Speos: ekspansja dzięki cyfrowym systemom produkcyjnym Kodak Versamark VL2000Poprzedni artykuł 

Będąc dużą międzynarodową drukarnią, Speos produkuje rocznie 500 milionów stron A4 i generuje obroty na poziomie 28 mln euro, z czego około jedna trzecia pochodzi ze zleceń od klientów zagranicznych. Wśród jej zleceniodawców są banki, zakłady ubezpieczeniowe, opieki zdrowotnej i przemysłowe, firmy telekomunikacyjne oraz handlowe. Speos przetwarza dla swoich klientów znaczne ilości istotnych danych, drukując miedzy innymi wyciągi, faktury, listy płac itp. co oznacza, że integralność i bezpieczeństwo danych odgrywają w tej firmie niezwykle istotną rolę. Od czasu zainstalowania nowego wysokonakładowego, kolorowego, inkjetowego systemu drukującego Kodak Versamark VL2000, drukarnia znacznie poprawiła jakość wykonywanych zleceń i może dziś zaoferować niezwykle szeroką gamę zastosowań .

Wzbogacić dokumenty o wartość dodaną
Laserowe systemy drukujące, stosowane do tej pory, pozwalały nam wyłącznie na dodawanie kolorów specjalnych do czarno-białych dokumentów – wyjaśnia Jean-Paul Serneels, dyrektor sprzedaży i marketingu w firmie Speos. – Aby wyjść naprzeciw rosnącym wymaganiom naszych klientów, a jednocześnie wzbogacić tworzone dokumenty o wartość dodaną, zdecydowaliśmy się zainwestować w zaawansowany system druku kolorowego firmy Kodak.
Speos jest spółką belgijskiej poczty – La Poste/De Post, specjalizującą się w zarządzaniu papierowymi i elektronicznymi dokumentami na rzecz dużych korporacji. Usługi świadczone przez firmę obejmują druk dokumentów, insertowanie, przygotowywanie korespondencji do wysyłki, podgląd on-line oraz archiwizację. Zakład produkcyjny Speos w Anderlechcie dysponuje obecnie czterema systemami Kodak Versamark VL2000, które można skonfigurować do pracy w trybie podwójnym. Oznacza to, że firma posiada dwie linie produkcyjne, z których każda może płynnie obsługiwać dwustronny, kolorowy druk z rozdzielczością 600 x 600 dpi. Jest to unikalna konfiguracja, jeśli chodzi o rynek krajów Beneluksu i sprawia zarazem, że jesteśmy jednym z głównych graczy w Europie – kontynuuje Serneels. – Wdrożone rozwiązanie zapewnia istotne korzyści naszym klientom i nam samym. Na przykład, możemy teraz drukować kolorowe dokumenty na czystych arkuszach, dzięki czemu nie potrzeba już stosować poddrukowanych formularzy. Zracjonalizowany został cały ciąg produkcyjny i jego obsługa, o wiele łatwiej wprowadza się niezbędne zmiany w układzie strony dokumentu, zaś ze względu na konsolidację zredukowane zostały również koszty dostaw.
Wprowadzenie koloru w dokumentach sprawia, że stają się one bardziej wyraziste i czytelne, co wiąże się z istotnymi korzyściami biznesowymi – dodaje Peter Piels, menedżer ds. sprzedaży inkjetowych systemów drukujących w firmie Kodak. – Na przykład firmy dostarczające media mogą zredukować liczbę zapytań kierowanych do ich centrów telefonicznych i zapewnić sobie większą płynność w realizacji płatności stosując kolor w taki sposób, by rachunki rozliczające dostawy mediów były bardziej zrozumiałe dla końcowego odbiorcy.

R E K L A M A
Wdrożenie kolorowego druku przez Speos przeprowadzone zostało we współpracy z kilkoma ważnymi klientami. W jednym cyklu produkcyjnym, w tym samym czasie co faktury, drukujemy również dodatkowo inserty – tłumaczy Serneels. – Na tej samej zasadzie oferujemy naszym klientom opcję drukowania dokumentów typu TransPromo.

Dokumenty typu TransPromo to zazwyczaj faktury lub rachunki zawierające promocyjne informacje kierowane do określonych odbiorców. Jesteśmy wciąż w początkowej fazie rozwijania tej niezwykle obiecującej, nowej aplikacji – mówi Serneels. – Nasi klienci wykazują duże zainteresowanie nowymi możliwościami, ale zanim będziemy mogli przejść do pełnej produkcji, trzeba jeszcze rozwiązać kilka ważnych kwestii. Trzeba na przykład zwrócić uwagę na uwarunkowania prawne; nasi klienci muszą dysponować odpowiednimi bazami danych, a ponadto ich departamenty IT muszą być ściśle zintegrowane z prowadzonymi operacjami marketingowymi. Oferujemy już usługi marketingowe we współpracy z naszymi partnerami, a obecnie planujemy rozwinąć nasze własne zasoby oprogramowania, abyśmy mogli zaoferować klientom kompleksowe podejście przy realizacji ich projektów.
Zdaniem Piels’a, komunikacja za pośrednictwem dokumentów typu TransPromo oferuje wiele korzyści właścicielowi marki: Wydruki TransPromo tworzą nowy kanał komunikacyjny przy relatywnie niskim koszcie. Ponadto jest on niezwykle istotny w porównaniu z tradycyjnymi kanałami komunikacji – np.faktury i rachunki są dokładniej czytane i przeglądane niż tradycyjna korespondencja. Trzeba też podkreślić, że wydruki TransPromo sprawiają, że drukowanie rozliczeń z istotnego kosztu przekształca się w cenne aktywa marketingowe.

Tworząc nowe możliwości wzrostu
Serneels jest przekonany, że nowe systemy Kodaka odegrają kluczową rolę w strategii dalszej ekspansji firmy Speos: Posiadamy już know-how w zakresie produkcji dokumentów. Teraz dysponujemy też idealnymi narzędziami, by wzbogacać je o wartość dodaną, co czyni z nas wyjątkowego partnera dla naszych klientów i stanowi solidne podstawy do dalszej ekspansji. Kodak okazał się być idealnym partnerem – wiedza tej firmy w zakresie kolorowego druku nie na sobie równych, a wsparcie techniczne i przeprowadzane szkolenia stoją naprawdę na wysokim poziomie.

Na podstawie informacji PAI PrintinPoland.com

 Produkcja: WebFabrika 1999-2024 | Kontakt | Regulamin | Polityka Prywatności