„Poczuj ducha rywalizacji i dołącz do najlepszych na rynku” – Meet Kodak Polska 2014Poprzedni artykuł 

„Poczuj ducha rywalizacji i dołącz do najlepszych na rynku” – to hasło przewodnie 8. konferencji Meet Kodak Polska, która na stałe wpisała się już w kalendarz imprez branżowych w naszym kraju. Tym razem spotkanie, organizowane dorocznie przez firmę Kodak Polska, odbyło się 5 czerwca w Jachrance k. Warszawy. Uczestnicy konferencji mogli zapoznać się z innowacyjnymi rozwiązaniami i technologiami Kodak, które pozwalają na skuteczniejsze prowadzenie biznesu oraz otwierają przed użytkownikami nowe perspektywy. Impreza zgromadziła około 150 gości z całej Polski, którzy otrzymali od firmy Kodak nie tylko sporą dawkę wiedzy, ale także dobrą zabawę, którą wieczorem wszystkim gościom zaproponowali organizatorzy. Tym razem w klimacie Brazylii i w nawiązaniu tegorocznych mistrzostw świata w piłce nożnej.

Wartością dodaną konferencji Meet Kodak Polska były – podobnie jak to miało miejsce w poprzednich edycjach - wystąpienia przedstawicieli drukarń, którzy dzielili się swoimi doświadczeniami z użytkowaniem rozwiązań Kodak. Opowiedzieli o swoich sukcesach, wdrożeniach, ale przede wszystkim o korzyściach, jakie wynikają z ich zastosowania w codziennej produkcji. Ciekawą propozycją były również wystąpienia zewnętrznych ekspertów, zaproszonych przez firmę Kodak Polska, którzy zaprezentowali gościom spotkania m.in. sposoby efektywnego pozyskiwania nowych klientów oraz korzystania z nowych narzędzi marketingowych w celu poprawy własnego biznesu.

8. edycja Meet Kodak Polska była okazją do pozyskania informacji na temat aplikacji druku cyfrowego i jego szerokich możliwości, innowacji w produkcji opakowań - zarówno w technologii offsetowej jak i fleksograficznej – a także cieszącej się coraz większym zainteresowaniem w naszym kraju technologii płyt bezprocesowych. Organizatorzy - aby zapewnić uczestnikom spotkania możliwie najszerszy dostęp do wszystkich prezentowanych tematów – tym razem przygotowali jedną, wspólną sesję tematyczną. Cały dzień był też okazją do nieformalnych rozmów - zarówno z przedstawicielami firmy Kodak Polska jak również pomiędzy uczestnikami spotkania, którzy mogli dzielić się swoimi doświadczeniami i spostrzeżeniami. Z kolei wieczorna cześć spotkania było okazją do integracji branży.

Z Kodakiem – o branży, perspektywach, przyszłości

Tegoroczną konferencję Meet Kodak Polska rozpoczęła Jolanta Wiśniewska - dyrektor zarządzająca Kodak Polska, witając wszystkich przybyłych na spotkanie oraz pokrótce przedstawiając jego agendę, a także firmę Kodak. Podkreślała przy tej okazji, że od wielu lat Kodak jest skoncentrowany na dostarczaniu przełomowych technologii dla biznesu. Wymieniła trzy obszary, gdzie propozycje firmy stanowią znaczące przełomy. Pierwszym z nich jest jej zdaniem produkcja opakowań, gdzie Kodak swego czasu zaproponował przełomowe rozwiązanie - system Flexcel NX dla rynku fleksograficznego. Podkreśliła również znaczenie transformacji, jaka dokonuje się na rynku komunikacji graficznej – tu firma Kodak proponuje zwiększenie wartości dodanej zadrukowanej strony poprzez druk hybrydowy i cyfrowy, wykorzystujący technologię Stream Inkjet. Jolanta Wiśniewska przedstawiła również przełomowe rozwiązanie firmy Kodak – bezprocesowe płyty Sonora XP, które pozwalają użytkownikom na szybki zwrot z inwestycji, będąc jednocześnie rozwiązaniem proekologicznym. Kodak koncentruje się również na wprowadzaniu innowacji na rynku druku użytkowego z wykorzystaniem technologii SQUARESpot, jak też technologii materiałowych dla innowacyjnych niskobudżetowych rozwiązań w produkcji ekranów dotykowych, baterii słonecznych, czujników, siłowników, a także obwodów drukowanych. Gości przywitał również Komal Sharma – dyrektor zarządzający Kodak Emerging Geographies w regionie EAMER, który podkreślał znaczenie rynku polskiego i jego rozwoju dla firmy i regionu.

Następnie prowadzący firmę konsultingową Aleŝ Lisac, ekspert z dziedziny marketingu bezpośredniego ze Słowenii, w wystąpieniu „Jak skutecznie pozyskać nowego klienta i zyskać jego lojalność – zadanie nieosiągalne czy banalnie proste?” zaprezentował możliwości pozyskiwania nowych klientów. Jego propozycja opierała się na kilku zasadach – poznania klienta i jego potrzeb, nawiązania z nim przyjaznych relacji, rzetelnej oceny sytuacji własnej firmy oraz przeprowadzenia w niej niezbędnych zmian oraz zaproponowania rynkowi czegoś nowego. Tu wymienił chociażby możliwości personalizacji, jaką umożliwiają między innymi rozwiązania firmy Kodak. Na koniec zaproponował uczestnikom spotkania, aby spróbowali dokonać zakupu usługi drukowania czy naświetlania we własnej firmie, co może przynieść bardzo ciekawe spostrzeżenia.  

„Technologia cyfrowa Kodak – narzędzia, dzięki którym można wyróżniać kampanie swoich klientów” to kolejne wystąpienie. Jego autorem był Sławomir Iwanowski, regionalny szef sprzedaży Kodak Polska. Zaprezentował w nim główne tendencje rynkowe, podkreślając spadające nakłady, coraz krótszy czas realizacji zleceń, rosnące znaczenie produktów typu direct mail, materiałów reklamowych oraz opakowań, zmniejszające się marże, a także poszukiwania optymalizacji kosztów, obniżania stanów magazynowych, wprowadzanie danych zmiennych, dążenie do dywersyfikacji produkcji. Przedstawił również możliwości druku cyfrowego, podkreślając jak ważny jest wybór technologii (biorąc pod uwagę wykonywane aplikacje, kolor podłoża, na których użytkownik będzie drukował czy wolumen nakładów). Przedstawił też propozycje Kodaka z zakresu elektrofotografii (Kodak NexPress, Digimaster) oraz inkjetu – systemy Kodak Prosper 1000 oraz Kodak Prosper 5000 XL. Zaprezentował też pokrótce wyzwania, jakie stoją przy wdrażaniu druku cyfrowego, koszty jakie się z tym wiążą, ale przede wszystkim korzyści, jakie można odnieść.

Z Kodakiem – o trudach wdrożeń i korzyściach, jakie mogą być udziałem każdej drukarni

Kolejne wystąpienie - Mirosławy Peret, dyrektor finansowej Druk-Intro SA - „Jak poszłam na wojnę z Sonorą...” – było przedstawieniem doświadczeń z wdrożenia bezprocesowych płyt Kodak Sonora XP w drukarni Druk- Intro. Podkreśliła ona kilka istotnych faktów, jakie wiążą się z wdrożeniem płyt Kodak Sonora – przede wszystkim eliminację chemii, wody, odpadów, ścieków, ograniczenie zużycia energii, niższe koszty pracy. Podawała przy tym dokładne koszty, jakie można wyeliminować decydując się na bezprocesowe płyty Kodak Sonora – jak zapewniała, można je obniżyć nawet o 3500 euro rocznie.  Co więcej, drukarnia zyskuje lepszą kontrolę procesu, stabilność produkcji, dobre wyniki przy produkcji dużych nakładów, a także przewagę konkurencyjną. Wymieniła również wyzwania, z jakimi musiała się zmierzyć firma Druk-Intro SA wdrażając to rozwiązanie w swoim zakładzie. Najważniejsze, jak okazało się w trakcie wystąpienia Mirosławy Peret to zmiana mentalności operatorów maszyn i pracowników drukarni.

R E K L A M A
O technologii bezprocesowej i własnych doświadczenia z wdrożenia płyty Kodak Sonora XP w formacie VLF w drukarni opakowań mówił Michał Rulewicz, specjalista ds. CtP w firmie Werner Kenkel. Jest ona czołowym producentem tektury falistej w Polsce, a także opakowań z nadrukiem fleksograficznym i offsetowym, który od lat stosuje w swoim zakładzie rozwiązania Kodaka. Kilka lat temu zdecydowała się na zakup systemu CtP tego producenta (bazującego na naświetlarce wielkoformatowej Kodak Magnus VLF Quantum 5570, oprogramowaniu workflow Kodak Prinergy Powerpack, Kodak Insite Prepress Portal z opcją Kodak Matchprint Virtual oraz prooferze Kodak Matchprint). Znacząca część wystąpienia Michała Rulewicza dotyczyła argumentów, które przemawiają za likwidacją wywoływarki i procesu wywoływania w drukarni. Podawał tu liczne argumenty – od konieczności mycia i konserwacji tego urządzenia, poprzez awarie, jakie mogą się zdarzyć, a które wstrzymują prace, na niemałych kosztach jej eksploatacji skończywszy. Obecnie firma Werner Kenkel pracuje z wykorzystaniem drugiej, liczącej sobie 5000 sztuk partii płyt Kodak Sonora XP. Michał Rulewicz przedstawił wnioski z tych doświadczeń podkreślając fakt, że firma nie ma żadnych problemów z drukiem w formacie VLF przy wykorzystaniu płyt Kodak Sonora XP, nie ma też problemów z buforem maszyny offsetowej, a także z jej rozruchem (nie zmienia się ilość zużywanej makulatury). Praktycznie jedyne na co zwrócił uwagę kończąc swoją prezentację to fakt, że mycie w celu archiwizacji tych płyt w przypadku firmy Werner Kenkel wymaga uwagi.

„(Nie)zwykłe opakowania” to kolejne wystąpienie podczas Meet Kodak Polska. Jego autorką była Dorota Kałowska, Partner & Strategy Consultant w firmie Cobalt Spark. Mówiła o tym, jak ważnym elementem marki są opakowania, jaki naprawdę jest dzisiejszy konsument oraz jak ze „zwykłego” opakowania zrobić efektywne narzędzie sprzedaży. Podkreślała w swoim wystąpieniu, że opakowanie wpływa na decyzje konsumentów, a co za tym idzie – na wyniki sprzedaży produktu. Jednak znalezienie odpowiedzi na pytanie, jakie powinno być „dobre” czyli skuteczne opakowanie to zadanie niełatwe, co podkreślała prelegentka, wymagające interdyscyplinarnej wiedzy i doświadczenia, wiedzy z zakresu marketingu, merchandisingu, druku i technologii produkcji, design’u, ale przede wszystkim doskonałego zrozumienia potrzeb i oczekiwań dzisiejszego konsumenta. Próbowała przedstawić uczestnikom konferencji jak go zrozumieć i na jakiej podstawie podejmuje on swoje decyzje zakupowe. Zaprezentowała też jak opracować opakowania, które będą skutecznie promowały markę wśród tysięcy innych produktów.  
Kolejna prelekcja Meet Kodak Polska była kontynuacją wcześniejszego tematu w kontekście stosowanych technologii i ich możliwości. „Jak technologia Kodak wpływa na jakość, wizerunek produktu i marki” to referat Jacka Galińskiego z Kodak Polska. Prelegent przedstawił portfolio produktów Kodaka, nawiązał również do bezprocesowych płyt Kodak Sonora, oprogramowania firmy Kodak, by w kolejnej części prezentacji omówić system fleksograficzny Kodak Flexcel NX, którego liczba wdrożeń w naszym kraju nieustannie rośnie. Gwarantuje on wysoką jakość wydruków, konkurującą z jakością oferowaną dotąd przez rotograwiurę (technologię znacznie droższą), ale też generuje znaczące korzyści operacyjne dla odbiorców. Są to m.in.: skrócony czas rozruchu maszyny drukującej, redukcja ilości odpadów i czasów przestoju, trwalsze formy drukowe oraz bardziej wydajne zużycie farby, a także eliminacja typowych problemów, jakie mogą się przydarzyć w produkcji fleksograficznej.

W wędrówkę po przeszłości oraz przyszłości poligrafii zabrała słuchaczy Magdalena Michalska, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu Chesapeake Polska. W swojej prezentacji zatytułowanej „Granice rozwoju technologicznego – dialog potrzeb i możliwości” nie tylko zainicjowała dialog, ale również zachęciła uczestników konferencji do wyrażenia swoich spostrzeżeń na temat przyszłości branży. Jasno sformułowała wyzwania, jakie przed nią stoją – krótkie nakłady, duża ilość kolorów specjalnych, przezbrojenia, zmiany lub niepowtarzalne projekty, niestabilność koloru przy offsecie przy krótkich seriach produkcyjnych. Istotnym jest – co podkreślała - wybór odpowiednich technologii, aby poradzić sobie z tymi wyzwaniami. W tym zakresie Kodak ma jej zdaniem bardzo dużo do zaoferowania.
Dowodem tego, jak rozwiązanie Kodaka może sprostać wyzwaniom jakościowym było ostatnie wystąpienie tegorocznej edycji konferencji. Jacek Młynarczyk, Sales & Marketing Manager w firmie Miller Graphics Poland Sp. z o.o. mówił o wysokojakościowym druku opakowań i doświadczeniach Miller Graphics z wykorzystywanym w niej od kilku lat systemem Kodak Flexcel NX.  Pozwala on firmie nie tylko dostarczać rozwiązania konkurujące z jakością oferowaną dotąd przez rotograwiurę, ale też generować znaczące korzyści operacyjne dla odbiorców (do których należą w głównej mierze drukarnie): skrócony czas rozruchu maszyny drukującej, redukcję wytwarzanych odpadów i czasów przestoju; bardziej wytrzymałe formy drukowe oraz bardziej wydajne zużycie farby.

Z Kodakiem – zabawa do białego rana

Oprócz bogatej części merytorycznej firma Kodak Polska zadbała również o dodatkowe atrakcje dla uczestników tegorocznej edycji spotkania. Wieczorem wszystkim gościom organizatorzy zaproponowali uroczystą kolację, której towarzyszyły brazylijskie rytmy. To w nawiązaniu tegorocznych mistrzostw świata w piłce nożnej, które były motywem przewodnim tej części spotkania. Imprezie towarzyszyły: dobre jedzenie, muzyka i zabawa do białego rana. Wszystko to sprawiło, że uczestnicy tegorocznej ósmej już edycji Meet Kodak Polska wracali do swoich codziennych spraw zainspirowani nowymi możliwościami dla rozwoju swoich biznesów, co – jak mają nadzieję organizatorzy spotkania – przełoży się w przyszłości na ich wspólny sukces, ale także zadowoleni, wypoczęci i zintegrowani. Organizatorzy mają również nadzieję, że ich goście poczuli ducha rywalizacji i śmielej teraz dołączać będą do najlepszych na rynku sięgając m.in. po rozwiązania Kodaka, które to umożliwiają.     

Na podstawie informacji PAI PrintinPoland.com

 Produkcja: WebFabrika 1999-2024 | Kontakt | Regulamin | Polityka Prywatności