi Piotrowi Zmelonkowi
Piotr Kuzebski, dyrektor generalny Stora Enso Polska (pierwszy z lewej) wręcza nagrodę ArtFront 2008 dyrektorowi Piotrowi Zmelonkowi
22 kwietnia w salach Zamku Królewskiego w Warszawie odbyła się uroczystość wręczenia nagród w siódmej edycji konkursu Izby Wydawców Prasy na najlepsze okładki prasowe – GrandFront 2008. Tradycyjnie wśród jego sponsorów znalazła się firma Stora Enso Polska, która tym razem ufundowała nagrody dla zwycięzców dwóch kategorii – „Czasopisma opinii” oraz „Czasopisma branżowe”.

Siódma edycja konkursu GrandFront, odbywającego się pod patronatem Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego – Bogdana Zdrojewskiego, zgromadziła w sumie 343 prace, w tym 276 w grupie czasopism (podzielonych na sześć kategorii) i 67 w grupie gazet (podzielonych na trzy kategorie). Podobnie jak przed rokiem, część prac była zgłaszana do dodatkowej nagrody specjalnej za szczególne osiągnięcia artystyczne i edytorskie. Nagrody, przyznawane przez 30-osobowe jury pod przewodnictwem Tomasza Kuczborskiego, podzielono na dwa rodzaje: GrandFront (dla najlepszej okładki czasopisma i najlepszej strony tytułowej gazety wydanej w 2008 roku) oraz ArtFront (dla najlepszych czasopism i gazet w poszczególnych kategoriach).

W pierwszej ze sponsorowanych przez Stora Enso Polska kategorii – „Czasopisma opinii” – zgłoszono 16 prac, wśród których znalazły się okładki najważniejszych i najbardziej poczytnych magazynów wydawanych w Polsce. Pierwsze miejsce i nagrodę ArtFront 2008 przyznano tygodnikowi Polityka nr 26/2008 za okładkę zaprojektowaną przez Marka Kwiatkowskiego. Drugie miejsce zajęła okładka tygodnika Przekrój nr 37/2008 autorstwa Anny Myśluk, trzecie – magazynu Forum nr 45/46/2008 zaprojektowana przez Małgorzatę Śliwińską. Ponadto w kategorii „Czasopisma opinii” przyznano trzy wyróżnienia dla okładek czasopism The Warsaw Voice (nr 49/50/2008 oraz 38/2008) i Newsweek Polska nr 32/2008.
W drugiej ze sponsorowanych przez Stora Enso Polska kategorii – „Czasopisma branżowe” – zgłoszono 78 prac. Pierwsze miejsce i nagrodę ArtFront 2008 przyznano okładce magazynu Architektura nr 1/2008, zaprojektowanej przez Jerzego Skakuna i Joannę Górską. Drugie miejsce zajęła okładka miesięcznika Press nr 5/2008 (autor projektu: Michał Stasiak), trzecie zaś – magazynu Fotografia nr 26/27, zaprojektowana przez zespół redakcyjny. W kategorii „Czasopisma branżowe” wyróżniono też okładki magazynów Psychologia Dziś (nr 2/2008), Architektura (nr 2/2008) i Perfect Body (nr 1/2008).
Statuetki dla zwycięzców oraz pamiątkowe dyplomy dla wyróżnionych w obu kategoriach wręczali Piotr Kuzebski – dyrektor zarządzający Stora Enso Polska i Wiesław Podkański – prezes Izby Wydawców Prasy.
Wszystkie nagrodzone prace można oglądać w ramach wystawy w Zamku Królewskim do 28 kwietnia, a następnie w wybranych salonach Empik.

Nasz udział w roli sponsora konkursu GrandFront to już tradycja – mówi Piotr Kuzebski. – Co więcej, w tym roku postanowiliśmy wesprzeć nie jedną, jak do tej pory, ale dwie kategorie czasopism ocenianych przez jury. Bardzo się cieszymy, że w obecnych czasach, gdy prasa drukowana przeżywa trudne chwile, frekwencja zgłoszonych okładek pozostała na niemal niezmienionym poziomie, a znalezienie się w gronie nagrodzonych jest dla wielu wydawców prestiżową sprawą. Nas jako firmę produkującą i dostarczającą papiery publikacyjne bardzo cieszy fakt, iż – podobnie jak przy poprzednich edycjach konkursu GrandFront – wiele zgłoszonych i nagrodzonych prac zostało wydrukowanych na podłożach Stora Enso. Mamy zatem nadzieję, że również kolejne edycje tego prestiżowego konkursu organizowanego przez Izbę Wydawców Prasy spotkają się z podobnym, a nawet większym zainteresowaniem wydawców gazet i czasopism.

Na podstawie informacji PAI PrintinPoland.com

 Produkcja: WebFabrika 1999-2024 | Kontakt | Regulamin | Polityka Prywatności