Na targach drupa 2012,
Ricoh skupia się nie tylko na druku – analizuje trendy, które będą miały wpływ na sposób korzystania z usług druku w przyszłości. Według raportu opublikowanego niedawno przez The Economist Intelligence Unit i sponsorowanego przez Ricoh
[1], dostawcy usług druku powinni zwracać uwagę nie tylko na wpływ technologii na ich własną działalność, ale także na to, w jaki sposób technologia zmieni sposób pracy ich klientów. 6 na 10 respondentów badania uważa, że rynki na których działają obecnie będą się znacznie różnić od rynków z 2020 roku, dlatego też istotne jest, aby dostawcy usług druku byli przygotowani na zmiany spowodowane rozwojem technologii. Pod hasłem “Druk i nie tylko”, Ricoh zaprezentuje szeroką ofertę dodającą wartość dla klienta. W jej skład wchodzi: prototyp Ricoh Pro L4000™, siedmiokolorowego, szerokoformatowego urządzenia z atramentem na bazie lateksu, włączając biały atrament i InfoPrint ADF Express, nowy dodatek do pakietu oprogramowania TotalFlow.
Ponadto, dzięki partnerstwu z firmą PTI Marketing Technologies™, Ricoh zaprezentuje nową technologię visual search zwaną Ricoh Clickable Paper. Ricoh podkreśli także swoje zobowiązania wobec środowiska – wszystkie procesy drukowania podczas targów będą neutralne pod względem emisji dwutlenku węgla.
Poza tym, na stoisku Ricoh, firma Objet, globalny dostawca atramentowych systemów drukujących w 3D zaprezentuje nową generację głowic Ricoh drukujących w technologii trójwymiarowej. Najnowsze drukarki 3D są dostępne dla organizacji z różnych sektorów: FMCG, elektronika, lotnictwo i kosmonautyka, sektor obronny, motoryzacja, edukacja, architektura, stomatologia i medycyna.
Peter Williams, wiceprezes, przewodniczący Production Printing Business Group, Ricoh Europe mówi -
“Najnowsze technologie, w tym druk cyfrowy i technologia atramentowa w zaledwie kilka lat wprowadziły istotne zmiany w branży poligraficznej. Jedno jest pewne – w naszej branży wciąż będą zachodzić radykalne zmiany, gdyż technologie będą wykorzystywane przez firmy, ich klientów i pracowników w różny sposób. Aby dostawcy usług druku mogli czerpać korzyści zobecnych i przyszłych technologii, muszą wykorzystywać ją w celu dodawania wartości swoim firmom.” Nowe produkty i usługi na targach drupa 2012 – „Druk i nie tylko” Druk — Ricoh Pro™ L4000 szerokoformatowa drukarka atramentowa Ricoh Pro L4000 to nowa generacja piezo-elektrycznych głowic drukujących Ricoh z trwałym atramentem na bazie lateksu w siedmiu kolorach: CMYK, light cyan, light magenta i white. Oferuje szeroką gamę o różnych podłożach i jest idealne dla osób, które chcą być odpowiedzialne za środowisko kupując różne nośniki POS.
Ricoh Pro L4000 to także technologia głowic “multiple jetting”, która umożliwia jednoczesne tworzenie trzech kropli o różnych wymiarach, z czego najmniejsza ma wielkość 4 pikolitrów. Za każdym razem rezultatem jest gładki obraz, który wygląda jak żywy. Ponadto, szeroka gama mediów umożliwia klientom zamawianie druku na różnego rodzaju podłożach, takich jak PVC, siatka, papier syntetyczny, papier powlekany i niepowlekany, tekstylia i wiele innych.
Urządzenie będzie dostępne w Europie i w Ameryce Północnej w pierwszym kwartale 2013 roku.
I — InfoPrint Process Director Express Nowy dodatek do pakietu Ricoh TotalFlow, InfoPrint Process Director Express, oferuje klientom łatwe w użyciu oprogramowanie do zarządzania strumieniami danych transakcyjnych w formacie Adobe PDF. Zapewnia efektywność i modułowość oprogramowania InfoPrint ProcessDirector klientom z firm średniej wielkości, którzy mogą teraz korzystać z doświadczenia firmy Ricoh. Użytkownicy mogą zautomatyzować zarządzanie drukiem dzięki skalowalnym funkcjom kontroli obiegu dokumentów Adobe PDF, ograniczyć koszty operacyjne dzięki ograniczeniu czasu potrzebnego na przygotowanie pliku poprzez integrację z narzędziami do zarządzania kolorem, takimi jak oprogramowanie
Enfocus Pitstop i Impostrip On Demand Digital Automation. Ponadto, użytkownicy mają możliwość dodania funkcji PDF
Mailroom Integrity w celu indeksowania, edytowania, dzielenia, sortowania, grupowania odmiennych zadań. Pozwala również na integrację insertera od różnych producentów, co automatyzuje przedruki i narzędzia do zaawansowanego zarządzania drukiem dla wszystkich środowisk produkcyjnych. Nie tylko — Ricoh Clickable Paper Ricoh Clickable Paper to usługa cross-mediowa umożliwiająca konsumentom skierowanie iPhone’a lub smartfona z systemem Android na jakąkolwiek zadrukowaną powierzchnię i otrzymanie powiązanego z nią materiału online. Technologia Clickable Paper ma zastosowanie do wszelkich mediów drukowanych, w tym do gazet, magazynów, direct maili, książek, broszur i plakatów. Konsumenci będą mogli natychmiast wczytać stronę dzięki łatwo identyfikowalnemu logo. Każdy rodzaj informacji cyfrowej, tj. zawartość multimedialna, strony internetowe, serwisy e-commerce i portale społecznościowe, może być podlinkowany.
drupa neutralna pod względem emisji dwutlenku węgla i certyfikat INGEDE Na targach drupa 2012, Ricoh zaprezentuje
Carbon Balanced Printing - nowy program dla branży poligraficznej. Oznacza to, że wszystkie procesy druku firmy Ricoh podczas targów będą neutralne pod względem emisji dwutlenku węgla. Ricoh zrównoważy również nieuniknione emisje dwutlenku węgla, w tym te generowane przez oświetlenie i catering na stoisku targowym Ricoh. Ricoh używa papieru z makulatury kiedy tylko jest to możliwe, dlatego też wszystkie odpady Ricoh będą poddane recyklingowi przez firmę Arjowiggins Graphic, następnie zostaną zamienione na pulpę i użyte do produkcji papieru z makulatury. Podczas targów, podkreślony zostanie również fakt, że cyfrowe urządzenia produkcyjne Ricoh na papier cięty uzyskały certyfikat International Association of the Deinking Industry (INGEDE) za usuwanie tonera z odzyskanego papieru podczas procesu recyklingu.
imagine. change. drupa 2012 jest pierwszym wydarzeniem, podczas którego Ricoh zaprezentuje swoje nowe przesłanie
imagine. change. Odzwierciedla ono zwrot w stronę usług, co jest widoczne we wciąż rozszerzanym portfolio usług dla druku produkcyjnego, a także dla środowiska biurowego.
Podkreśla również koncentrację firmy Ricoh na budowaniu opartych na zaufaniu partnerstw ze swoimi klientami oraz skupianie się na rozwijaniu ich działalności poprzez innowacyjne produkty, usługi i rozwiązania.
Na podstawie informacji firmy Ricoh