10 marca w Poznaniu odbyło się rozstrzygnięcie 8. edycji konkursu na najlepsze opakowanie roku Art of Packaging, organizowanego przez redakcję miesięcznika Packaging Polska. Stora Enso, producent wysokiej jakości materiałów opakowaniowych, była – obok KBA – jednym z dwóch partnerów głównych tego wydarzenia. Firma patronowała również kategorii „Opakowanie urody”, w której nagrodzono najlepsze opakowania kosmetyczne – zarówno w edycji „Debiuty” jak i „Professional”.
Art of Packaging to konkurs organizowany od 2006 roku i skierowany do szeroko rozumianego grona projektantów opakowań, zarówno tych dostępnych komercyjnie, jak też amatorskich. Zgodnie z mottem „Perły wśród opakowań”, jury konkursowe stara się nagradzać i wyróżniać najbardziej innowacyjne, twórcze, estetyczne i niesztampowe opakowania realizowane z zastosowaniem różnych podłoży, technik drukowania i uszlachetniania.
Firma Stora Enso, która – w ramach działu Renewable Packaging – jest jednym z liderów rynkowych w obszarze materiałów opakowaniowych, wspiera Art of Packaging od 2010 roku. Mówi Piotr Kuzebski, dyrektor zarządzający Stora Enso Polska: „Produkcja materiałów opakowaniowych to jeden z filarów działalności naszego koncernu, na który w dużym stopniu chcemy stawiać także w przyszłości. Rynek ten jest nam od niedawna jeszcze bliższy – w grudniu w Warszawie powstało Centrum Obsługi Klienta działu Renewable Packaging. Dlatego naturalnym dla Stora Enso jest inicjowanie – jak w przypadku naszego własnego konkursu Recreate Packaging – czy też wspieranie różnych inicjatyw związanych z tym segmentem. Nasze rosnące zaangażowanie w konkursie Art of Packaging jest tego najlepszym przykładem. W tym roku – poza statusem partnera głównego – postanowiliśmy objąć naszym patronatem także dwie nagrody za najlepsze projekty w kategorii „Opakowanie urody” – zarówno w edycji Debiuty jak i Professional.”
Pierwsza z wymienionych jest skierowana do studentów oraz absolwentów szkół i uczelni, związanych z projektowaniem i produkcją opakowań. W kategorii „Opakowanie urody” należało wykonać projekt opakowania kosmetycznego na bazie dostarczonego przez Stora Enso Polska kartonu Ensocoat. Spośród zgłoszonych prac jury postanowiło uhonorować Marię Magdalenę Ciślak z Uniwersytetu Artystycznego w Poznaniu za projekt pt. „Crackle”, wykonany dla marki Sephora. Powstał on z myślą o stworzeniu uniwersalnej rodziny opakowań dla najczęściej stosowanych damskich kosmetyków. Jak podkreślono w werdykcie jury, poza nietuzinkową formą, przy ich projektowaniu we właściwy sposób uwzględniono technologię produkcji opakowań kosmetycznych, funkcję wystawienniczą oraz względy ekonomiczne. Odpowiednio wykorzystano też właściwości kartonu Ensocoat – dzięki temu powstały opakowania o ciekawym kształcie i niecodziennej formie.
Na podstawie informacji PAI PrintinPoland.com