Marka Konica Minolta została laureatem drugiej edycji konkursu Business Superbrands. Niezależna Rada Marek zakwalifikowała markę Konica Minolta do ścisłego grona najsilniejszych brandów biznesowych na polskim rynku. Tytuł ten został przyznany jedynie niewielkiej liczbie marek (poniżej 5 procent ogółu ocenianych marek). Superbrands to działająca od 14 lat w ponad 80 krajach międzynarodowa organizacja, której celem jest promowanie idei brandingu poprzez pokazywanie studiów przypadku tych marek, które osiągnęły sukces rynkowy. Najsilniejsze marki są wybierane co roku przez niezależny panel ekspertów (Rada Marek). W jego skład wchodzą osoby z różnych środowisk: dziennikarze, ludzie z agencji (marketingowych, PR, badań rynku itd.) oraz przedstawiciele największych firm.
W Polsce konkurs Superbrands odbył się po raz czwarty. Po raz drugi organizacja wyłoniła zwycięzców w kategorii Business Superbrands - najsilniejszych marek na rynku biznesowym. W rankingu marek konsumenckich i biznesowych startowało około 1500 produktów i usług. W tym roku w Radzie Marek zasiadało 18 jurorów, m.in. Nina Kowalewska-Motlik, prezes New Communications, Paweł Kowalewski, prezes polskiego oddziału IAA, Jarek Ziębiński, szef Leo Burnett, dr Irena Eris i wiele innych osób od lat związanych z marketingiem. Jurorzy wyłonili laureatów w 24 kategoriach konsumenckich. Na liście biznesowej znalazły się 42 kategorie, w tym: banki, hotele, farmaceutyki, nieruchomości.
Na podstawie informacji firmy Konica Minolta