Główny nacisk położony został na wprowadzenie zupełnie nowej rodziny arkuszowych maszyn offsetowych pod nazwą Speedmaster SX. Maszyny te łączą w sobie najnowocześniejszą technologię istniejącej serii produktów w nowej klasie wydajności, która jest dostosowana przede wszystkim do wymogów druku akcydensowego, aby sprostać zmieniającym się wymaganiom rynkowym. Heidelberg Speedmaster serii SX jest skierowany przede wszystkim do drukarń na rynkach wschodzących, które chcą zwiększyć wydajność, ale także na klientów w krajach uprzemysłowionych, którzy odczuwają coraz większą presję cenową. Wprowadzona na rynek w 2010 roku, offsetowa maszyna arkuszowa Speedmaster CX 102 do druku opakowań została oparta na tej samej koncepcji. Od tamtej pory z wielkim sukcesem ponad 1.000 zespołów drukujących zostało sprzedanych na całym świecie.
Heidelberg rozszerza również swoją ofertę druku cyfrowego, łącząc wszystkie rozwiązania pod nazwą Heidelberg Linoprint. W związku z tym, tak jak zapowiadano, została rozszerzona współpraca z firmą Ricoh. Heidelberg oferuje obecnie systemy druku cyfrowego Ricoh pod własną nazwą i wyposażone w swoje oprogramowanie. Obecne portfolio rozwiązań Heidelberga jest uzupełniane także o dodatkowe innowacje w zakresie prepress i introligatorni.
„Wraz z naszymi klientami, damy podczas targów drupa pozytywny impuls dla branży poligraficznej. Na bazie naszego portfolio rozwiązań i usług przedstawimy dla naszej branży modele biznesowe, które długo nie stracą aktualności", mówi prezes Heidelberga, Bernhard Schreier. „Pokażemy naszym klientom, że inwestycje zwrócą się dzięki przygotowaniu ich z myślą o przyszłych trendach. Dotyczy to zwłaszcza segmentu opakowań i druku cyfrowego. Dla druku akcydensowego wprowadziliśmy już pierwszą nowość w postaci maszyny Speedmaster XL 105 z odwracaniem o zwiększonej wydajności."
Podczas targów drupa Heidelberg będzie koncentrować się na szerokiej gamie swoich najnowocześniejszych technologii i usług pod hasłem "Discover HEI" (odkryj Heidelberga), wiążąc je z kluczowymi, ważnymi trendami w branży. Firma zaprezentuje rozwiązania, które optymalnie odpowiadają aktualnym wymaganiom rynkowym drukarń i firm introligatorskich. „W obecnej sytuacji rynkowej, zaufanie i niezawodność to priorytety dla naszych klientów. Wykorzystujemy nasze innowacje w odpowiedzi na zapytania klientów i udzielamy wskazówek, które daleko wykraczają poza kwestie czysto techniczne", dodaje Schreier.
Portfolio Heidelberga na targach drupa przypisane do siedmiu trendów rynkowych
Podczas targów drupa w Düsseldorfie, Heidelberg przedstawi portfolio produktów, obejmujące dzisiaj wszystkie kluczowe trendy rynkowe w sektorze, podkreślając swoją wiodącą rolę w branży. W ten sposób firma zapewnia swoim klientom możliwość uwzględnienia najnowszych trendów w branży w swojej działalności dla uzyskania optymalnych rezultatów. Nacisk zostanie położony na siedem światowych tendencji rynkowych - każda z nich będzie miała przypisane własne hasło "HEI", co pozwoli gościom łatwiej odnaleźć odpowiednie rozwiązania podczas targów:
• sprawne systemy produkcji (HEI Productivity)
• ekologiczne drukowanie (HEI Eco)
• Web-to-print (HEI Integration)
• drukowanie niskich nakładów (HEI Flexibility)
• indywidualizacja dzięki lakierowaniu i efektom specjalnym (HEI Emotions)
• przyszłość w druku opakowań (HEI End)
• zdobywanie przewagi dzięki najnowszej specjalistycznej wiedzy (HEI School)
„Nasze innowacje technologiczne i nowe usługi są skierowane przede wszystkim w kierunku rozwiązań ekologicznych", mówi Stephan Plenz, członek zarządu odpowiedzialny za dział Heidelberg Equipment. „Jesteśmy pierwszym producentem oferującym opcję kompensacji CO2 ex works. Heidelberg podkreśla również swoje podejście proekologiczne poprzez zapewnienie, że cała prezentacja na targach drupa jest neutralna dla klimatu".
Więcej o nowościach firmy Heidelberg na targach drupa 2012: www.drupa.heidelberg.com