Od wdrożenia platformy B2B (ang. business-to-business) przez opolskiego producenta i dystrybutora materiałów minął dopiero rok a firma może się już pochwalić tysięcznym użytkownikiem! Pierwsi klienci otrzymali dostęp do testowej wersji platformy wiosną ubeigłego roku.
„Dziś każdy kontrahent naszej firmy, po rejestracji ma możliwość korzystania z naszej platformy” - mówi Paweł Stania, kierownik działu marketingu firmy Atrium Centrum Ploterowe.
„Nasza platforma to nie jest zwykły sklep internetowy, mimo że wizualnie może budzić takie skojarzenia. Poszliśmy o krok dalej, zarówno w zakresie technologii, jak i korzyści które ta forma komunikacji za sobą niesie.” - tłumaczy Paweł Stania.
Szybko, dobrze i niedrogo! „
Najważniejszym atutem jakie daje platforma jest dostęp do jeszcze niższych cen niż u handlowca. Po drugie wszystkie ceny można indywidualnie negocjować. To samo się tyczy rabatów. Odróżnia to nas od konkurencji. Każdego kontrahenta traktujemy indywidualnie, przez co gwarantujemy mu najlepsze produkty i najlepsze ceny na rynku.” - kontynuuje Stania.
„
Poprzez platformę, nasi klienci otrzymują dostęp do ponad pół tysiąca produktów, mając podgląd na nasze stany magazynowe w następujących grupach towarowych: media do ploterów solwentowych i UV, media do ploterów wodnych i pigmentowych, media do zabezpieczania wydruków, media do oklejania pojazdów, płyty oraz akcesoria i części do ploterów. Systematycznie będziemy powiększać portfolio naszych produktów.” - wyjaśnia Paweł Stania.
System lojalnościowy i inne korzyści Dostęp do platformy to nie tylko dostęp do materiałów.
„Użytkownicy B2B otrzymują szereg funkcjonalności m.in. wspomniane jeszcze niższe ceny przy zamówieniach składanych drogą elektroniczną, indywidualne ceny i rabaty, dostęp do systemu 24/7, zawsze aktualna najszerszą ofertę materiałów i atramentów, promocje, wyprzedaże, bestsellery, dostęp do zamówień, ich historii i stanów on-line, płatności i rozliczenia oraz e-faktury.” - wymienia Stania.
Dodatkową zachętą dla partnerów B2B jest system punktowy.
„Wprowadziliśmy system zbierania punktów. Nie jest to innowacyjny pomysł, znamy go bowiem ze stacji benzynowych czy hipermarketów jednakże w branży LFP jesteśmy pierwsi. Nasi klienci za zakupy materiałów otrzymują punkty, które mogą wymieniać nagrody takie jak sprzęty RTV, wycieczki, bony towarowe i inne.” - kończy Paweł Stania.
Rozwój z korzyścią dla partnerów Oprócz rozwoju technologii, Ikonos inwestuje także w aspekt logistyczny. Ostatnio, poznański i krakowski oddział firmy przeniósł się do nowych magazynów. Niedawno oddaliśmy w Opolu, do użytku drugi, centralny magazyn wysokiego składowania. Inwestycji nie brakuje także w dziale produkcji. Firma uruchomiła system dopalania powietrza procesowego, uruchomiliśmy też nowe systemy konfekcjonowania, które powiększyły nasze moce produkcyjne.
„Wszystkie te działania sprawiają, że jesteśmy silnym i wiarygodnym parterem dla naszych kontrahentów, z którym można się związać na lata” - kończy szef działu marketingu Atrium.
www.b2b.ikonos.pl