Sto­ra En­so otwie­ra w War­sza­wie Cen­trum Ob­słu­gi Klien­ta dzia­łu Re­ne­wa­ble Pac­ka­gingPoprzedni artykuł 

Pracami Centrum Obsługi Klienta działu Renewable Packaging w Warszawie kieruje Piotr Kuzebski - dyrektor zarządzający Stora Enso Polska.
Pra­ca­mi Cen­trum Ob­słu­gi Klien­ta dzia­łu Re­ne­wa­ble Pac­ka­ging w War­sza­wie kie­ru­je Piotr Ku­zeb­ski – dy­rek­tor za­rządza­jący Sto­ra En­so Pol­ska.

W grud­niu ub.r. w struk­tu­rach fir­my Sto­ra En­so Pol­ska po­wsta­ło mi­ędzy­na­ro­do­we Cen­trum Ob­słu­gi Klien­ta, współpra­cu­jące z klien­ta­mi  z Eu­ro­py Środ­ko­wo­-Wschod­niej z seg­men­tu Re­ne­wa­ble Pac­ka­ging. Je­go dzia­ła­nia­mi kie­ru­je Piotr Ku­zeb­ski – dy­rek­tor za­rządza­jący Sto­ra En­so Pol­ska, od­po­wie­dzial­ny ta­kże za seg­ment opa­ko­wań kar­to­no­wych Sto­ra En­so w tej części Eu­ro­py. W zwi­ąz­ku ze znacz­nym zwi­ęk­sze­niem kom­pe­ten­cji oraz ko­niecz­no­ścią za­trud­nie­nia do­dat­ko­wych osób, fir­ma Sto­ra En­so Pol­ska prze­nio­sła się do no­wej sie­dzi­by u zbie­gu ulic Grzy­bow­skiej i Ka­rol­ko­wej na war­szaw­skiej Wo­li.
   
Pol­ska „ser­ce­m” re­gio­nu CEE
„Po­wo­ła­nie do ży­cia Biu­ra Ob­słu­gi Klien­ta dla od­bior­ców z re­gio­nu CEE to bez­po­śred­ni efekt stra­te­gicz­nych dzia­łań pod­jętych kil­ka mie­si­ęcy te­mu w ra­mach dzia­łu Re­ne­wa­ble Pac­ka­ging – mówi Piotr Ku­zeb­ski. – Wó­wczas uzna­no, że będzie on w du­żej mie­rze de­cy­do­wał o przy­szło­ści ca­łe­go kon­cer­nu Sto­ra En­so, a dy­na­mi­kę je­go wzro­stu sty­mu­lo­wać będą przede wszyst­kim ryn­ki wscho­dzące i roz­wi­ja­jące się. Wśród tych dru­gich zna­la­zł się re­gion, za który od­po­wia­dam – Eu­ro­pa Środ­ko­wo­-Wschod­nia. Do­dam, że w za­kre­sie sprze­da­ży opa­ko­wań kar­to­no­wych ge­ne­ru­je on naj­wi­ęk­sze w kon­cer­nie obro­ty, tuż za nie­zwy­kle sil­nym re­gionem Eu­ro­py Za­chod­niej, obej­mu­jącym m.in. Niem­cy”.
„Jed­no­cze­śnie za­pa­dła de­cy­zja o po­wo­ła­niu do ży­cia de­dy­ko­wa­ne­go Cen­trum Ob­słu­gi Klien­ta. Do­tych­czas bo­wiem od­bior­cy z po­szcze­gól­nych kra­jów – od
Ro­sji, po­przez Pol­skę, Cze­chy, Sło­wa­cję, Ba­łka­ny, na Tur­cji ko­ńcząc – by­li ob­słu­gi­wa­ni lo­kal­nie. Obec­nie dąży­my do te­go, by ca­ło­ść dzia­łań, przede wszyst­kim w ob­sza­rze lo­gi­stycz­no­-han­dlo­wym, by­ła re­ali­zo­wa­na z War­sza­wy” – mówi Piotr Ku­zeb­ski.

Wszyst­ko dla klien­ta
Sto­ra En­so od wie­lu lat pro­wa­dzi do­głęb­ne ba­da­nia po­zio­mu sa­tys­fak­cji klien­ta, który zda­niem sa­mych od­bior­ców oce­nia­ny jest bar­dzo wy­so­ko. To zaś – zda­niem Pio­tra Ku­zeb­skie­go – sta­wia jesz­cze wy­żej po­przecz­kę w kon­te­kście po­wsta­łe­go wła­śnie cen­trum: „Przy­zwy­cza­je­nia i ocze­ki­wa­nia na­szych klien­tów spra­wia­ją, że ma­my do czy­nie­nia z bar­dzo du­żym wy­zwa­niem, gdyż za­czy­na­my z wy­so­kie­go pu­ła­pu. Jed­nak prze­pro­wa­dzo­na re­kru­ta­cja po­zwo­li­ła na wy­se­lek­cjo­no­wa­nie osób, które ce­chu­je du­że za­an­ga­żo­wa­nie i świa­do­mo­ść re­ali­zo­wa­nych ce­lów. Ma­my za­tem na­dzie­ję, że klien­ci do­ce­nią po­dej­mo­wa­ne obec­nie dzia­ła­nia, a ja­ko­ść ob­słu­gi za­mówień wzro­śnie w za­uwa­żal­ny spo­sób”.

Mi­ędzy­na­ro­do­wy ze­spół spe­cja­li­stów
War­szaw­skie Cen­trum Ob­słu­gi Klien­ta dzia­łu Re­ne­wa­ble Pac­ka­ging roz­po­częło dzia­łal­no­ść w grud­niu ub.r. Obec­nie pra­cu­je w nim 9 osób różnej na­ro­do­wo­ści. „Za­le­ży nam na tym, by skład per­so­nal­ny cen­trum od­po­wia­dał spe­cy­fi­ce na­sze­go re­gio­nu – kon­ty­nu­uje Piotr Ku­zeb­ski. – Stąd ko­niecz­no­ść za­trud­nie­nia w nim osób z po­szcze­gól­nych kra­jów, będących naj­lep­szy­mi part­ne­ra­mi dla tam­tej­szych firm. Od kil­ku ty­go­dni prze­cho­dzą one in­ten­syw­ne szko­le­nia z udzia­łem przed­sta­wi­cie­li cen­tra­li Sto­ra En­so , przej­mu­jąc kom­pe­ten­cje i za­da­nia re­ali­zo­wa­ne do­tych­czas przez lo­kal­nych przed­sta­wi­cie­li. Za­kła­da­my, że do ko­ńca mar­ca br. ca­ło­ść tych dzia­łań będzie już ob­słu­gi­wa­na z War­sza­wy”.
Piotr Ku­zeb­ski wska­zu­je na dwa wa­żne aspek­ty wy­bo­ru War­sza­wy ja­ko miej­sca, gdzie zo­sta­ło ono uru­cho­mio­ne: „Ro­zwa­ża­ne by­ły różne lo­ka­li­za­cje. Zwy­ci­ęży­ła jed­nak do­stęp­no­ść kom­pe­tent­nych, od­po­wied­nio wy­kwa­li­fi­ko­wa­nych osób, in­fra­struk­tu­ra oraz ko­mu­ni­ka­cja. War­sza­wa jest też wła­ści­wym „por­te­m” dla przed­sta­wi­cie­li han­dlo­wych dzia­łu Re­ne­wa­ble Pac­ka­gin­g”.

No­we za­da­nia, no­wa sie­dzi­ba
Pow­sta­nie Cen­trum Ob­słu­gi Klien­ta, które ad­mi­ni­stra­cyj­nie sta­no­wi część Sto­ra En­so Pol­ska, spo­wo­do­wa­ło ko­niecz­no­ść zna­le­zie­nia znacz­nie wi­ęk­szej niż do­tych­czas po­wierzch­ni biu­ro­wej. Od po­cząt­ku grud­nia ub.r. fir­ma dzia­ła w no­wej lo­ka­li­za­cji na  Wo­li, w biu­row­cu Con­cept To­wer u zbie­gu ulic Grzy­bow­skiej i Ka­rol­ko­wej. W su­mie, bio­rąc pod uwa­gę pra­cow­ni­ków cen­trum, jak też oso­by do­tych­czas za­trud­nio­ne w Sto­ra En­so Pol­ska, pra­cu­je tu 18 osób. „Jed­nak nie­mal co­dzien­nie ma­my go­ści z za­gra­ni­cy, za­rów­no z cen­tra­li Sto­ra En­so, jak też z kra­jów, które obej­mu­je swo­ją dzia­łalnością cen­trum. Prze­cho­dzą one roz­ma­ite szko­le­nia, bądź też szko­lą na­szych pra­cow­ni­ków, bio­rą udział w spo­tka­niach, kon­sul­ta­cjach. Jed­nym sło­wem – z jed­nost­ki stric­te de­dy­ko­wa­nej pol­skie­mu klien­to­wi sta­li­śmy się praw­dzi­wie mi­ędzy­na­ro­do­wym od­dzia­łem, przede wszyst­kim w ob­sza­rze Re­ne­wa­ble Pac­ka­gin­g” – mówi Piotr Ku­zeb­ski.

Kie­ru­nek: opa­ko­wa­nia kar­to­no­we
O kon­cen­tra­cji Sto­ra En­so na dzia­le Re­ne­wa­ble Pac­ka­ging świad­czy nie tyl­ko po­wsta­nie war­szaw­skie­go Cen­trum Ob­słu­gi Klien­ta, ale też za­pla­no­wa­na na ten rok ak­tyw­no­ść fir­my w różnych aspek­tach. W kwiet­niu we­źmie ona udział w tar­gach In­ter­pack w Düs­sel­dor­fie – naj­wa­żniej­szej te­go­rocz­nej wy­sta­wie dla bra­nż opa­ko­wań, lo­gi­sty­ki i trans­por­tu. Ta­kże sze­reg in­nych dzia­łań mar­ke­tin­go­wych jest ści­śle zwi­ąza­nych z tą częścią prze­my­słu.
W Pol­sce fir­ma po raz ko­lej­ny wes­prze kon­kurs Art of Pac­ka­ging, będąc spon­so­rem w dwóch ka­te­go­riach: de­biu­tów (de­dy­ko­wa­nej ama­tor­skim pro­jek­tom opa­ko­wań) i pro­fe­sjo­nal­nej (uwzględ­nia­jącej opa­ko­wa­nia wpro­wa­dzo­ne na ry­nek). Pro­jek­tan­ci z Pol­ski są też mi­le wi­dzia­ni w dru­giej od­sło­nie mi­ędzy­na­ro­do­we­go kon­kursu Re­cre­ate Pac­ka­ging, or­ga­ni­zo­wa­ne­go przez Sto­ra En­so wspól­nie z Uni­wer­sy­te­tem Aal­to w Hel­sin­kach. Ce­lem je­go te­go­rocz­nej edy­cji jest stwo­rze­nie no­wych, ba­zu­jących na su­row­cach od­na­wial­nych roz­wi­ązań w za­kre­sie opa­ko­wań przy­dat­nych w podróży. „Wszyst­kie te ini­cja­ty­wy pod­kre­śla­ją na­sze za­an­ga­żo­wa­nie w za­kre­sie pro­eko­lo­gicz­nych, od­na­wial­nych opa­ko­wań kartono­wych – mówi Piotr Ku­zeb­ski. – Ma­my na­dzie­ję, że po­wsta­jące Cen­trum Ob­słu­gi Klien­ta przy­czy­ni się do dal­szych suk­ce­sów Sto­ra En­so na tym szyb­ko roz­wi­ja­jącym się i bar­dzo per­spek­ty­wicz­nym ryn­ku”.

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji PAI Prin­ti­nPo­land.com

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści