Badania rynkowe na zlecenie GMC Software Technology: duży potencjał dla komunikacji wielokanałowejPoprzedni artykuł 

Firma GMC Software Technology opublikowała wyniki zleconych przez siebie i zrealizowanych przez Forrester Consulting badań rynkowych, poświęconych właściwemu wykorzystaniu kanałów komunikacji z klientami przez przedsiębiorstwa z branży ubezpieczeniowej. Wynika z nich, że coraz więcej z nich rozważa wdrożenie rozwiązań w zakresie komunikacji wielokanałowej, wykorzystujących technologie mobilne i media socjalne. Główne czynniki stymulujące te procesy to zdaniem ankietowanych: mobilność (52% wskazań), personalizacja (50%) i stabilność przekazu za pośrednictwem wszystkich kanałów dotarcia (48%). Z drugiej strony jednak firmy wciąż oferują usługi odbiegające od rosnących oczekiwań swoich klientów. 
 
Podczas, gdy 40% firm z branży ubezpieczeniowej zapewnia właściwą komunikację wielokanałową, większość z nich nie jest w stanie porozumiewać się ze swoimi klientami wykorzystując technologie mobilne lub konsumenckie. 30% z nich stale inwestuje w nowe rozwiązania, mające na celu rozwiązanie tego problemu. Jednak kolejne 30% nie oferuje wsparcia, bazującego na technologiach mobilnych, bądź też nie zwraca na tę kwestię uwagi. Jest to jednak postawa krótkowzroczna, gdyż wg wyników badań aż 82% firm, które zainwestowały w nowoczesne rozwiązania tego rodzaju, odnotowało oszczędności rzędu 10-20%. 
Poza koniecznością zapewnienia stabilnej komunikacji z klientami, firmy ubezpieczeniowe muszę też nieustannie dostosowywać się do obowiązujących przepisów prawnych oraz norm bezpieczeństwa. Biorąc pod uwagę regulacje prawne w rodzaju ustawy Dodd-Frank (wg której konsument – pod nieobecność prawnika – ma obowiązek być informowanym w zrozumiałym przez niego języku) zgodność staje się jedną z kluczowych spraw ryzyk związanych z komunikacją z klientem. Jest to kolejny istotny czynnik, konsolidujący technologie wspierające dostarczanie treści w ramach wielokanałowego systemu. 
 
Współczesne systemy IT w firmach ubezpieczeniowych są kompleksowe, ale wciąż nie koncentrują się na zachowaniu stabilności wielokanałowej, która poprawia personalizację, aktualizuje regulacje językowe, niezbędne szablony oraz różnicuje zasady biznesowe. Połowa ankietowanych firm określiła swoje zdolności komunikacyjne jako mniej niż elastyczne, co oznacza, że nie są one przygotowane do dostarczania klientom informacji w czasie rzeczywistym. 
„Fakt, że przebadane firmy ubezpieczeniowe wskazały na rosnące znaczenie zarządzania komunikacją z klientem, by poprawić swoje relacje z nimi, jest odzwierciedleniem ich świadomości, że właściwy kontakt z odbiorcą jest kluczową sprawą dla ich lojalności i przyszłych zysków – mówi Bill Parker, szef marketingu w firmie GMC Software Technology. – Badania te wskazują drogę, jaką należy podążać, by właściwie podjąć wyzwania, związane z działaniami typu legacy oraz modernizacją kanałów komunikacji z klientem”.


Na podstawie informacji PAI PrintinPoland.com

 Produkcja: WebFabrika 1999-2024 | Kontakt | Regulamin | Polityka Prywatności