Rok 2011 podobnie jak poprzedni zakończył się w opolskiej firmie sukcesem. Był to okres intensywnej pracy a przez to sukcesów Klientów. Bieżący rok - 18 w historii firmy - stał pod znakiem wprowadzania innowacyjnych urządzeń i materiałów a także seminariów i szkoleń.
Ploterowe nowości i premieryFirma Mutoh poszerzyła swoje portfolio o dwukrotnie szybsze plotery eko-solwentowe linii ValueJet. Seria ploterów Mutoh ValueJet powiększyła się o 2x szybsze od poprzedników i konkurencji modele eko-solwentowe 1324 oraz 1624. Oba wyposażone w najnowszej generacji zaawansowane głowice zarządzające wystrzeliwaną kroplą, opcjonalny spektrofotometr SpectroVue umieszczony na karetce drukującej do łatwego zarządzania kolorem przez użytkowania. Nowe ValueJety to udoskonalona technologia druku Intelligent Interweaving z efektem mgły eliminującym paskowanie. Zmodyfikowany stół grzewczy, dokładniejszy system prowadzenia mediów, ulepszone „górno-wejściowe” mocowanie kaset to niektóre z innowacji.
Nie zabrakło także nowości w sektorze tekstyliów. Kolejne dwa nowe ValueJety 1628 TD i 2628 TD to premierowe urządzenia opracowanie wyłącznie o druku na tekstyliach, w których wykorzystano najlepsze cechy eko-solwentowych braci. Drukują one atramentami sublimacyjnymi, dyspersyjnymi lub też wodno-pigmentowymi. Maszyny te posiadają specjalne rynny na atramenty czy też systemy naciągu tekstyliów. Plotery mogą drukować w konfiguracji 4, 6 lub 8 kolorowej lub też 4-kolorowej z dwoma typami atramentów!
Firma Durst, której Atrium jest również dystrybutorem, wiosną zaprezentowała nowoczesny, bardzo dokładny flatbed „entry level” dostępny dla każdego. Durst Omega 1 - to nowa koncepcja firmy Durst, która chce zaproponować urządzenie niedrogie, szybko dostępne, a zarazem wyposażone w najnowsze i najlepsze technologie wykorzystywane przez największe maszyny UV Durst Rho. Jednakże Omega 1 bazuje na 10 letnim doświadczeniu producenta i nie traci na tym na niezawodności i solidności, gdyż te atuty są dla włosko-austriackiego producenta priorytetowe.
Nowa marka - ZENITHAtrium wprowadziło do oferty maszyny marki ZENITH. Plotery „eko” tej marki cechują się znakomitymi możliwościami i jakością druku w „polskiej cenie” i bazują na nowoczesnych głowicach Epson DX5. Zenith to też maszyny cięższego kalibru tj. mild-solwentowe i twardo-solwentowe. Zenith KM 3200 był jedną z najbardziej obleganych maszyn na jesiennym seminarium firmy. Tam też miał premierę na polskim rynku stołowych maszyn UV – Zenith KM 2030 UV. Ten ostatni to ciężki, monolityczny flatbed o wielkości stołu 2x3 metra, wysokiej jakości druku i atrakcyjnej cenie.
Bestsellery 2011Podobnie jak rok wcześniej największym „wzięciem” wśród naszych Klientów cieszyły się plotery eko-solwentowe Mutoh ValueJet oraz plotery mild-solwentowe serii Spitfire oraz Blizzard. Drukarki Mutoh ValueJet z uwagi na wysoką jakość wydruku i znakomite przełożenie ceny do możliwości były wybierane przez małe i średnie agencje reklamowe. Z kolei średnie drukarnie i agencje wybierały sprzęt uniwersalny o wysokiej produktywności tj. Spitfire i Blizzard. Te dwa ostatnie plotery trafiały do Klientów z uwagi na możliwość druku grafik w wysokiej rozdzielczości do wnętrz i jednocześnie szybkiego druku reklamy zewnętrznej (do 80 m2/h na ploterze Mutoh Blizzard) – opowiada Paweł Stania, szef działu marketingu Atrium. Spośród ploterów o szerokości 3.2 metrów firmy DGI oraz Zenith KM 3200. W zależności od możliwości finansowych trafiały one do dużych i średnich drukarni wielkoformatowych – kontynuuje. Nie możemy też zapomnieć sukcesie serii ekonomicznych i profesjonalnych laminatorów RSC – kończy.
Spośród materiałów do druku dużym powodzeniem cieszyły się media produkowane przez firmę w Opolu. Bestsellerami były rodzime folie samoprzylepne Ikonos Profiflex Pro oraz laminaty monomeryczne i polimeryczne jak również folie dekoracyjne na szkło. Seria materiałów samoprzylepnych Profiflex urosła w 2011 roku z kilkunastu do kilkudziesięciu produktów. Weszliśmy w kilka nowych segmentów: folie tuningowe, płyty, fototapety. To także hity tego roku.
Szkolenia i seminariaNa wzór ubiegłych lat i w minionym 2011 roku nie zabrakło szkoleń. Na każde z kilku szkoleń z cyklu „Aplikacje samochodowe od A do Z” przyjeżdżało kilkudziesięciu uczestników z całego kraju. Na warsztatach przedstawiliśmy proces oklejania pojazdu od strony teoretycznej i praktycznej pod okiem zawodowego aplikatora – mówi Paweł Stania z działu marketingu Atrium. Uczestnicy poznawali proces produkcji i cechy folii kalandrowanych oraz folii wylewanych, gdzie została omówiona budowa poszczególnych materiałów, sposób ich produkcji, rodzaje aplikacji, właściwości chemiczne i fizyczne oraz różnice między nimi.
Kontynuowany był także cykl warsztatów serwisowych z zaawansowanej obsługi i diagnostyki ploterów eko i mild-solwentowych marki Mutoh. Celem warsztatów było zaznajomienie operatorów maszyn z podstawowymi zagadnieniami serwisowymi, które można zrealizować bez potrzeby wzywania serwisu - taka, wiedza przynosi wiele korzyści drukarni, czasowych i finansowych – tłumaczy Paweł Stania.
Z ofertą firmy, zarówno pod szyldem Atrium jak i naszej własnej marki Ikonos można było zapoznać się na licznych imprezach targowych. W kraju byliśmy obecni na warszawskich targach RemaDays oraz wiosną, na poznańskiej Euro-Reklamie. W obu przypadkach można było zapoznać się z przekrojową ofertą maszyn od ploterów tnących począwszy, poprzez laminatory, plotery eko i mild-solwentowe na maszynach 3-metrowych i UV skończywszy. Na charakterystycznym, błękitnym stoisku Ikonos, można było zapoznać się z materiałami do druku wielkoformatowego, pochodzącymi z jedynej w skali kraju linii produkującej tego typu media. Produkcja i rosnące możliwości logistyczne i dystrybucyjne, spowodowała, że Ikonos należy obecnie do jednej z najsilniejszych marek mediowych w kraju – kontynuuje Paweł Stania z Atrium. Materiały z naszej rodzimej produkcji prezentowaliśmy także poza granicami kraju. Na Fespie i Viscomie opolskie media cieszyły się dużym zainteresowaniem dystrybutorów z całej Europy.
W Pałacu Wojanów pod Jelenią Górą odbyło się jesienne seminarium wielkoformatowe organizowane przez firmę Atrium Centrum Ploterowe. Na dwudniowe spotkanie przybyło 160 uczestników z całej Polski. Duże zainteresowanie i kompleksowe podejście do druku wielkoformatowego było dowodem na sukces tego typu spotkań - podsumowuje Paweł Stania z działu marketingu firmy Atrium. Opolski dystrybutor kolejny raz udowodnił, że posiada wszelkie możliwości aby służyć pomocą techniczną i merytoryczną w rozwoju i działalności agencji reklamowych oraz drukarni wielkoformatowych.
Dla KlientówTak jak w ubiegłym roku, tak i w tym, wiele firm postawiło na rozwój, zainwestowało w parki maszynowe. Firma Atrium Centrum Ploterowe jako dostawca maszyn a także producent i dostawca materiałów odnotowała znaczny wzrost obrotów w porównaniu do roku ubiegłego. Dzięki wszystkim wspomnianym działaniom, wraz z naszymi Klientami i Partnerami w 2011 roku odnieśliśmy sukces!
www.atrium.com.pl