Wyprodukowana przez MASTERPRESS S.A. etykieta limitowanej edycji piwa Heineken „The Future” zdobyła dwie nagrody w konkursie FINAT Label Competition. MASTERPRESS został uhonorowany główną nagrodą w kategorii „Etykiety termokurczliwe”. Firma odebrała również nagrodę Group Award dla najlepszego produktu z szerokiej grupy obejmującej etykiety i aplikacje „non-adhesive”. Trofea zostały wręczone 6 czerwca br. podczas uroczystej gali w ramach kongresu stowarzyszenia FINAT odbywającego się w tym roku w Monte Carlo.
“Bardzo cieszymy się z otrzymania prestiżowych nagród w konkursie FINAT”, powiedział Waldemar Zdrodowski, wiceprezes Zarządu MASTERPRESS S.A. „Uznanie jury, jakie zdobyła wyprodukowana przez nas etykieta, jest odzwierciedleniem strategii innowacji, którą od lat realizuje nasza firma. Potwierdza też najwyższe kompetencje MASTERPRESS w dziedzinie technologii produkcji etykiet shrink sleeve. Jest również dowodem umiejętności owocnej współpracy z wizjonerskim, ale i wymagającym klientem, jakim bez wątpienia jest właściciel marki Heineken”.
Nagrodzona etykieta zdobi specjalną limitowaną edycję piwa Heineken "The Future". Projekt białej butelki z charakterystyczną czerwoną gwiazdą to autorski koncept zwycięzcy pierwszej edycji konkursu Remix our Future na projekt butelki przyszłości marki Heineken. W 2012 r. Heineken zaprosił swoich konsumentów przygotowania ich wizji butelki przyszłości. Ze zgłoszonych projektów wybrany został koncept Rodolfo Kusulasa z Meksyku. Limitowana edycja Heineken „The Future” została wprowadzona na rynek w 2013 r.
Główny element graficzny na froncie etykiety to charakterystyczna czerwona gwiazda na białym tle, utworzona z połączonych ze sobą konturów kontynentów. Znak ten ma symbolizować ideę jednoczenia ludzi na całym świecie.
Przedstawiony do realizacji projekt okazał się niemałym wyzwaniem technologicznym. Nieregularny kształt butelki wymagał użycia nietypowych kombinacji technik drukarskich, które umożliwiłyby idealne obkurczenie rękawa foliowego na tych częściach butelki, gdzie wymagany był najwyższy współczynnik kurczliwości. Z drugiej strony celem było również skuteczne zakrycie zielonego szkła butelki pod etykietą.
Etykieta została wydrukowana na transparentnej folii PET farbami solventowymi i UV. Rozwijana przez MASTEPRESS strategia „Hybrid thinking – hybrid printing” znalazła tu znakomite zastosowanie. Specjalnie dobrana formuła druku z wykorzystaniem kilku technologii drukarskich jednocześnie, pozwoliła - po aplikacji etykiety i jej obkurczeniu - na zachowanie jednolitego koloru na całej butelce. Etykiety wydrukowano w hybrydowej technologii z zastosowaniem druku flexo i rotograwiury w jednym przebiegu.
Na podstawie informacji firmy MASTERPRESS S.A.