Działania te stanowią część realizowanego przez skandynawski koncern projektu „Rethink”, który w odniesieniu do branży kosmetycznej oznacza tworzenie zupełnie nowych rodzajów opakowań, bazujących na innowacyjnym zastosowaniu odnawialnej tektury. Swoje propozycje w tym zakresie Stora Enso zaprezentowała m.in. podczas niedawnych targów Luxe Pack 2011 w Monaco.
Stale udoskonalamy nasze produkty i usługi, by sprostać najbardziej wymagającym klientom – producentom opakowań luksusowych, jak też ich odbiorcom, wśród których znajdują się właściciele prestiżowych marek, reprezentujący branżę kosmetyczną, perfumeryjną, środków do pielęgnacji urody, winiarską, spirytusową oraz czekoladową. Mogą oni polegać na naszych możliwościach w zakresie produkcji najlepszych kartonów, spełniających ich oczekiwania od strony estetycznej, zachowania jakości, usług dodatkowych i proekologiczności – mówi Hervé Vue, dyrektor sprzedaży Stora Enso Packaging na obszarze Francji.
Od czasu pojawienia się jego nowej wersji ubiegłym roku, karton Ensocoat został z powodzeniem wykorzystany przy wprowadzaniu kilku nowych produktów na rynek. Były wśród nich zarówno znane marki perfum, kosmetyków pielęgnacyjnych jak i win i innych alkoholi.
Preferencje konsumentów siłą napędową dla producentów podłoży
Tektura cieszy się wśród klientów dużym uznaniem z uwagi na swoją proekologiczność. W segmencie kosmetyków i dóbr luksusowych, coraz większa liczba konsumentów preferuje opakowania będące z jednej strony niezwykle estetyczne, z drugiej zaś – przyjazne dla środowiska – dodaje Yrjö Aho, dyrektor sprzedaży Stora Enso Packaging w Szwajcarii, widząc jednocześnie duży potencjał w innowacyjnych rozwiązaniach będących efektem ścisłej współpracy firm z całego łańcucha dostaw: Mamy dziś dobre warunki do wprowadzania kolejnych innowacji, a tego przecież oczekują właściciele marek. Dzielenie się informacjami i zacieśnianie współpracy w całym łańcuchu dostaw funkcjonującym na rynku opakowaniowym może zaowocować bardzo innowacyjnymi rozwiązaniami. Już dziś ściśle współdziałamy z wieloma właścicielami marek i jesteśmy pod wrażeniem uzyskiwanych od nich informacji i oczekiwań. Musimy być bowiem zaangażowani w różne projekty już na ich wczesnym stadium, blisko współpracując z projektantami opakowań i specjalistami ds. marketingu naszych klientów. Poza tradycyjnymi stronami tego biznesu, budujemy też silne relacje z agencjami projektowymi i instytucjami edukacyjnymi działającymi na obszarze sztuki i projektowania.