Systemy drukujące Kodak Prosper S w praktyce: nowe możliwości biznesowe i przewaga nad konkurencjąPoprzedni artykuł 

W drukarniach koncernu Axel Springer pracują w sumie 33 systemy drukujące Kodak Prosper S30
W drukarniach koncernu Axel Springer pracują w sumie 33 systemy drukujące Kodak Prosper S30
Szybki wzrost, niższe koszty operacyjne, zwiększona konkurencyjność i szersze portfolio usług – m.in. na te cechy wskazują coraz liczniejsze firmy z Europy, które zdecydowały się na wdrożenie w swoich zakładach systemów drukujących z serii Kodak Prosper S. 
 
Bazujący na innowacyjnej technologii Stream, system drukujący Kodak Prosper S jest hybrydowym rozwiązaniem, umożliwiającym dostawcom usług poligraficznych zaoferowanie wyrobów zbliżonych do offsetu, tak pod względem jakości jak i wydajności oraz kosztów jednostkowych. Zakończone sukcesem wdrożenia na rynku europejskim objęły firmy specjalizujące się w produkcji druków typu direct mailing, wkładek, kuponów loteryjnych, akcydensów reklamowych oraz etykiet opakowaniowych. Wśród nich warto wymienić: Kern GmbH – niemieckie przedsiębiorstwo kompleksowo realizujące zlecenia akcydensowe; Axel Springer – niemiecki koncern medialny; Anton Group – brytyjską drukarnię akcydensową; Mailfactory – hiszpańską firmę specjalizującą się w drukach personalizowanych oraz Mediagraf SpA – włoskiego dostawcę usług poligraficznych. 
 
Niższe koszty operacyjne 
Niemiecka firma Kern zainwestowała w sumie w sześć systemów drukujących Kodak Prosper S10, które współtworzą unikalną linię wykańczającą, wykorzystywaną przy drukowaniu zmiennych danych. Wdrożenie to zaowocowało szybkim wzrostem jej biznesu i niższymi kosztami operacyjnymi. Zrealizowany tu projekt uwzględnia jednobrzebiegową personalizację druków mailingowych po obu stronach wstęgi oraz następującą później pełną obróbkę końcową. Jednym z powodów inwestycji firmy Kern w systemy Kodak Prosper S10 była możliwość zastosowania w nich różnego rodzaju podłoży drukowych: niepowlekanych, powlekanych oraz błyszczących. 
Rozwiązania te pozwalają firmie Kern na jednoprzebiegowe wykorzystywanie standardowego zestawu farb offsetowych, co wpływa na oszczędności finansowe i czasowe. Przedsiębiorstwo odnotowało też znaczący wzrost pod względem wydajności. „Dziennie obsługujemy około 200 tys. w pełni wykończonych mailingów. Przy wcześniej stosowanym druku laserowym, gdzie personalizacja była realizowana w drugim przejściu, nasze możliwości kończyły się na 40 tys. egzemplarzy– mówi Andre Kern, partner zarządzający w firmie Kern. – Obecnie koszty związane z personalizacją spadły o połowę”. 
 
Aktywna personalizacja daje korzystne rezultaty 
Niemiecki koncern medialny Axel Springer AG wykorzystuje obecnie 33 systemy drukujące Kodak Prosper S30 zainstalowane w gazetowych maszynach offsetowych, pracujących w trzynastu drukarniach zlokalizowanych na obszarze Niemiec – zarówno własnych jak i wybranych firmach kontraktowych. Wykorzystuje je do produkcji wysokojakościowej – nanoszonej techniką inkjetu – personalizowanej treści uzupełniającej wcześniej wydrukowane w technice offsetowej produkty; wszystko odbywa się przy pełnej prędkości produkcyjnej, dochodzącej do 914 m/min. (15 m/sek.). 
Zalety tego rozwiązania doceniło m.in. kierownictwo niemieckiej gazety Bild, która wykorzystała personalizację w świątecznej loterii dla czytelników z północnej części kraju, zorganizowanej w grudniu ub.r. Systemy Kodak Prosper S30 są też wykorzystywane do celów redakcyjnych, pozwalając na wprowadzanie treści przeznaczonej dla wybranej grupy odbiorców, a także dodawanie informacji i aktualizację artykułów w ostatniej chwili. 
 
Przewaga konkurencyjna dzięki personalizacji 
Brytyjska firma Anton Group, wcześniej pracująca m.in. na dziewięciu maszynach Kodak NexPress, wykorzystuje z kolei 18 systemów Kodak Prosper S5. Zastosowaną w nich technologię tak charakteryzuje John Knight, CEO firmy: „Zmieniła ona zasadniczo reguły gry i podniosła poprzeczkę oczekiwań ze strony klientów. Bardzo liczą oni teraz na możliwości oferowane przez rozwiązania firmy Kodak, więc czeka nas dużo pracy. Co więcej, na każdym zleceniu zaoszczędzamy ok. 20% na odpadach, możemy też szybciej dotrzeć z produktem na rynek, a sama technologia pozostawia w tyle pozostałe procesy. Naszym zdaniem druk hybrydowy to przyszłość i wierzę, że będzie się on dalej rozwijał. Nasze inwestycje w technologię cyfrową odegrały w ostatnich latach znaczącą rolę w rozwoju całej firmy i pozwoliły na prawdziwy skok w przyszłość”. 
R E K L A M A
 
Szersze portfolio usług 
Za sprawą czterech systemów Kodak Prosper S5 firma Mailfactory mogła sprostać współczesnym wymaganiom rynku w obszarze personalizowanej, różnokolorowej produkcji z wysoką prędkością. Inwestycja, uzupełniająca sześć zakupionych wcześniej głowic drukujących Kodak Versamark, pozwoliła jej zwiększyć konkurencyjność poprzez zaoferowanie szerszej oferty usług i redukcję kosztów operacyjnych. Obecnie firma Mailfactory jedną czwartą swojej produkcji eksportuje do krajów Unii Europejskiej. Jej kierownictwo oczekuje, że po zainstalowaniu systemów Kodak Prosper S5 odsetek ten wzrośnie do 40%. Dziesięć głowic firmy Kodak jest tu zintegrowanych poprzez jeden kontroler, pozwalając na drukowanie prac czarno-białych i kolorowych z pełną prędkością produkcyjną. Drukarnia wykorzystuje nowy zestaw firmy Kodak do realizacji takich zleceń jak: personalizowane mailingi, pilotażowe wydania książek, okładki katalogów, a także różne druki biznesowe i korporacyjne. „Klienci coraz częściej proszą o drukowanie obrazów ze zmienną kolorystyką, które wspierają ich w pozyskiwaniu nowych zleceń – mówi Eric Lahon, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu w firmie Mailfactory. – Potrzebowaliśmy zatem rozwiązania, które zapewniałoby wyjątkową jakość przy bardzo wysokiej prędkości drukowania oraz pozwalało na realizację specjalnych efektów uszlachetniania i wykańczania, takich jak zdrapki, tłoczenia, etykietowanie i kopertowanie. Co więcej, systemy te musiały zapewnić nam płynną produkcję”. 
 
Wydajna produkcja hybrydowa 
Inwestycja firmy Mediagraf SpA w system drukujący Kodak Prosper S20 umożliwiła jej realizację szerokiego spektrum wysokiej jakości personalizowanych wyrobów oraz osiągnięcie pozycji wartościowego gracza w łańcuchu usług marketingowych, przede wszystkim w obszarze dedykowanych ulotek i broszur. W jej przypadku system Kodak Prosper S20 został zainstalowany na maszynie KBA Compacta 618. Mówi Davide Dei Rossi, odpowiedzialny w Mediagraf za działania przemysłowe: „Potrzebowaliśmy rozwiązania, które nie spowalniałoby pracy maszyny zwojowej – głowice Kodak spełniają ten wymóg. Możemy z ich pomocą drukować m.in. wysokiej jakości teksty, fotografie, kody kreskowe i alfanumeryczne czy kody QR nanoszone na ulotki, magazyny, wydawnictwa i inne wyroby drukowane na papierach gazetowych, BC i LWC”. 
 
Wyprzedzając konkurencję 
W ciągu ostatnich trzech lat w firmach z sześciu kontynentów uruchomionych zostało ponad 400 systemów drukujących z serii Kodak Prosper S. Obecnie rodzina ta obejmuje modele S5, S10, S20 i S30, pracujące z prędkością od 152 m/min. (model S5) do 900 m/min. (model S30). Jak zapewnia producent, systemy Kodak Prosper S obniżają próg inwestycyjny, związany z wdrożeniem produkcji hybrydowej i umożliwiają zadrukowywanie szerokiej gamy wyrobów poligraficznych, takich jak personalizowane druki typu direct mailing (wcześniej drukowane w trybie offline jako drugi etap produkcji). Technologia firmy Kodak pozwala również na szybszą i wydajniejszą produkcję zleceń. Systemy można w każdej chwili rozbudować i dostosować do rosnących potrzeb i oczekiwań użytkownika.  
Mówi Oliver Claude, dyrektor generalny ds. druku i wiceprezes działu akcydensowego firmy Kodak w regionie EAMER: „Jest dla nas wspaniałym doświadczeniem widzieć tak wiele wdrożeń, w różnych segmentach, które pozwalają na efektywne wykorzystywanie elastycznych i modernizowanych głowic Kodak. Umożliwiają one drukarniom wyróżnienie swojego portfolio produkcyjnego poprzez zaoferowanie personalizacji. Stworzone w ten sposób wydajne rozwiązanie hybrydowe, obejmujące wysoką prędkość offsetu i zalety druku cyfrowego w postaci wprowadzania danych zmiennych, pozwala to coraz większej rzeszy przedsiębiorców na zaproponowanie swoim klientom właściwego i efektywnego połączenia obu tych technologii”.


Na podstawie informacji PAI PrintinPoland.com

 Produkcja: WebFabrika 1999-2024 | Kontakt | Regulamin | Polityka Prywatności