Wprowadzona ostatnio przez OKI drukarka ES9541, będąca pierwszą pięciotonerową drukarką LED A3+, zaprojektowaną na rynek ogólnoświatowy, otrzymała nagrodę Good Design Award 2013.
Good Design Award jest jedyną japońską nagrodą w kategorii wzornictwa przyznawaną przez tak szerokie grono profesjonalistów: 70 projektantów, architektów, redaktorów oraz innych specjalistów. Jest to już trzecia nagroda Good Design Award przyznana firmie Oki. Poprzednio nagrodzono również drukarki A4 LED z serii C3000 (w 2006 roku) oraz kolorowe drukarki C530dn i C510dn (w 2010 roku).
Nowa, rewolucyjna drukarka LED A3+ ES9541 zaprojektowana w celu zaspokojenia szerokiego spektrum wymagań związanych zarówno z drukiem komercyjnym jak i sektorem graphic arts, zawiera tradycyjną konfigurację czterech tonerów: cyan, magenta, yellow, black (CMYK) oraz dodatkowo na piątej pozycji toner biały bądź bezbarwny. Zapewnia to zupełnie nowe i bardzo szerokie możliwości w dziedzinie druku oraz generowania dochodów. Ponadto możliwości produktu są znacznie większe niż możliwości tradycyjnych drukarek, między innymi za sprawą obsługi szerokiej gamy nośników: od materiałów przeźroczystych, banerów, aż po plakaty o wyższej gramaturze. ES9541 od firmy Oki jest pierwszą drukarką LED w swojej klasie, która oferuje druk w kolorze białym lub przeźroczystym i dodatkowo daje wiele możliwości zwiększających jej wydajność. Opcjonalnie dostępna jest też w wersji z serwerem EFI Fiery XF.
Przekazując nagrodę OKI, jury przedstawiło następujące uzasadnienie: „Ogólnie rzecz biorąc, wszystkie niezbędne funkcje wymagane dla szerokiego zakresu sektora graphic arts i druku komercyjnego zostały uwzględnione w projekcie, umożliwiając odwzorowanie kolorów w wysokiej rozdzielczości bez jakichkolwiek problemów.”
System „G-Mark” nagród Good Design Awards został stworzony przez Ministerstwo Międzynarodowego Handlu i Przemysłu w 1957 roku, w czasie gdy w Japonii nie przykładano szczególnej uwagi do wyglądu produktów w trakcie procesu produkcyjnego. Obecnie jury przyznające nagrodę stara się zachęcać do „wnoszenia nowej jakości do wszystkich aspektów życia”, tak aby firmy miały taki sam dostęp do wysokiej jakości produktów co konsumenci oraz aby dotyczyło to wielu dziedzin życia, od architektury, ochrony środowiska, komunikacji i prac projektowych w najnowocześniejszych dziedzinach technicznych.
Na podstawie informacji firmy OKI Europe