Pod hasłem HEI Flexibility drukarze, na praktycznych przykładach, będą mogli zobaczyć, w jaki sposób można z zyskiem realizować zlecenia dla swoich klientów. Zostanie to zaprezentowane w trakcie pokazu zintegrowanej produkcji na żywo, na przykładzie pracy wziętej z praktyki. Osoby odpowiedzialne za zakup mediów drukowanych (print buyers) zobaczą, jak można wykorzystać kreatywne media drukowane do optymalnej realizacji swoich celów komunikacyjnych.
„Cieszymy się, że strategia targów digi:media koncentruje się na podkreśleniu roli mediów drukowanych w komunikacji marketingowej. Dzięki temu targi oferują wspólną platformę dla usługodawców i kupujących”, podkreśla Bernhard Schreier, prezes firmy Heidelberg. „Z tego powodu świadomie zdecydowaliśmy się na udział w targach digi:media, aby móc zaprezentować nasze rozwiązania dla tych grup docelowych. Równocześnie targi są początkiem współpracy z firmą Ricoh. Z naszym nowym partnerem w zakresie druku cyfrowego przedstawimy po raz pierwszy szerokiej publiczności naszą łączoną ofertę w zakresie technologii druku cyfrowego i offsetowego.“
Heidelberg i Ricoh, partner w zakresie druku cyfrowego, po raz pierwszy razem publicznie
Głównym wydarzeniem na stoisku firmy Heidelberg (stoisko B45, hali 6) będzie możliwość zobaczenia przez gości nowego strategicznego partnera w zakresie druku cyfrowego firmy Ricoh. Maszyna do druku cyfrowego Ricoh Pro™ C901 Graphic Arts Edition będzie integralną częścią prezentacji na żywo i pokaże, w trakcie elastycznej współpracy z offsetową maszyną arkuszową Speedmaster SM 52 Anicolor, możliwości i zalety cross-medialnej produkcji mediów drukowanych. Takie połączenie różnych technik drukowania umożliwia usługodawcom wybranie najbardziej elastycznego rozwiązania oraz połączenie najwyższej jakości druku offsetowego z personalizowaniem treści w druku cyfrowym.
Zarządzanie cyfrową komunikacją: internet i druk
W ramach pokazów produkcji na żywo na stoisku firmy Heidelberg goście zobaczą, w jak prosty sposób usługodawcy mogą oferować swoje usługi przez internet oraz nadzorować cały proces produkcji aż do gotowego wyrobu. Dzięki zastosowaniu internetu można dotrzeć do nowych odbiorców, przyspieszyć istniejące procesy, a także znacznie zwiększyć bezpieczeństwo procesów. Zamawianie wznawianych zleceń lub prac z ustalonym layoutem, jak np. broszury, wizytówki czy papiery firmowe, może być wykonane przez zleceniodawców w kilku krokach. Jednocześnie mają oni możliwość przechowywania danych produkcyjnych i projektów w drukarni: edytowalne wzorce są przechowywane na portalu drukarni i w każdej chwili mogą być przez zleceniodawcę lub uprawnionego partnera otworzone i edytowane. Dzięki temu wykluczone jest, aby zostały zastosowane stare wzorce lub by zostały wprowadzone zmiany niezgodne z wytycznymi firmowymi.
Elastyczność dzięki połączeniu druku cyfrowego i offsetowego
W trakcie pokazów na żywo będzie można zobaczyć, jak zlecenia złożone przez internet są realizowane na pięciokolorowej maszynie Speedmaster SM 52 Anicolor z zespołem lakierującym, przy zachowaniu najwyższej jakości offsetu, pełnej prędkości druku i przy najniższych kosztach produkcji. Najmniejsze nakłady są drukowane z minimalną liczbą arkuszy rozjazdowych i przy najkrótszym czasie narządu. W rezultacie ich drukowanie jest równie opłacalne jak produkcja dużych nakładów, które SM 52 Anicolor może drukować z prędkością produkcyjną do 15.000 ark./godz. Zwiedzający doświadczą również wszystkich zalet sprawdzonej elastyczności offsetu, jak na przykład stosowanie kolorów specjalnych Pantone, efekty metaliczne, uszlachetnianie różnymi rodzajami lakierów oraz stosowanie prawie nieograniczonego spektrum podłoży drukowych.
Po raz pierwszy Heidelberg pokaże cyfrową maszynę Ricoh Pro™ C901 Graphic Arts Edition, która jest nowością w ofercie i będzie dostępna w sieci sprzedaży Heidelberga w Wlk. Brytanii i Niemczech. W ramach pokazów targowych zaprezentowane będą możliwości maszyny Ricoh Pro™ C901 Graphic Arts na podstawie różnych zleceń wziętych z praktyki. Będzie to miało miejsce w połączeniu z maszyną offsetową w ramach tzw. produkcji hybrydowej, jak również w zakresie drukowania małych nakładów. Maszyna prezentowana na stoisku Heidelberga będzie w konfiguracji z pojemnym podajnikiem i wykładaniem, podajnikiem okładek oraz zespołem do broszurowania.
Do profesjonalnej obróbki końcowej małych nakładów zostanie zaprezentowana publiczności na digi:media złamywarka kasetowa Stahlfolder TH 56, która może falcować zarówno arkusze z maszyny Speedmaster Anicolor, jak również z maszyny do druku cyfrowego. Zamontowane na złamywarce Stahlfolder głowice klejące i głowice do perforacji taktowej oferują klientom dodatkowe możliwości kreowania wartości dodanej. Dzięki automatyzacji złamywarki małe nakłady mogą być produkowane szybko i ekonomicznie: produkcja jest szybka, a ustawienia stacji złamujących mogą być zapamiętane dla powtarzających się zleceń.
Goście będą mogli również zobaczyć, jak na oklejarce Eurobind 600 powstają małe nakłady broszur w oprawie klejonej z zastosowaniem klejenia PUR. Moduł oprogramowania Postpress Manager pozwala zintegrować procesy złamywania oraz klejenia z systemem Prinect w drukarni.
Ofertę maszyn introligatorskich uzupełni krajarka Polar 66 X. Nowością będzie skaner kodów kreskowych, dzięki któremu automatycznie uruchamia się program cięcia dopasowany do danego zlecenia. Dzięki wyposażeniu w moduł oprogramowania Compucut krajarka ma innowacyjne funkcje automatyzacji oraz może być z integrowana z systemem Prinect.
Druk cyfrowy w drukowaniu opakowań
Oferta targowa Heidelberga uzupełniona będzie o Linoprint Driveline B, przemysłową ink-jetową maszynę drukującą, która jest przeznaczona dla producentów artykułów markowych, którzy produkują opakowania we własnym zakresie lub je personalizują. Driveline B jest bardzo prosta w obsłudze i może być interesująca dla firm rozpoczynających przygodę z drukiem cyfrowym lub drukarni przyzakładowych. Dzięki czystemu prowadzeniu podłoża spełnia wysokie wymagania pewności produkcji oraz jakości druku. Technologia Linoprint ma również zastosowanie w przemyśle opakowaniowym. Obszary zastosowań sięgają od znakowania opakowań blistrowych w przemyśle farmaceutycznym do personalizacji poddrukowanych pudełek składanych.
Na targach zaprezentowane będzie również szerokie portfolio usług serwisowych firmy Heidelberg. Obok usług technicznych i materiałów eksploatacyjnych dla zapewnienia stabilnej produkcji, Heidelberg oferuje również specjalne usługi szkoleniowe i doradcze, które zapewniają wzrost wydajności i rentowności drukarni.
Uwaga: pierwsza wspólna konferencja prasowa Ricoh i Heidelberga będzie mieć miejsce 6 kwietnia, w godz. 12:00–14:00, na targach digi:media, Düsseldorf, Niemcy.
Więcej informacji na temat udziału firmy Heidelberg na targach znajdziecie Państwo na stronie: www.digimedia.heidelberg.com
Ogólne informacje na temat targów znajdziecie Państwo na stronie: www.digimedia.de