Podczas towarzyszącej targom konferencji Krzysztof Sadziński zaprezentował stworzony przez Agfa Graphics sklep internetowy Apogee StoreFront
Po raz drugi z rzędu Agfa Graphics wzięła udział w Festiwalu
Druku, organizowanym przez redakcję OOH Magazine. W tym roku
impreza, połączona z Festiwalem Marketingu, odbywała w dniach 9-10
września się w warszawskim Expo XXI. „Gwiazdą” stoiska Agfa Graphics
był prezentowany po raz pierwszy w Polsce nowy ploter wielkoformatowy
– Anapurna M2500. Firma wzięła też aktywny udział w towarzyszącej
Festiwalowi Druku konferencji „Print & Win – prezentacje Web2Print”,
gdzie demonstrowała swoje rozwiązanie w tym zakresie – Apogee StoreFront.
Ploter Anapurna M2500 to jedna z kilku nowości wprowadzonych
do oferty Agfa Graphics podczas czerwcowych targów Fespa 2013 w Londynie.
Po zaledwie kilku tygodniach od jego światowego debiutu urządzenie
mogli zobaczyć także goście odwiedzający warszawski Festiwal Druku
i Marketingu. Co więcej, prezentowany na stoisku Agfa Graphics egzemplarz
został tuż przed imprezą zakontraktowany do pierwszego polskiego
użytkownika – jest nią firma Trzy Słowa z Łodzi.
Anapurna M2500 to kolejny członek rodziny Anapurna M – niezwykle
popularnej, także w Polsce, serii ploterów wielkoformatowych, dedykowanych
dla firm zajmujących się szeroko rozumianą działalnością reklamową.
Urządzenie, w porównaniu do wcześniejszych modeli, w tym „przeboju
rynkowego” jakim jest Anapurna M2050, różni się przede wszystkim
szerokością druku. W modelu Anapurna M2500 wynosi ona 2,5 m, co oznacza
dla urządzeń tej serii wejście w wyższy segment produkcji. Podobnie
jak jego poprzednik, także nowy ploter umożliwia bezpośrednie zadrukowywanie
materiałów sztywnych oraz giętkich przy użyciu sześciu kolorów
z dodatkową bielą kryjącą/podkładową. Maszyna akceptuje różnego
rodzaju podłoża, o czym mogli przekonać się targowi goście Agfa
Graphics. Przez oba dni Festiwalu odbywały się na niej prezentacje
z użyciem najróżniejszych materiałów, także nietypowych, demonstrujące
wszechstronność i wydajność urządzenia.
„Nasz nowy ploter spotkał się z ogromnym zainteresowaniem osób
zwiedzających Festiwal Druku i Marketingu. Dodatkowym smaczkiem prezentacji
był fakt, że maszyna prosto ze stoiska targowego pojechała do pierwszego
polskiego klienta. Mamy nadzieję, że model ten będzie się cieszył
nie mniejszą popularnością od swojego mniejszego „brata” –
systemu Anapurna M2050. O doświadczeniach jego pierwszego użytkownika
w naszym kraju będziemy mogli poinformować rynek już niebawem”
– mówi Przemysław Arabski, regionalny szef sprzedaży w dziale inkjetowym
Agfa Graphics, odpowiedzialny m.in. za rejon Łodzi, skąd pochodzi
pierwszy polski nabywca prezentowanego plotera.
Poza obecnością z własnym stoiskiem, firma Agfa Graphics była też
aktywnym uczestnikiem konferencji „Print & Win – prezentacje
Web2Print”, jaka odbywała się 10 września, w drugim dniu Festiwalu
Druku i Marketingu. Spotkanie otworzył swoim wystąpieniem Krzysztof
Sadziński – presales manager w polskim oddziale Agfa Graphics, który
zaprezentował, także podczas krótkiego demo, sklep internetowy Apogee
StoreFront. Rozwiązanie, nagrodzone niedawno wyróżnieniem EDP Award
2013 w kategorii „Web-to-print” (a nieco wcześniej, wraz z całym
pakietem Apogee Suite 8, także Złotym Medalem targów Poligrafia 2013),
jest usługą typu e-commerce, pozwalająca
dostawcom usług poligraficznych na tworzenie sklepów internetowych
do sprzedaży produktów poligraficznych. Bazując na technologii cloud computing („w chmurze”), nie
wymaga ono od użytkownika żadnych inwestycji w infrastrukturę –
ta, zarówno od strony sprzętowej jak i software’owej – znajduje
się w gestii dostawcy rozwiązania. StoreFront, w pełni zintegrowany
z systemami produkcyjnymi Agfa Graphics takimi jak Apogee Prepress czy
Asanti (dedykowanym dla druku wielkoformatowego), umożliwia samodzielne
zamawianie przez klienta i śledzenie procesu realizacji różnych produktów
poligraficznych, wykonywanych w technikach offsetowej, cyfrowej mało-
i wielkoformatowej. Jest przy tym systemem wygodnym w użytkowaniu,
dopasowywanym do potrzeb, łatwym w instalacji i obsłudze m.in. dzięki
intuicyjnemu edytorowi online oraz integracji z systemami prepress.
Opłata, jaką ponosi użytkownik, jest związana wyłącznie z licencją
na oprogramowanie, aktywacją i konfiguracją systemu. Różne odmiany
StoreFront pozwalają na optymalne dobranie jego wydajności wymaganej
do tworzenia i obsługi zleceń.