Przed pięciu laty firma Agfa Graphics wprowadziła na rynek pierwsze rozwiązania w zakresie materiałów eksploatacyjnych oparte na technologii ThermoFuse, która została wykorzystana m.in. w ekologicznych płytach termoczułych :Azura i :Amigo. Z tej okazji belgijski producent przygotował dla swoich klientów niespodziankę w postaci nietypowych nagród – „złotych płyt” (specjalnie przygotowanych płyt CtP pokrytych warstwą złota) oraz urządzeń do filtrowania wody (której oszczędzanie jest mottem przewodnim całej kampanii). Dostawy materiałów, w których mogą znajdować się zwycięskie kupony z informacją o wygranej, będą realizowane do 1 października br.
Opatentowana przez Agfa Graphics technologia ThermoFuse zadebiutowała na targach drupa w 2004 roku, znajdując zastosowanie przy produkcji bezodczynnikowych płyt Agfa :Azura. Dzięki odpowiedniej strukturze, po naświetleniu wymagają one jedynie zmycia w prostym urządzeniu warstwy kopiowej z obszarów niedrukujących za pomocą roztworu gumy, która również zabezpiecza powierzchnię formy drukowej. W rezultacie używanie tych płyt pozwala m.in. na eliminację wywoływacza, znaczną redukcję odpadów i miejsca potrzebnego na instalację sprzętu. Rok później na rynku pojawiła się inna płyta oparta na technologii ThermoFuse – niewymagająca wywoływania Agfa :Amigo. W tym przypadku, po naświetleniu płyta jest wymywana specjalnym środkiem czyszczącym w tradycyjnej wywoływarce. Z kolei na ubiegłorocznych targach drupa 2008 Agfa Graphics zaprezentowała nową generację płyt :Azura oznaczoną symbolem TS, pozwalającą na znaczne podniesienie wydajności użytkowanych systemów CtP. :Azura TS ma również wyższy kontrast obrazu i jest jeszcze bardziej przyjazna dla środowiska ze względu na ulepszony skład roztworu czyszcząco-gumującego. W sumie z rozwiązań opartych na technologii ThermoFuse korzysta dziś z powodzeniem około 2500 firm poligraficznych z całego świata, także z Polski.
Z okazji 5. urodzin technologii ThermoFuse oraz mając na uwadze dalsze rozpowszechnianie proekologicznych rozwiązań stosowanych w branży poligraficznej, firma Agfa Graphics przygotowała dla swoich klientów specjalną promocję pod hasłem „Znajdź złotą płytę”. W wybranych partiach płyt CtP, dostarczanych od końca czerwca do 1 października, zostaną ukryte specjalne ulotki, których obecność oznacza wygraną jednej z 225 nagród. W przypadku znalezienia zwycięskiego kuponu należy skontaktować się z polskim przedstawicielstwem Agfa Graphics w Warszawie w celu ustalenia szczegółów związanych z odbiorem nagrody.
Z myślą o użytkownikach płyt :Azura, :Azura TS i :Amigo przygotowano 25 nagród głównych, nazwanych „złotymi płytami”. Są to specjalnie przygotowane w zakładach Agfa Graphics, pokryte warstwą złota płyty CtP, w efektownej, ozdobnej ramie o formacie ok. 70 x 100 cm. Firma przygotowała też 200 nagród dodatkowych, którymi są urządzenia do filtrowania wody. Właśnie oszczędność wody i uświadomienie jak niewiele potrzeba, by przyczynić się do redukcji jej zużycia, jest myślą przewodnią całej kampanii. W ulotce dostarczanej wraz z płytami klienci Agfa Graphics znajdą szereg praktycznych porad dotyczących skutecznego oszczędzania wody nie tylko w bieżącej produkcji poligraficznej, ale i w życiu codziennym. Materiał ten zawiera też wiele interesujących informacji na temat wody i jej znaczenia dla funkcjonowania całej planety.
Mówi Wojciech Pawłowski, dyrektor generalny Agfa Graphics Sp. z o.o.:
Serdecznie zapraszamy wszystkich rodzimych użytkowników płyt :Azura i :Amigo do udziału w naszej kampanii promocyjnej. Z roku na rok przybywa w Polsce firm korzystających z rozwiązań opartych na technologii ThermoFuse, co świadczy o coraz większej wiedzy naszych drukarzy w zakresie działań proekologicznych. Warto bowiem uświadomić sobie, że do wyprodukowania jednego metra konwencjonalnej płyty CtP potrzeba aż pięciu litrów wody, a zastosowanie systemów CtP wytwarzających płyty:Azura bądź :Amigo znacznie redukuje jej zużycie. W Polsce działa wiele systemów CtP wykorzystujących płyty w technologii ThermoFuse, dlatego mamy nadzieję, że wśród zwycięzców „złotych płyt” znajdą się także użytkownicy z Polski. Zatem zapraszamy do składania zamówień i życzymy szczęścia przy realizacji dostaw! Kampania „Znajdź złotą płytę” to kolejna już inicjatywa Agfa Graphics związana z aktywną promocją działań proekologicznych w branży poligraficznej. Warto przypomnieć, że firma jest inicjatorem programu GreenWorks, zrzeszającego drukarnie z całego świata realizujące politykę przyjazną dla środowiska naturalnego. Na początku roku został on uhonorowany przez kanadyjski magazyn
Print Action nagrodą Environmental Printing Award w dziedzinie „Najbardziej proekologiczny produkt lub usługa poligraficzna”.
Poza wytwarzaniem płyt drukowych pomagających w eliminacji chemii, redukcji odpadów itd., Agfa Graphics wprowadza też specjalne, proekologiczne procedury w swoich zakładach produkcyjnych. W ostatnim czasie dwa z nich zostały wyróżnione za podjęcie znaczących kroków zmierzających do zredukowania ilości wody i energii zużywanej przy procesach wytwórczych. Co więcej, kilka miesięcy temu firma zmniejszyła wielkość opakowań, w których są dostarczane płyty :Azura. Dzięki temu w jeszcze większym stopniu zredukowano ilość energii niezbędnej do transportu płyt oraz odpadów powstałych po ich rozpakowaniu.
Na podstawie informacji PAI PrintinPoland.com