Grafika opiera się nie tylko na finezji, ale też na elemencie zaskoczenia. Drobne szczegóły, takie jak faktura papieru czy jego odcień, mogą całkowicie zmienić charakter wydrukowanych prac. Odcień papieru można uznać za piąty kolor w druku, dlatego jest on jedną z ważniejszych cech braną pod uwagę przy jego wyborze. W najnowszej kampanii Arctic Volume pod nazwą „Explore the Volume”, skierowanej do ponad 31 tysięcy odbiorców w Europie, zastosowaliśmy papiery Arctic Volume White, Arctic Volume HighWhite i Arctic Volume Ivory, by pokazać ich różnorodność i możliwości jakie dają w druku.
Fotograf Vincent Skoglund i scenograf Tobias Allansson bawią się w niej skalą, formą i perspektywą w sposób zupełnie nowy i nieprzewidywalny. Na poszczególnych arkuszach szczegóły są dobrze znane, ale perspektywy zostają zniekształcone. Igła do szycia jest gigantyczna, część garderoby maleńka...
Osobą, która niedawno korzystała z papieru Arctic Volume Ivory jest Susanne Reali z wydawnictwa Max Ström. Wydana przez nią książka pt.: „Szwedzie ciasteczka” cieszy się dużą popularnością w Szwecji.
– Razem z naszą graficzką długo zastanawiałyśmy się nad wyborem papieru. Ona chciała użyć niepowlekanego papieru aby podkreślić wrażenie naturalności, ja byłam zdecydowana użyć papier powlekany, na którym zdjęcia mogą być bardziej wyraźne. Ostatecznie wybrałyśmy razem papier Arctic Volume Ivory, który w naszym odczuciu łączy naturalny charakter z doskonałą jakością druku. Ma on wspaniałą fakturę odczuwalną przy dotyku oraz odcień, który nas urzekł, nutę, która ociepla zdjęcia – mówi Susanne Reali.
Oferta Arctic Volume to matowe papiery powlekane o wysokim stopniu spulchnienia, dostępne w trzech odcieniach. Arctic Volume White, HighWhite i Ivory dostępne są z certyfikatem FSC ™, a Arctic Volume White może dodatkowo posiadać certyfikat PEFC.
Na podstawie informacji firmy Arctic Paper S.A.