Canon Inc. poinformował, że podpisał globalną umowę z niemieckim producentem samochodów, firmą Volkswagen AG, w sprawie dostarczania wielofunkcyjnych systemów i rozwiązań biurowych. Przez kilka następnych lat Canon będzie globalnym partnerem Volkswagena. Za pośrednictwem swoich wielofunkcyjnych systemów i rozwiązań biurowych Canon będzie świadczyć usługi zarządzania drukiem w bazach operacyjnych Volkswagena na całym świecie.
W ramach umowy Canon dostarczy wielofunkcyjne systemy biurowe i drukarki laserowe do międzynarodowych biur i zakładów produkcyjnych Volkswagena oraz zapewni zróżnicowane rozwiązania i usługi. Andreas Wiedemann, szef działu usług zarządzania drukiem w Volkswagen AG odnosząc się do podpisanego partnerstwa powiedział: „Jesteśmy bardzo zadowoleni, że Canon zajmie się dostawą sprzętu i zarządzaniem naszymi globalnymi potrzebami w zakresie druku”.
Do zdobycia tego ważnego kontraktu przez firmę Canon przyczyniły się zaawansowane możliwości technologiczne oraz niezawodny sprzęt, który pozwala stosować te same rozwiązania w dowolnym regionie świata, a także opracowanie nowych aplikacji, które spełniają unikatowe potrzeby klientów. Kolejnym ważnym czynnikiem były inicjatywy firmy na rzecz ochrony środowiska naturalnego, w tym starania o opracowanie produktów, które mają doskonałą charakterystykę środowiskową.
Geoff Slaughter, dyrektor grupy usług globalnych w Canon Europe, powiedział: „Jesteśmy bardzo dumni z partnerstwa z prestiżową i innowacyjną grupą Volkswagen. Dzięki kompleksowej umowie, skupiającej się na usługach i zarządzaniu drukiem, mamy nadzieję zacieśnić wzajemne relacje poprzez zapewnienie możliwości, spójności i kontroli, które są niezbędnymi składnikami udanego międzynarodowego partnerstwa”.
W ostatnich latach dostawcy maszyn biznesowych musieli spełniać rosnące wymagania globalnych klientów korporacyjnych w zakresie sprzętu biurowego, a ich zdolność do świadczenia zunifikowanych usług i zapewnienia bezpieczeństwa informacji zgodnie z międzynarodowymi normami, a także scentralizowany system zaopatrzenia, stały się ważnymi kryteriami wyboru. Ponadto coraz większą wagę przywiązuje się do działań na rzecz społeczności oraz innych aspektów społecznej odpowiedzialności biznesu; firmy wybierają dostawców nie tylko na podstawie produktów, ale biorą pod uwagę również postawę korporacyjną oraz realizowane inicjatywy.
W 2004 r. Canon uruchomił projekt Global Account Management, który zaczął funkcjonować jako wydzielony dział firmy. Jego zadaniem było dbanie o potrzeby klientów prowadzących działalność w skali międzynarodowej. W styczniu tego roku Canon zmienił nazwę działu na Canon Global Services i skupił się na wzbogaceniu oferty usług, w tym na uruchomieniu dedykowanej witryny (www.canon-europe.com/For_Work/business-services/Global-services/index.aspx). Dostępna w 23 krajach świata strona prezentuje zalety globalnych usług firmy Canon i będzie uzupełniana o najnowsze informacje.