Ekologiczne opakowania Stora Enso dla nowych produktów firmy AtriaPoprzedni artykuł 

Rosnące zainteresowanie konsumentów opakowaniami przyjaznymi dla środowiska nie umknęło uwadze firm z branży spożywczej. W ostatnim czasie Atria – jeden z czołowych fińskich producentów wędlin i innych porcjowanych produktów mięsnych – wprowadził nowy rodzaj opakowań. Bazują one na stworzonym przez Stora Enso rozwiązaniu DeLight Solution, wykorzystującym odnawialny karton dedykowany dla opakowań dostosowanych do zmiennych temperatur. Jak wynika z badań konsumenckich przeprowadzonych przez firmę Atria, spotkało się ono z pozytywnym przyjęciem ze strony klientów.

Rozwiązanie to zostało zastosowane przez firmę Atria przy wprowadzaniu na rynek nowych produktów wędliniarskich – Kulinaari. Co ciekawe, jest to pierwszy przypadek wykorzystania tego rodzaju tacki kartonowej na rynku wędlin i produktów mięsnych przeznaczonych do kanapek. Opakowanie posiada nową kartonową i przesuwaną pokrywę, która zapewnia, że nawet po otwarciu przechowywany w lodówce produkt zachowuje świeżość.

Konsumenci doceniają ekologiczne opakowania
Nowe opakowanie zawiera też specjalne przesłanie firmy Atria skierowane do jej klientów: Gdy opakowanie po prostu wrzucasz do pojemnika na rzeczy poddawane recyklingowi, eliminując tym samym jego negatywny wpływ na środowisko naturalne, możesz w pełni oddać się przyjemnościom wynikającym ze smacznego jedzenia.
O roli, jaką spełnia nowe, ekologiczne opakowanie w kampanii marketingowej nowego produktu firmy Atria, mówi Saija Moisio, dyrektor ds. marki: Przyjazne dla środowiska opakowanie odgrywa dla nas kluczową rolę. Planując wprowadzenie na rynek rodziny produktów Atria Kulinaari, testowaliśmy również alternatywne rozwiązania, które byłyby zgodne z naszym przesłaniem. Oczekiwania klientów wiązały się przede wszystkim ze zminimalizowaniem ilości odpadów generowanych przez opakowania spożywcze. Zdaniem konsumentów opakowanie, które można poddać recyklingowi, oferuje najwyższy poziom wartości i unikalności, a co za tym idzie – jest przez nich najbardziej cenione. Dlatego przy wprowadzaniu na rynek Atria Kulinaari położyliśmy na ten aspekt bardzo dużą wagę.
W zalewie opakowań wykonanych z plastiku, opakowania kartonowe wędlin i porcjowanych produktów mięsnych stanowią rzadkość na chłodniczych półkach supermarketów. Czy zatem opakowania kartonowe mają szansę zdobyć większą popularność w tym segmencie rynkowym? Badania przeprowadzone w pierwszych tygodniach po wprowadzaniu Atria Kulinaari na rynek pokazują, że nasz nowy produkt jest zauważalny przez klientów i łatwy do znalezienia na półce sklepowej. W dużej mierze przyczynia się do tego nowe, wyróżniające go na tle pozostałych wyrobów opakowanie – dodaje Saija Moisio.

Puste tacki można poddać recyclingowi wraz z innymi odpadami kartonowymi
Zastosowana w kartonie, składająca się z plastikowej powłoki specjalna warstwa chroniąca przed powietrzem zapewnia długoterminową świeżość wyrobów z serii Kulinaari. Opakowanie Stora Enso DeLight Solution, dedykowane do zimnych produktów spożywczych, jest wytwarzane z kartonu Trayforma Performance, zawierającego specjalną plastikową obręcz uszczelniającą, chroniącą przed dopływem powietrza. Technologia ta została stworzona i opatentowana przez Stora Enso. Opakowanie posiada też specjalną powłokę wewnętrzną, która pełni funkcję dodatkowej warstwy ochronnej. W przeciwieństwie do większości opakowań na gotową, schłodzoną żywność, puste tacki i pokrywki po wyrobach z rodziny Kulinaari można z powodzeniem poddać recyklingowi wraz z innymi odpadami wykonanymi z kartonu.

Na podstawie informacji PAI PrintinPoland.com

 Produkcja: WebFabrika 1999-2024 | Kontakt | Regulamin | Polityka Prywatności