W drukarniach koncernu Axel Springer pracują w sumie 33 systemy drukujące Kodak Prosper S30
Szybki wzrost, niższe koszty
operacyjne, zwiększona konkurencyjność i szersze portfolio usług
– m.in. na te cechy wskazują coraz liczniejsze firmy z Europy, które
zdecydowały się na wdrożenie w swoich zakładach systemów drukujących
z serii Kodak Prosper S.
Bazujący na innowacyjnej technologii Stream, system drukujący Kodak
Prosper S jest hybrydowym rozwiązaniem, umożliwiającym dostawcom
usług poligraficznych zaoferowanie wyrobów zbliżonych do offsetu,
tak pod względem jakości jak i wydajności oraz kosztów jednostkowych.
Zakończone sukcesem wdrożenia na rynku europejskim objęły firmy
specjalizujące się w produkcji druków typu direct mailing, wkładek,
kuponów loteryjnych, akcydensów reklamowych oraz etykiet opakowaniowych.
Wśród nich warto wymienić: Kern GmbH – niemieckie przedsiębiorstwo
kompleksowo realizujące zlecenia akcydensowe; Axel Springer – niemiecki
koncern medialny; Anton Group – brytyjską drukarnię akcydensową;
Mailfactory – hiszpańską firmę specjalizującą się w drukach
personalizowanych oraz Mediagraf SpA – włoskiego dostawcę usług
poligraficznych.
Niższe koszty operacyjne Niemiecka firma Kern zainwestowała w sumie w sześć systemów
drukujących Kodak Prosper S10, które współtworzą unikalną linię
wykańczającą, wykorzystywaną przy drukowaniu zmiennych danych. Wdrożenie
to zaowocowało szybkim wzrostem jej biznesu i niższymi kosztami operacyjnymi.
Zrealizowany tu projekt uwzględnia jednobrzebiegową personalizację
druków mailingowych po obu stronach wstęgi oraz następującą później
pełną obróbkę końcową. Jednym z powodów inwestycji firmy Kern
w systemy Kodak Prosper S10 była możliwość zastosowania w nich różnego
rodzaju podłoży drukowych: niepowlekanych, powlekanych oraz błyszczących.
Rozwiązania te pozwalają firmie Kern na jednoprzebiegowe wykorzystywanie
standardowego zestawu farb offsetowych, co wpływa na oszczędności
finansowe i czasowe. Przedsiębiorstwo odnotowało też znaczący wzrost
pod względem wydajności. „Dziennie obsługujemy około 200 tys.
w pełni wykończonych mailingów. Przy wcześniej stosowanym druku
laserowym, gdzie personalizacja była realizowana w drugim przejściu,
nasze możliwości kończyły się na 40 tys. egzemplarzy– mówi Andre
Kern, partner zarządzający w firmie Kern. – Obecnie koszty związane
z personalizacją spadły o połowę”.
Aktywna personalizacja daje korzystne
rezultaty Niemiecki koncern medialny Axel Springer AG wykorzystuje obecnie
33 systemy drukujące Kodak Prosper S30 zainstalowane w gazetowych maszynach
offsetowych, pracujących w trzynastu drukarniach zlokalizowanych na
obszarze Niemiec – zarówno własnych jak i wybranych firmach kontraktowych.
Wykorzystuje je do produkcji wysokojakościowej – nanoszonej techniką
inkjetu – personalizowanej treści uzupełniającej wcześniej wydrukowane
w technice offsetowej produkty; wszystko odbywa się przy pełnej prędkości
produkcyjnej, dochodzącej do 914 m/min. (15 m/sek.).
Zalety tego rozwiązania doceniło m.in. kierownictwo niemieckiej gazety
Bild, która wykorzystała personalizację w świątecznej loterii dla
czytelników z północnej części kraju, zorganizowanej w grudniu
ub.r. Systemy Kodak Prosper S30 są też wykorzystywane do celów redakcyjnych,
pozwalając na wprowadzanie treści przeznaczonej dla wybranej grupy
odbiorców, a także dodawanie informacji i aktualizację artykułów
w ostatniej chwili.
Przewaga konkurencyjna dzięki
personalizacji Brytyjska firma Anton Group, wcześniej pracująca m.in. na dziewięciu
maszynach Kodak NexPress, wykorzystuje z kolei 18 systemów Kodak Prosper
S5. Zastosowaną w nich technologię tak charakteryzuje John Knight,
CEO firmy: „Zmieniła ona zasadniczo reguły gry i podniosła poprzeczkę
oczekiwań ze strony klientów. Bardzo liczą oni teraz na możliwości
oferowane przez rozwiązania firmy Kodak, więc czeka nas dużo pracy.
Co więcej, na każdym zleceniu zaoszczędzamy ok. 20% na odpadach,
możemy też szybciej dotrzeć z produktem na rynek, a sama technologia
pozostawia w tyle pozostałe procesy. Naszym zdaniem druk hybrydowy
to przyszłość i wierzę, że będzie się on dalej rozwijał. Nasze
inwestycje w technologię cyfrową odegrały w ostatnich latach znaczącą
rolę w rozwoju całej firmy i pozwoliły na prawdziwy skok w przyszłość”.
R E K L A M A
Szersze portfolio usług
Za sprawą czterech systemów Kodak Prosper S5 firma Mailfactory mogła
sprostać współczesnym wymaganiom rynku w obszarze personalizowanej,
różnokolorowej produkcji z wysoką prędkością. Inwestycja, uzupełniająca
sześć zakupionych wcześniej głowic drukujących Kodak Versamark,
pozwoliła jej zwiększyć konkurencyjność poprzez zaoferowanie szerszej
oferty usług i redukcję kosztów operacyjnych. Obecnie firma Mailfactory
jedną czwartą swojej produkcji eksportuje do krajów Unii Europejskiej.
Jej kierownictwo oczekuje, że po zainstalowaniu systemów Kodak Prosper
S5 odsetek ten wzrośnie do 40%. Dziesięć głowic firmy Kodak jest
tu zintegrowanych poprzez jeden kontroler, pozwalając na drukowanie
prac czarno-białych i kolorowych z pełną prędkością produkcyjną.
Drukarnia wykorzystuje nowy zestaw firmy Kodak do realizacji takich
zleceń jak: personalizowane mailingi, pilotażowe wydania książek,
okładki katalogów, a także różne druki biznesowe i korporacyjne.
„Klienci coraz częściej proszą o drukowanie obrazów ze zmienną
kolorystyką, które wspierają ich w pozyskiwaniu nowych zleceń –
mówi Eric Lahon, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu w firmie Mailfactory.
– Potrzebowaliśmy zatem rozwiązania, które zapewniałoby wyjątkową
jakość przy bardzo wysokiej prędkości drukowania oraz pozwalało
na realizację specjalnych efektów uszlachetniania i wykańczania,
takich jak zdrapki, tłoczenia, etykietowanie i kopertowanie. Co więcej,
systemy te musiały zapewnić nam płynną produkcję”.
Wydajna produkcja hybrydowa
Inwestycja firmy Mediagraf SpA w system drukujący Kodak Prosper S20
umożliwiła jej realizację szerokiego spektrum wysokiej jakości personalizowanych
wyrobów oraz osiągnięcie pozycji wartościowego gracza w łańcuchu
usług marketingowych, przede wszystkim w obszarze dedykowanych ulotek
i broszur. W jej przypadku system Kodak Prosper S20 został zainstalowany
na maszynie KBA Compacta 618. Mówi Davide Dei Rossi, odpowiedzialny
w Mediagraf za działania przemysłowe: „Potrzebowaliśmy rozwiązania,
które nie spowalniałoby pracy maszyny zwojowej – głowice Kodak
spełniają ten wymóg. Możemy z ich pomocą drukować m.in. wysokiej
jakości teksty, fotografie, kody kreskowe i alfanumeryczne czy kody
QR nanoszone na ulotki, magazyny, wydawnictwa i inne wyroby drukowane
na papierach gazetowych, BC i LWC”. Wyprzedzając konkurencję W ciągu ostatnich trzech lat w firmach z sześciu kontynentów
uruchomionych zostało ponad 400 systemów drukujących z serii Kodak
Prosper S. Obecnie rodzina ta obejmuje modele S5, S10, S20 i S30, pracujące
z prędkością od 152 m/min. (model S5) do 900 m/min. (model S30).
Jak zapewnia producent, systemy Kodak Prosper S obniżają próg inwestycyjny,
związany z wdrożeniem produkcji hybrydowej i umożliwiają zadrukowywanie
szerokiej gamy wyrobów poligraficznych, takich jak personalizowane
druki typu direct mailing (wcześniej drukowane w trybie offline jako
drugi etap produkcji). Technologia firmy Kodak pozwala również na
szybszą i wydajniejszą produkcję zleceń. Systemy można w każdej
chwili rozbudować i dostosować do rosnących potrzeb i oczekiwań
użytkownika.
Mówi Oliver Claude, dyrektor generalny ds. druku i wiceprezes działu
akcydensowego firmy Kodak w regionie EAMER: „Jest dla nas wspaniałym
doświadczeniem widzieć tak wiele wdrożeń, w różnych segmentach,
które pozwalają na efektywne wykorzystywanie elastycznych i modernizowanych
głowic Kodak. Umożliwiają one drukarniom wyróżnienie swojego portfolio
produkcyjnego poprzez zaoferowanie personalizacji. Stworzone w ten sposób
wydajne rozwiązanie hybrydowe, obejmujące wysoką prędkość offsetu
i zalety druku cyfrowego w postaci wprowadzania danych zmiennych, pozwala
to coraz większej rzeszy przedsiębiorców na zaproponowanie swoim
klientom właściwego i efektywnego połączenia obu tych technologii”.