Targi IFRA Expo, które odbędą się w Hamburgu w dniach 4-6 października, to nie tylko największa na świecie wystawa dla branż gazetowej i medialnej, ale też atrakcyjna impreza sprzyjająca nawiązywaniu kontaktów oraz pozwalająca na uczestnictwo w seminariach i zaawansowanych szkoleniach. Targi IFRA Expo zawsze prezentowały pełen wachlarz nowych produktów i trendów obecnych w produkcji gazet i mediów. Ich tegoroczna, 40. już edycja, zostanie wzbogacona o szeroką gamę dodatkowych imprez i wydarzeń. Jednym z nich będzie 17. World Editors Forum – najważniejsza na świecie konferencja wydawców prasowych, przeznaczona dla redaktorów naczelnych i innych pracowników redakcji gazetowych (6-8 października). Kolejne wydarzenie to Media Port – program wykładów dotyczących trendów wydawniczych w zakresie publikacji online, mobilnych i drukowanych (4-6 października). Z kolei Advertising Summit, który odbędzie się w siedzibie Axel Springer w Hamburgu, skoncentruje się na ostatnich nowinkach sektora reklamowego oraz na prezentacji międzynarodowych analiz pomyślnych przedsięwzięć reklamowych (7 października). Newspapers Today to seria sesji kładących nacisk na najlepsze praktyki w produkcji gazet – badających trendy pojawiające się w pracy redakcyjnej oraz w produkcji, osiąganie najwyższej jakości druku, „zielone” publikacje i wiele więcej (4-6 października). 5 października odbędzie się 3. Międzynarodowa Konferencja na Temat e-Readingu i Tabletów, która skupi się na możliwościach, jakie oferują firmom z branży prasowej urządzenia typu e-Reader, Tablet PC i iPad.
Podczas targów będzie miało miejsce także ogłoszenie laureatów nagród WAN-IFRA XMA Cross Media (4 października) oraz ceremonia International Newspaper Color Quality Club (6 października). Dodatkową atrakcją będzie doroczne spotkanie „Get Together”, podczas którego uczestnicy zwykle mają możliwość nawiązania kontaktów i odświeżenia znajomości z wydawcami i dostawcami z całego świata (4 października). Więcej informacji na temat targów i towarzyszących im wydarzeń można znaleźć na stronie http://www.ifraexpo.com.
Targi IFRA Expo to wiodąca impreza międzynarodowej branży wydawców prasy i mediów, przyciągająca w każdym roku 300 wystawców i około 9 000 zwiedzających z ponad 80 krajów. Wielu z nich uczestniczy w tym wydarzeniu rokrocznie.
Od ponad 25. lat targi IFRA Expo są dla mnie najważniejszą wystawą branżową. To idealne źródło informacji na temat trendów w branży prasowej – mówi Anton Nussbaumer, dyrektor techniczny szwajcarskiego wydawnictwa Neue Luzerner Zeitung.
IFRA Expo to forum informacji i możliwości, których nie wolno przegapić żadnemu decydentowi – potwierdza Markus Brehm, prezes niemieckiego wydawnictwa Allgäuer Zeitungsverlag. Z kolei zdaniem Gerharda Bauera, dyrektora zarządzającego austriackiej firmy Page Seven Media Services,
w niepewnych dla mediów czasach targi IFRA Expo oferują wyjątkową możliwość poznania najnowszych trendów i technologii tej branży. Philippe Evard, dziennikarz szwajcarskiego magazynu branżowego viscom print and communication dodaje:
IFRA Expo to międzynarodowy pokaz systemów i procesów produkcji sektora mediów, a także impreza zorientowana na odbiorców docelowych. Ponad 90 procent gości odwiedzających IFRA Expo to decydenci reprezentujący domy wydawnicze: dyrektorzy ds. reklamy, dyrektorzy operacyjni, dyrektorzy rozwoju, redaktorzy naczelni, redaktorzy zarządzający, dyrektorzy ds. informatyki, menedżerowie działu prepress, dyrektorzy ds. zaopatrzenia, dyrektorzy zarządzający/CEO, dyrektorzy działów informatycznych, szefowie działów badań i rozwoju, oraz szefowie ds. publikacji online, kierownicy marketingu, kierownicy produkcji i techniczni, szefowie kancelarii i dystrybucji.
Na podstawie informacji PAI PrintinPoland.com