Meganews to innowacyjny sposób na druk i sprzedaż różnorodnych tytułów prasowych. To maszyna z dostępem do Internetu, sprzedająca gazety i magazyny (ponad 200 tytułów), która drukuje w czasie rzeczywistym. W ciągu zaledwie 2 minut od momentu zakupu można otrzymać świeżo wydrukowany egzemplarz wybranego tytułu. Rozwiązanie obniża koszty, które wydawca musi ponieść na dystrybucję i logistykę. Ponadto, ze względu na ograniczenie transportu, jest znacznie bardziej przyjazne dla środowiska.
Projekt został zainicjowany przez Larsa Adaktussona, szwedzkiego dziennikarza i prezentera telewizyjnego, jego brata Hansa i ich firmę – Meganews Sweden. Ricoh dostarczyło technologię, firma Sweco stworzyła oprogramowanie, terminal na karty i ekrany. Kiosk został zaprojektowany przez LA + B.
Badanie przeprowadzone przez instytut badawczy Innventia1, w imieniu Meganews Magazines, ukazuje, że emisja gazów cieplarnianych w trakcie cyklu życia magazynu drukowanego w kiosku Meganews jest o około 60 proc. niższa od emisji w trakcie cyklu życia magazynu drukowanego i dystrybuowanego metodą tradycyjną. Wynika to z tego, że 40 proc. tradycyjnej prasy drukowanej się nie sprzedaje, a co za tym idzie musi być ona zwrócona i przekazana bezpośrednio do recyklingu. W projekcie bierze udział wielu wiodących szwedzkich wydawców: Bonnier Tidskrifter, Aller Media, Albinson & Sjöberg, LRF Media, IDG, Talentum i Medströms.
„Ten produkt to odpowiedź na rosnące zapotrzebowanie na druk na żądanie. To również przykład prawdziwej innowacji, dlatego jesteśmy dumni z tego, że wiodąca technologia Ricoh ma swój wkład w produkcję magazynów w przyszłości” – dodaje Graham Moore, Director of Business Development for Ricoh Europe.
W ciągu najbliższych sześciu miesięcy kiosk będzie testowany na lotniskach, w hotelach, szpitalach, sklepach spożywczych i centrach handlowych w całym kraju.
Na podstawie informacji firmy Ricoh Polska Sp. z o.o.