W grudniu ub.r. w strukturach firmy Stora Enso Polska powstało międzynarodowe Centrum Obsługi Klienta, współpracujące z klientami z Europy Środkowo-Wschodniej z segmentu Renewable Packaging. Jego działaniami kieruje Piotr Kuzebski – dyrektor zarządzający Stora Enso Polska, odpowiedzialny także za segment opakowań kartonowych Stora Enso w tej części Europy. W związku ze znacznym zwiększeniem kompetencji oraz koniecznością zatrudnienia dodatkowych osób, firma Stora Enso Polska przeniosła się do nowej siedziby u zbiegu ulic Grzybowskiej i Karolkowej na warszawskiej Woli.
Polska „sercem” regionu CEE
„Powołanie do życia Biura Obsługi Klienta dla odbiorców z regionu CEE to bezpośredni efekt strategicznych działań podjętych kilka miesięcy temu w ramach działu Renewable Packaging – mówi Piotr Kuzebski. – Wówczas uznano, że będzie on w dużej mierze decydował o przyszłości całego koncernu Stora Enso, a dynamikę jego wzrostu stymulować będą przede wszystkim rynki wschodzące i rozwijające się. Wśród tych drugich znalazł się region, za który odpowiadam – Europa Środkowo-Wschodnia. Dodam, że w zakresie sprzedaży opakowań kartonowych generuje on największe w koncernie obroty, tuż za niezwykle silnym regionem Europy Zachodniej, obejmującym m.in. Niemcy”.
„Jednocześnie zapadła decyzja o powołaniu do życia dedykowanego Centrum Obsługi Klienta. Dotychczas bowiem odbiorcy z poszczególnych krajów – od
Rosji, poprzez Polskę, Czechy, Słowację, Bałkany, na Turcji kończąc – byli obsługiwani lokalnie. Obecnie dążymy do tego, by całość działań, przede wszystkim w obszarze logistyczno-handlowym, była realizowana z Warszawy” – mówi Piotr Kuzebski.
Wszystko dla klienta
Stora Enso od wielu lat prowadzi dogłębne badania poziomu satysfakcji klienta, który zdaniem samych odbiorców oceniany jest bardzo wysoko. To zaś – zdaniem Piotra Kuzebskiego – stawia jeszcze wyżej poprzeczkę w kontekście powstałego właśnie centrum: „Przyzwyczajenia i oczekiwania naszych klientów sprawiają, że mamy do czynienia z bardzo dużym wyzwaniem, gdyż zaczynamy z wysokiego pułapu. Jednak przeprowadzona rekrutacja pozwoliła na wyselekcjonowanie osób, które cechuje duże zaangażowanie i świadomość realizowanych celów. Mamy zatem nadzieję, że klienci docenią podejmowane obecnie działania, a jakość obsługi zamówień wzrośnie w zauważalny sposób”.
Międzynarodowy zespół specjalistów
Warszawskie Centrum Obsługi Klienta działu Renewable Packaging rozpoczęło działalność w grudniu ub.r. Obecnie pracuje w nim 9 osób różnej narodowości. „Zależy nam na tym, by skład personalny centrum odpowiadał specyfice naszego regionu – kontynuuje Piotr Kuzebski. – Stąd konieczność zatrudnienia w nim osób z poszczególnych krajów, będących najlepszymi partnerami dla tamtejszych firm. Od kilku tygodni przechodzą one intensywne szkolenia z udziałem przedstawicieli centrali Stora Enso , przejmując kompetencje i zadania realizowane dotychczas przez lokalnych przedstawicieli. Zakładamy, że do końca marca br. całość tych działań będzie już obsługiwana z Warszawy”.
Na podstawie informacji PAI PrintinPoland.com