Przychody na poziomie 71,5 mln zł i zysk brutto wielkości 6,9 mln zł – to dane ze skonsolidowanego sprawozdania finansowego Grupy Black Point za 2010 rok. 5% wzrostu przychodów to dobry wynik, odzwierciedlający konsekwentny rozwój sprzedaży produktów marki Black Point – podkreśla Zarząd spółki. W 2010 roku Grupa Black Point osiągnęła przychody na poziomie 71,5 mln zł, co oznacza 5% wzrostu przychodów w porównaniu do roku ubiegłego. Z kolei skonsolidowany zysk brutto Grupy Black Point wyniósł 6,9 mln zł, natomiast zysk netto - 5,4 mln zł. W związku z wynikami Zarząd spółki wnioskował o wypłatę dywidendy za 2010 rok (jej wysokość zostanie określona w osobnej uchwale).
-
Podsumowanie 2010 roku wypada dla Black Pointa pomyślnie, biorąc pod uwagę trudniejszą niż w latach ubiegłych sytuację na rynku - mówi Kamila Yamasaki, prezes Black Point S.A.
– Grupa utrzymuje stabilną pozycję rynkową i dobrą kondycję finansową, co kolejny rok widoczne jest w zysku brutto i netto - dodaje.
Black Point koncentrował się na produkcji i sprzedaży materiałów eksploatacyjnych oraz zwiększaniu udziału w globalnym rynku handlu pustymi kartridżami. To jest zgodne
z realizowaną od kilku lat strategią firmy. –
Naszym celem jest stabilny i konsekwentny rozwój spółek Grupy, z uwzględnieniem zmieniających się warunków na rynku eksploatacji w Polsce
i na świecie – podkreśla prezes Kamila Yamasaki.
Na ubiegłoroczne wyniki wpłynęło osłabienie koniunktury w branży eksploatacyjnej na świecie, zwłaszcza w sektorze IT. Dodatkowym czynnikiem było obniżenia cen sprzedaży produktów, a co za tym idzie – uzyskiwanie niższych marż.
W porównaniu do roku 2008 Grupa osiągnęła wzrost przychodów ze sprzedaży na poziomie niemal 60%. Zestawiając zysk z 2008 rokiem, jest on o ponad 70% wyższy, a w odniesieniu do rekordowego pod względem wyników 2009 – tylko o ok. 10% niższy.
W 2010 roku spółka zadebiutowała z sukcesem na NewConect, uruchomiła przedstawicielstwo
w Chinach, poszerzyła skalę dystrybucji w Europie Środkowo-Wschodniej i znacznie rozbudowała ofertę produktową w zakresie wiodących linii produktowych laserów Super Plus i Atramentów XL. Efekt – to rekordowy poziom sprzedaży ilościowej tonerów laserowych – podstawowej grupy asortymentowej producenta (przyrost o 4% względem 2009r.) oraz osiągnięcie 25% dynamiki rozwoju sprzedaży eksportowej w porównaniu z 2009 rokiem.
Istotnym z punktu widzenia oceny sytuacji majątkowej i wyniku finansowego spółki jest fakt przyjęcia przez WZA w czerwcu 2010 roku programu motywacyjnego dla Zarządu spółki poprzez emisję akcji i możliwość objęcia ich po preferencyjnej cenie. Wysokość premii będzie zależna od skali wypracowanego zysku.
Na podstawie informacji firmy Black Point S.A.