Sto­ra En­so wpro­wa­dza na ry­nek udo­sko­na­lo­ną wer­sję kar­to­nu Tam­bri­tePoprzedni artykuł 

Kon­cern Sto­ra En­so po­in­for­mo­wał o wpro­wa­dze­niu do swo­jej ofer­ty udo­sko­na­lo­nej wer­sji kar­to­nu Tam­bri­te, który – jak wy­ni­ka z ra­por­tu fir­my ba­daw­czej Op­ti­com – jest na ryn­ku eu­ro­pej­skim naj­bar­dziej war­to­ścio­wym kar­to­nem ba­zu­jącym na włók­nach pier­wot­nych.

W za­kła­dach pro­duk­cyj­nych Sto­ra En­so w In­ge­ro­is w Fin­lan­dii, gdzie wy­twa­rza­ny jest kar­ton Tam­bri­te, zre­ali­zo­wa­no w ostat­nim cza­sie in­we­sty­cje, które po­zwo­li­ły na zna­czącą po­pra­wę je­go ja­ko­ści. Tam­bri­te to w pe­łni po­wle­ka­na tek­tu­ra li­ta, o kre­mo­wym ko­lo­rze po stro­nie spodniej. Znaj­du­je za­sto­so­wa­nie przy pro­duk­cji opa­ko­wań na su­chą i mro­żo­ną żyw­no­ść oraz sło­dy­cze i wy­ro­by far­ma­ceu­tycz­ne. Ce­chu­ją go wy­so­ka sztyw­no­ść, gład­ko­ść i dru­kow­no­ść, co prze­kła­da się na nie­prze­ci­ęt­ną efek­tyw­no­ść. Zda­niem pro­du­cen­ta kar­ton Tam­bri­te to zna­ko­mi­te roz­wi­ąza­nie przy apli­ka­cjach wy­ma­ga­jących ko­do­wa­nia la­se­ro­we­go bądź in­kje­to­we­go czy też wy­tła­cza­nia li­ter w al­fa­be­cie Bra­il­le­’a.
Naj­wa­żniej­szym tech­no­lo­gicz­nym udo­sko­na­le­niem, ja­kie wpro­wa­dzo­no w je­go no­wej wer­sji, jest zwi­ęk­szo­na sztyw­no­ść po­przecz­na i lep­szy wy­gląd ze­wnętrz­ny. Za spra­wą tej pierw­szej oraz dzi­ęki wy­jąt­ko­wej gład­ko­ści, Tam­bri­te wy­zna­czy wg Sto­ra En­so no­we stan­dar­dy w za­kre­sie za­sto­so­wa­nia kar­to­nów do opa­ko­wań jed­nost­ko­wych.
W przy­pad­ku opa­ko­wań far­ma­ceu­tycz­nych, ich pro­du­cen­ci do­ce­nią z pew­no­ścią wy­trzy­ma­ło­ść i za­cho­wa­nie no­we­go kar­to­nu przy pod­da­wa­niu go wszyst­kim nie­zbęd­nym pro­ce­som prze­twór­czym. Tam­bri­te za­cho­wu­je swo­je wła­ści­wo­ści i atrak­cyj­ny wy­gląd ta­kże przy za­dru­ko­wy­wa­niu (m.in. w tech­no­lo­gii cy­fro­wej) oraz przy dal­szej obrób­ce. W przy­pad­ku opa­ko­wań spo­żyw­czych, gdzie istot­ną ro­lę od­gry­wa wy­trzy­ma­ło­ść kar­to­nów, Tam­bri­te jest rów­nież opty­mal­nym roz­wi­ąza­niem.

„Naj­bar­dziej war­to­ścio­wy kar­ton na ba­zie włókien pier­wot­ny­ch”
We­dług nie­daw­no opu­bli­ko­wa­nych ba­dań ryn­ko­wych Car­ton­bo­ard Brand Trac­king Su­rvey 2012, prze­pro­wa­dzo­nych przez agen­cję ba­daw­czą Op­ti­com In­ter­na­tio­nal Re­se­arch AB, Tam­bri­te jest naj­le­piej roz­po­zna­wal­ną mar­ką wśród wszyst­kich kar­to­nów, ba­zu­jących na włók­nach pier­wot­nych. Ba­da­niem ob­jęto fir­my z Eu­ro­py Środ­ko­wej, spe­cja­li­zu­jące się w prze­twór­stwie kar­to­nów. Co wi­ęcej, z ra­por­tu wy­ni­ka, że Tam­bri­te jest naj­le­piej sprze­da­jącym się kar­to­nem w Niem­czech, kra­jach Be­ne­luk­su, Wło­szech i Hisz­pa­nii. Je­go wy­trzy­ma­ło­ść i atrak­cyj­ny wy­gląd przy­ci­ąga­ją co­raz wi­ęk­szą rze­szę klien­tów z seg­men­tów ta­kich jak: far­ma­cja i ochro­na zdro­wia czy też bra­nży spo­żyw­czej, zwłasz­cza w za­kre­sie su­chej i chło­dzo­nej żyw­no­ści oraz mro­żo­nek.
W ra­por­cie uwzględ­nio­no naj­bar­dziej war­to­ścio­we mar­ki, ba­zu­jąc na stwo­rzo­nym przez fir­mę Op­ti­com spe­cjal­nym in­dek­sie „Brand Equ­ity In­de­x” (BEI). Kar­ton Tam­bri­te uzy­skał naj­wy­ższy wska­źnik BEI spo­śród wszyst­kich ma­rek oce­nia­nych przez fir­my prze­twór­cze. Jak wy­ni­ka z ran­kin­gu za rok 2012, Tam­bri­te jest uwa­ża­ny przez nie za „naj­bar­dziej war­to­ścio­wy kar­ton, ba­zu­jący na włók­nach pier­wot­ny­ch”.
Fir­ma Op­ti­com zba­da­ła też opi­nie eu­ro­pej­skich wła­ści­cie­li ma­rek. Wy­ni­ka z nich, że Tam­bri­te ta­kże tu uzy­skał naj­wy­ższy wska­źnik BEI i zo­stał uzna­ny za naj­bar­dziej war­to­ścio­wy kar­ton, ba­zu­jący na włók­nach pier­wot­nych wśród firm re­pre­zen­tu­jących seg­men­ty far­ma­ceu­tycz­ny i ochro­ny zdro­wia oraz mro­żo­nych i chło­dzo­nych pro­duk­tów spo­żyw­czych.
„Ba­da­nia prze­pro­wa­dzo­ne przez Op­ti­com po­twier­dza­ją za­ufa­nie, ja­kim już od daw­na ob­da­rza­ny jest nasz kar­ton i je­go mar­ka. Tam­bri­te ofe­ru­je funk­cjo­nal­no­ść i ja­ko­ść ocze­ki­wa­ne na ka­żdym eta­pie ła­ńcu­cha do­staw w prze­my­śle opa­ko­wa­nio­wym. Jest to kar­ton naj­lep­sze­go wy­bo­ru dla ka­żde­go zle­ce­nia w za­kre­sie opa­ko­wań – tu gdzie klu­czem do suk­ce­su są bez­pie­cze­ństwo pro­duk­tu, ja­ko­ść i nie­za­wod­no­ść” – mówi Mi­cha­el Eriks­son, dy­rek­tor sprze­da­ży kar­tonów opa­ko­wa­nio­wych Sto­ra En­so Re­ne­wa­ble Pac­ka­ging.
Ba­da­nia Car­ton­bo­ard Brand Trac­king Su­rvey zo­sta­ły prze­pro­wa­dzo­ne przez fir­mę Op­ti­com wio­sną te­go ro­ku i ob­jęły 206 re­spon­den­tów re­pre­zen­tu­jących fir­my prze­twór­cze oraz 364 re­spon­den­tów re­pre­zen­tu­jących wła­ści­cie­li ma­rek.


Na pod­sta­wie in­for­ma­cji PAI Prin­ti­nPo­land.com

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści