drupa 2012 – serce i siła napędowa branży medialnej i poligraficznejPoprzedni artykuł 

Wszechstronny druk - więcej niż gazety, czasopisma i broszury

Życie bez drukowania jest po prostu trudne do wyobrażenia - książki, gazety, opakowania, instrukcje obsługi, plakaty, broszurki, wizytówki, bilety są integralną częścią codziennego życia. Pomimo popularyzacji i upowszechnienia się mediów cyfrowych druk ma nadal ważne miejsce w tym obszarze, co więcej media cyfrowe wzbogaciły go o różne metody komunikacji, otwierając nowe, inteligentne możliwości, które wpływają na nasze życie codzienne. Dlatego dla międzynarodowego grona drukarzy i przemysłu medialnego targi drupa 2012 wiążą się z ogromnymi emocjami, jako najważniejsze i największe targi w swojej branży na świecie. Podczas gdy w krajach zachodnich przemysł poligraficzny i medialny przeżywa głębokie zmiany strukturalne, rynki w krajach wschodzących Azji i Ameryki Łacińskiej dynamicznie się rozwijają. "Impreza drupa w Düsseldorfie jest źródłem pomysłów, platformą wymiany rozwiązań i skutecznych modeli biznesowych, zwłaszcza w świetle transformacji i digitalizacji przemysłu drukarskiego" stwierdził Bernhard Schreier, prezes targów drupa 2012, podkreślając wyjątkową wagę tego wydarzenia.

Targi drupa od ponad 60 lat są forum edukacyjnym i promocyjnym nowych trendów w branży. To tu pojawiają się impulsy do rozwoju w najbliższych latach. Na zbliżającej się 15 edycji targów drupa, podobnie jak na poprzednich, zostanie zaprezentowania globalna oferta rynkowa dla sektora poligrafii i mediów. Zarówno „globalni gracze”, przedsiębiorstwa z branży IT, dostawcy usług z krajów rozwijających się lub krajów uprzemysłowionych - wszyscy będą reprezentowani na targach drupa w dniach 03 - 16 maja 2012. "Cała przestrzeń targowa Messe Dϋsseldorf, w której skład wchodzi 19 hal wystawienniczych przekształci się w największą drukarnię na świecie. W ten sposób około 1 850 wystawców z ponad 50 krajów zaprezentuje różnorodność i innowacyjną siłę swojej branży. Niezależnie od tego, czy ma to związek z drukiem gazet, drukiem opakowań, drukiem handlowym, czy funkcjonalnym drukowaniem ", mówi Werner Matthias Dornscheidt, prezes Messe Düsseldorf.

Park innowacji drupa: Inteligentne rozwiązania dla branży medialnej

Zróżnicowany program imprez wspierających, takich jak seminaria, konferencje i pokazy specjalne podejmować ma kwestie aktualnych tematów z branży, a tym samym być uzupełnieniem dla części targowej. Park innowacji drupa 2012, przygotowany przez digi:media (DIP), zaprezentuje aktualne trendy, innowacyjne rozwiązania oraz aplikacje dla całej branży mediów. Park mieścić się będzie w hali 7.0. Park Innowacji z około 130 wystawcami, skomponowany jest z „dziewięciu aktualnych światów” branży poligraficznej: innowacyjnych produktów do drukowania, takich jak druk soczewkowy, druk 3D, sitodruk, rzeczywistość rozszerzona, czyli połączenie świata rzeczywistego z tym generowanym komputerowo. Do tych dziewięciu światów zaliczyć można także "zestawy narzędzi" dla kampanii cross-media, czyli innymi słowy przygotowanie zawartości dla kanałów druku, tabletów i smartfonów. W sąsiedztwie Parku innowacji w hali 7A odbędzie się konferencja na temat kampanii cross-media – drupa Cube także organizowana przez digi:media.

drupa Cube: Trendy w marketingu, publikowaniu i tworzeniu

Zwiedzający targi drupa będą mogli uzyskać w pigułce informacje o trendach w technologii, zaś wydarzenie drupa Cube zapewni związaną z tym wiedzę merytoryczną i rozwiązania biznesowe dla osób zainteresowanych z branży. Hala 7A to miejsce, gdzie wszystko kręcić się będzie wokół trendów w cross-media i druku opartym na bazie komunikacji. Kupujący wyroby drukarskie, osoby podejmujące decyzje marketingowe, reklamodawcy, firmy wydawnicze i kreatywiści to najważniejsze grupy docelowe odwiedzające tragi.

Każdy dzień wystawy ma przypisaną dewizę: od dnia "Print - Web - Mobile" poprzez "Dzień Komunikacji Korporacyjnej" po "Dzień gazet i czasopism". Czy są to czasopisma, książki, aplikacje out-of-home, marketing dialogu, opakowania, sitodruk czy produkcja mediów - na każdy dzień przewidziano sympozja na temat różnych modeli komunikacji. Więcej informacji i bilety wstępu można uzyskać pod adresem www.drupacube.de.

Trwałość: Media Mundo@drupa

Pokaz specjalny "Media Mundo@drupa" (hala 9, stoisko E55) poświęcony będzie tematowi zrównoważonego rozwoju w produkcji medialnej. Informacje dla odwiedzających, żywe dyskusje i ekscytujące prezentacje przedstawione przez ekspertów i gigantów branży (takich jak Don Carli, prezes Nima Hunter z USA) oferowane będą na około 240 m² powierzchni wystawienniczej. Tutaj odnaleźć będzie można propozycje innowacji, bodźce i koncepcje zrównoważonego rozwoju z różnych dziedzin krążących wokół zrównoważonej produkcji medialnej. Oprócz stowarzyszeń, takich jak World Wide Fund for Nature (WWF) i Forest Steward Councilship (FSC), Europejskiego Stowarzyszenia Druku Bezwodnego (EWPA), Allianz deutscher Designer [Alliance niemieckich projektantów] (AGD), Międzynarodowego Stowarzyszenia Przemysłu „odbarwianej masy” (INGEDE) oraz Bundesverband Druck und Medien [Federalnego Stowarzyszenia dla Druku i Mediów] (bvdm), zaprezentują się dostawcy usług druku papierowego, energii, produkcji mediów, przepływu i zarządzania procesami pracy oraz sektorem opakowań. Wszystkie wykłady będą transmitowane na żywo w Internecie, zaś obserwatorzy z całego świata będą mogli zadawać pytania do odpowiednich głośników za pośrednictwem Twittera.

Światowa premiera na 58 Salonie TDC

Najważniejsze na świecie rozgrywki w dziedzinie czcionki – Type Directors Club (TDC) z Nowego Jorku. - po raz pierwszy zaprezentują na targach drupa laureatów światowej konkurencji w dziedzinie czcionek (hala 6, stoisko B 06). 223 nagrody dla prac, które napłynęły z 21 krajów, z czego 47 prac z samych Niemiec. Prezes TDC Diego Vainesmann oraz Carol Wahler, dyrektor zarządzający TDC, przybędą ze Stanów Zjednoczonych Ameryki, by otworzyć 58 pokaz TDC 3 maja o godzinie 15. W tym roku wystawie TDC towarzyszyć będą konkursy: „Type Design” TDC2, oraz TDC „Title Design”, konkurs dla innowacyjnych napisów tytułowych i typografii obrazu.

„drupacity”: miasto w kolorze czerwonym

Event „drupa 2000” został przekształcony w „drupacity”. Sieć partnerów z gastronomii, handlu detalicznego, sztuki i kultury połączy swoje siły, by pobyt w Düsseldorfie był jak najbardziej przyjemny dla gości z całego świata. Punktem kulminacyjnym targów będzie zakotwiczony w Ko-Graben statek pełnomorski - drupaperboat - stworzony z papieru przez holenderskiego projektanta Filipa Jonker. Łódź wykonana z 2.000 kilogramów papieru o wymiarach 7,50 m długości i 2,65 m szerokości, obciążona 2500 kilogramów piasku jako balast, została wykonana z materiałów wodoodpornych. Podróż testową statek odbył we wrześniu ubiegłego roku. Wyszedł z portu w Rotterdamie i dopłynął na Thames Festival w Anglii, przepływając przez kanał La Manche.

W mieście będą również kolportowane ulotki oraz promowane podstawowe tematy związane z drupa 2012. W centrach handlowych w pobliżu Ko, artyści zaprezentują swoje prace łączące druk i papier pod hasłem drupart. Prace te prezentować będą wzornictwo od bardzo modnych akcesoriów z papieru, do indywidualnie projektowanych mebli wykonanych z tego materiału.

Targi drupa będą otwarte codziennie od 10 do 18 (do 17 w weekendy). Bilet kosztuje 40 euro za dzień w sprzedaży online i 65 euro w kasie targowej (www.drupa.de/1130). Czterodniowy bilet kosztuje 129 euro w sprzedaży online, zaś 220 euro przy zakupie na miejscu. Studenci i stażyści mogą zakupić bilety w cenie 15 euro w przedsprzedaży oraz 25 euro w czasie trwania targów. Wszystkie bilety drupa obejmują bezpłatny transport na targi i z powrotem autobusami, tramwajami i pociągami (jedynie drugą klasą) w strefach Verkehrsverbund Rhein-Ruhr (VRR) oraz Rhein-Sieg [Rhine-Sieg] (VRS). Więcej informacji na temat sieci połączeń można znaleźć na stronie www.vrr.de oraz www.vrs-info.de.

Szczegółowe informacje na temat targów drupa oraz bilety wstępu uzyskają Państwo w polskim przedstawicielstwie Messe Dϋsseldorf – firmie A.S. Messe Consulting Sp. z o.o. www.as-messe.pl telefonicznie 22 855 24 90 lub mailowo biuro@as-messe.pl

Na podstawie informacji firmy A.S. Messe Consulting Sp. z o.o.

 Produkcja: WebFabrika 1999-2024 | Kontakt | Regulamin | Polityka Prywatności