Nie tyl­ko Ta­ro­pakPoprzedni artykuł 

W dniach od 27 wrze­śnia do 2 pa­ździer­ni­ka na te­re­nie Mi­ędzy­na­ro­do­wych Tar­gów Po­zna­ńskich od­by­wać się będzie naj­bar­dziej kom­plek­so­we w Eu­ro­pie Środ­ko­wo­-Wschod­niej wy­da­rze­nie de­dy­ko­wa­ne bra­nży spo­żyw­czo­-ga­stro­no­micz­nej, ho­te­lar­skiej oraz opa­ko­wa­nio­wej i lo­gi­stycz­nej. Ca­łą po­wierzch­nię tar­go­wą zaj­mą eks­po­zy­cje Tar­gów Sma­ki Re­gio­nów, Mi­ędzy­na­ro­do­wych Tar­gów  Tech­no­lo­gii Spo­żyw­czych POLAGRA TECH, Mi­ędzy­na­ro­do­wych Tar­gów Wy­ro­bów Spo­żyw­czych POLAGRA FOOD, Mi­ędzy­na­ro­do­wych Tar­gów Ga­stro­no­mii POLAGRA GASTRO, Tar­gów Wy­po­sa­że­nia Ho­te­li INVEST HOTEL oraz Mi­ędzy­na­ro­do­wych Tar­gów Tech­ni­ki Pa­ko­wa­nia i Lo­gi­sty­ki TAROPAK.

Tar­gi zo­sta­ły ob­jęte Pa­tro­na­tem Ho­no­ro­wym przez Mi­ni­ster­stwo Rol­nic­twa i Ro­zwo­ju Wsi, Mi­ni­ster­stwo Go­spo­dar­ki, Pol­ską Or­ga­ni­za­cję Han­dlu i Dy­stry­bu­cji oraz Pol­ską Izbę Ho­te­lar­stwa.

Te­go­rocz­na edy­cja te­go ol­brzy­mie­go blo­ku tar­go­we­go to im­po­nu­jąca wy­sta­wa naj­now­szych roz­wi­ązań de­dy­ko­wa­nych bra­nży spo­żyw­czej, ga­stro­no­micz­nej, ho­te­lar­skiej, a ta­kże osi­ągni­ęć ja­ki­mi mo­że po­chwa­lić się sek­tor opa­ko­wal­nic­twa i lo­gi­sty­ki. Two­rzyć ją będzie 1300 wy­staw­ców z 45 kra­jów świa­ta. Za­pre­zen­tu­ją oni łącz­nie po­nad 450 no­wo­ści, a wśród nich m. in. no­wa­tor­skie roz­wi­ąza­nia tech­no­lo­gicz­ne dla bra­nży spo­żyw­czej i ga­stro­no­micz­nej, prze­pysz­ne wy­ro­by pie­kar­skie, cu­kier­ni­cze, mle­czar­skie oraz sło­dy­cze, na­po­je i uni­ka­to­we wy­ro­by re­gio­nal­ne, in­no­wa­cyj­ne opa­ko­wa­nia i pro­duk­ty z ob­sza­ru trans­por­tu i ma­ga­zy­no­wa­nia.

Po­nad­to zwie­dza­jący będą mo­gli za­po­znać się z 52 pro­duk­ta­mi, na­gro­dzo­ny­mi Zło­tym Me­da­lem MTP. To pre­sti­żo­we wy­różnie­nie, które sta­no­wi przede wszyst­kim po­twier­dze­nie wy­so­kiej ja­ko­ści pro­duk­tu.

Blok tar­go­wy roz­pocz­nie się 27 wrze­śnia otwar­ciem Tar­gów SMAKI REGIONÓW, na których będzie mo­żna skosz­to­wać przy­sma­ków nie­ma­lże ze wszyst­kich re­gio­nów Pol­ski. Ten barw­ny fe­sti­wal żyw­no­ści tra­dy­cyj­nej będzie tr­wał do 30 wrze­śnia. W dniu 28 wrze­śnia Dzień Pie­ka­rza za­po­cząt­ku­je z ko­lei Mi­ędzy­na­ro­do­we Tar­gi Tech­no­lo­gii Spo­żyw­czych POLAGRA TECH. Na­to­miast 29 wrze­śnia będzie mia­ła miej­sce uro­czy­sta in­au­gu­ra­cja po­zo­sta­łych wy­da­rzeń tar­go­wych:

  • Mi­ędzy­na­ro­do­we Tar­gi Wy­ro­bów Spo­żyw­czych POLAGRA FOOD,

  • Mi­ędzy­na­ro­do­we Tar­gi Ga­stro­no­mii POLAGRA GASTRO,

  • Tar­gi Wy­po­sa­że­nia Ho­te­li INVEST HOTEL,

  • Mi­ędzy­na­ro­do­we Tar­gi Tech­ni­ki Pa­ko­wa­nia i Lo­gi­sty­ki TAROPAK.

Ku­mu­la­cja tych wszyst­kich wy­da­rzeń w jed­nym miej­scu i w tym sa­mym cza­sie jest dla wy­staw­ców nie tyl­ko oka­zją do pro­mo­cji. To przede wszyst­kim sze­ro­kie spek­trum mo­żli­wo­ści do na­wi­ąza­nia kon­tak­tów bi­zne­so­wych, za­rów­no z od­bior­ca­mi kra­jo­wy­mi jak i z za­gra­ni­cy. War­to rów­nież wspo­mnieć, że eks­po­zy­cji i roz­mo­wom o wspól­nej współpra­cy będą to­wa­rzy­szy­ły licz­ne wy­da­rze­nia bra­nżo­we – kon­fe­ren­cje, szko­le­nia, po­ka­zy, de­gu­sta­cje.

  • SMAKI REGIONÓW – COŚ SMACZENEGO NA START

Przez wszyst­kie czte­ry dni (27–30 wrze­śnia 2014) wstęp na Tar­gi SMAKI REGIONÓW jest wol­ny

Spe­cja­łów prak­tycz­nie ze wszyst­kich re­gio­nów na­sze­go kra­ju będzie mo­żna spróbo­wać na Tar­gach SMAKI REGIONÓW (27–30 wrze­śnia 2014), które od lat są praw­dzi­wym świ­ętem pol­skiej, re­gio­nal­nej, tra­dy­cyj­nej i cer­ty­fi­ko­wa­nej żyw­no­ści. Na swo­ich sto­iskach po­szcze­gól­ne wo­je­wódz­twa za­pre­zen­tu­ją naj­lep­sze re­gio­nal­ne ra­ry­ta­sy: tra­dy­cyj­ne chle­by, cia­sta, kie­łba­sy, se­ry i kon­fi­tu­ry.

Przez wszyst­kie tar­go­we dni tr­wać będzie nie tyl­ko pre­zen­ta­cja i de­gu­sta­cja tych sma­ko­ły­ków, ale ta­kże ich sprze­daż. Po­nad­to tar­gom to­wa­rzy­szyć będą wy­stępy lu­do­wych ka­pel oraz po­ka­zy go­to­wa­nia re­gio­nal­nych po­traw. Tar­gi SMAKI REGIONÓW są bo­wiem świ­ętem pol­skiej, tra­dy­cyj­nej i cer­ty­fi­ko­wa­nej żyw­no­ści.

Mi­ni­pie­kar­nia dla dzie­ci

Pod­czas tar­gów Sto­wa­rzy­sze­nie Rze­mie­śl­ni­ków Pie­kar­stwa RP, po raz dru­gi z rzędu, za­pro­si dzie­ci do za­ba­wy w pie­ka­rza. W spe­cjal­nie za­ara­nżo­wa­nej mi­ni­pie­kar­ni naj­młod­si zwie­dza­jący, pod okiem fa­chow­ców, wła­sno­ręcz­nie przy­go­tu­ją bu­łki i ro­ga­le, które po­tem zo­sta­ną wy­pie­czo­ne w praw­dzi­wym pie­kar­skim pie­cu. Au­tor­skie wy­pie­ki będzie mo­żna oczy­wi­ście za­brać ze so­bą do do­mu!  Pa­wi­lon 6A, sto­isko nr 74

Za­pla­no­wa­no ta­kże in­ne atrak­cje dla dzie­ci m.in. two­rze­nie bi­żu­te­rii ze sło­mek spo­żyw­czych, ro­bie­nie obraz­ków z ko­lo­ro­wych ma­ka­ro­nów, po­kaz ba­niek my­dla­nych XXL, owo­co­we ma­lo­wa­nie twa­rzy, qu­izy i kon­kur­sy z na­gro­da­mi oraz pla­stycz­ne warsz­ta­ty z Pa­nem Pian­ką. Pa­wi­lon 6, Stre­fa Dziec­ka

Po­mo­rze Za­chod­nie Re­gio­nem Part­ner­skim

W tym ro­ku re­gio­nem part­ner­skim tar­gów jest Po­mo­rze Za­chod­nie, dla­te­go na tar­go­wej sce­nie za­gosz­czą nie tyl­ko ze­spo­ły pie­śni i ta­ńca z te­go re­gio­nu, ale z kon­cer­tem dla zwie­dza­jących wy­stąpi rów­nież Grze­gorz Tur­nau. Po­nad­to Sto­wa­rzy­sze­nie Cen­trum Sło­wian i Wi­kin­gów przy­go­tu­je po­ka­zy śre­dnio­wiecz­nych rze­mio­sł, a na wszyst­kich tęsk­ni­ących za nadmor­ski­mi wa­ka­cja­mi cze­kać będzie pla­ża usy­pa­na z praw­dzi­we­go pia­sku. Po zdro­wym i smacz­nym po­si­łku ka­żde­mu na­le­ży się prze­cież chwi­la od­po­czyn­ku na pla­żo­wym le­ża­ku. Kon­cert Grze­go­rza Tur­naua, so­bo­ta 27.09.2014 godz. 16.00 pa­wi­lon 6 (Sce­na Głów­na)

Ku­li­nar­ne Pe­rły

W nie­dzie­lę 28 wrze­śnia (pod­czas tar­gów) po­zna­my lau­re­atów XIV edy­cji kon­kur­su „Na­sze Ku­li­nar­ne Dzie­dzic­two – Sma­ki Re­gio­nów”. Naj­lep­sze tra­dy­cyj­ne, re­gio­nal­ne i lo­kal­ne pro­duk­ty oraz da­nia otrzy­ma­ją sta­tu­et­kę „Pe­rła 2014”. Zo­sta­ną rów­nież wręczo­ne „Klu­cze do Pol­skiej Spi­żar­ni” – pre­sti­żo­wa na­gro­da dla osób, or­ga­ni­za­cji, in­sty­tu­cji za­słu­żo­nych w pro­mo­cji pro­duk­tów tra­dy­cyj­nych. Or­ga­ni­za­to­rem cen­tral­nym Kon­kur­su, od­by­wa­jące­go się pod Pa­tro­na­tem Mi­ni­stra Rol­nic­twa i Ro­zwo­ju Wsi oraz Mar­sza­łków Wo­je­wództw, jest Pol­ska Izba Pro­duk­tu Re­gio­nal­ne­go i Lo­kal­ne­go.

  • POLAGRA TECH – TECHNOLOGIE, WIEDZA I PRAKTYKA

Tar­gi POLAGRA  TECH są naj­wi­ęk­szym spo­tka­niem bi­zne­so­wym dla sek­to­ra tech­no­lo­gii spo­żyw­czych w Eu­ro­pie Środ­ko­wej i Po­łu­dnio­wo­-Wschod­niej. Te­go­rocz­na edy­cja roz­pocz­nie się w nie­dzie­lę – 28 wrze­śnia – Dniem Pie­ka­rza i Cu­kier­ni­ka. Wó­wczas czyn­ny będzie Sa­lon Tech­no­lo­gii Pie­kar­skich i Cu­kier­ni­czych, a od po­nie­dzia­łku 29 wrze­śnia do­łączy do nich Sa­lon Tech­no­lo­gii Spo­żyw­czych i po­trwa­ją ra­zem do 2 pa­ździer­ni­ka 2014 r. Ek­spo­zy­cja  na­sy­co­na będzie no­wo­ścia­mi ryn­ko­wy­mi i pre­zen­ta­cją in­no­wa­cyj­nych tech­no­lo­gii. Ca­ło­ść do­pe­łnio­na zo­sta­nie ob­szer­nym pro­gra­mem wy­da­rzeń to­wa­rzy­szących – po­ka­zów, kon­fe­ren­cji i szko­leń.

Pierw­szy Świa­to­wy Kon­gres Unii Pie­ka­rzy i Cu­kier­ni­ków w Po­zna­niu                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                           W dniach 1–2 pa­ździer­ni­ka, pod­czas Mi­ędzy­na­ro­do­wych Tar­gów Tech­no­lo­gii Spo­żyw­czych POLAGRA TECH 2014, od­będzie się pierw­szy Kon­gres Świa­to­wej Unii Pie­kar­stwa i Cu­kier­nic­twa (UIBC). Wy­da­rze­nie będzie ob­fi­to­wa­ło w po­sie­dze­nia i de­ba­ty, na których dys­ku­to­wa­ne będą kwe­stie do­ty­czące or­ga­ni­za­cji, szko­leń za­wo­do­wych, eko­no­mii, czy po­li­ty­ki so­cjal­nej, ale rów­nież spo­tka­nia do­stęp­ne dla sze­ro­kiej pu­blicz­no­ści. Mi­ędzy in­ny­mi 1. pa­ździer­ni­ka pod­czas dys­ku­sji pa­ne­lo­wej po­ru­sza­ne będzie za­gad­nie­nie pt. „Ście­żka pro­mo­cji wy­ro­bów pie­kar­ski­ch”. Na­stęp­ne­go dnia, zo­sta­ną omówio­ne te­ma­ty do­ty­czące zna­cze­nia mar­ke­tin­gu w roz­wo­ju pie­kar­ni lub cu­kier­ni. Ca­ło­ść wy­da­rze­nia zo­sta­nie pod­su­mo­wa­na na kon­fe­ren­cji pra­so­wej.  Pa­wi­lon 15

Fo­rum Pie­kar­skie

Te­go­rocz­ne Fo­rum od­by­wać się będzie pod ha­słem „Zdro­we pie­czy­wo”. W spe­cjal­nie za­ara­nżo­wa­nej prze­strze­ni od­będą się pre­lek­cje i po­ka­zy wy­pie­ku pie­czy­wa, w tym przed­sta­wio­ny zo­sta­nie ca­ły ła­ńcuch pro­duk­cji pie­kar­ni­czej. Odwie­dza­jący Fo­rum będą mo­gli nie tyl­ko za­po­znać się z tech­no­lo­gią tra­dy­cyj­ne­go czy spe­cja­li­stycz­ne­go (np. bez­glu­te­no­we­go) wy­pie­ku pie­czy­wa i uzy­skać in­for­ma­cję ży­wie­nio­wą, ale ta­kże skosz­to­wać i oce­nić wa­lo­ry sma­ko­we wy­pie­czo­nych na miej­scu wy­ro­bów.  Co istot­ne, Fo­rum będzie sta­no­wić świet­ną oka­zję do po­zy­ska­nia bra­nżo­wych ak­tu­al­no­ści, pod­jęcia roz­mów z przed­sta­wi­cie­la­mi śro­do­wi­ska rze­mio­sła pie­kar­skie­go, jak i do od­no­wie­nia bądź na­wi­ąza­nia kon­tak­tów bi­zne­so­wych. Pa­wi­lon 5A, sto­isko nr 48

Naj­słod­sze miej­sce, czy­li Fo­rum Cu­kier­ni­cze

Pod­czas tar­gów POLAGRA TECH po­wsta­nie rów­nież  stre­fa cu­kier­ni­cza, gdzie przez wszyst­kie dni tar­gów od­by­wać się będą po­ka­zy i se­mi­na­ria. W pro­gra­mie m.in. pre­zen­ta­cja wy­ro­bu pra­lin, po­kaz de­ko­ro­wa­nia ma­sa­mi cu­kro­wy­mi wy­ko­na­niu Igi Sa­rzy­ńskiej i Mar­ty Tru­sko­law­skiej oraz wa­ria­cje na te­mat kar­me­lu, które za­pre­zen­tu­ją Ka­zi­mierz Rak z sy­na­mi: Ja­ku­bem i Ra­do­sła­wem. W śro­dę pod­czas de­ko­ro­wa­nia w sty­lu an­giel­skim o słod­kim za­wo­dzie, który sta­je się pa­sją, opo­wie­dzą lau­re­aci mi­ędzy­na­ro­do­wych kon­kur­sów: Ma­ciej Pi­ęta i Ry­szard Waw­rzy­niak. O umie­jęt­no­ści kszta­łto­wa­nia ta­len­tów mówić będzie Jan Ka­chlic­ki, wła­ści­ciel cu­kier­ni, mistrz i na­uczy­ciel. Ostat­nie­go dnia go­śćmi fo­rum będą re­pre­zen­tan­ci kra­ju na Mi­strzo­stwach Świa­ta Mło­dych Cu­kier­ni­ków: Ma­te­usz Górec­ki i Mi­chał Ku­mur. Pa­wi­lon 5A, sto­isko nr 46

Pie­kar­nia i cu­kier­nia, które sprze­da­ją

Po­za im­po­nu­jący­mi po­ka­za­mi rze­mio­sła pie­kar­skie­go i cu­kier­ni­cze­go or­ga­ni­za­to­rzy, w stre­fie Fo­rum Pie­kar­skie­go i Fo­rum Cu­kier­ni­cze­go,  przy­go­to­wa­li cen­ne spo­tka­nia na te­mat spo­so­bów roz­wi­ązy­wa­nia pro­ble­mów fra­pu­jących bra­nżę, ale rów­nież będzie mo­wa o tym jak do­strze­gać i wy­ko­rzy­sty­wać szan­se na roz­wój słod­kie­go bi­zne­su. Tre­ner dr Ma­rek Bo­ro­wi­ński spe­cja­li­sta od psy­cho­lo­gii ko­lo­ru i Vi­su­al Mer­chan­di­sin­gu, który od wie­lu lat zaj­mu­je się sze­ro­kim za­kre­sem dzia­łań wspo­ma­ga­jących sprze­daż jest au­to­rem ni­niej­szych wy­kła­dów z mar­ke­tin­gu. Pa­wi­lon 5A, sto­isko nr 46, 48

Ni­sza, In­no­wa­cja i Tra­dy­cja

Na tar­gach POLAGRA TECH or­ga­ni­za­to­rzy po­mo­gą pie­ka­rzom i cu­kier­ni­kom zna­le­źć ni­szę, a ta­kże na no­wo od­kryć po­ten­cjał tra­dy­cyj­nych tech­no­lo­gii w two­rze­niu in­no­wa­cyj­nych pro­duk­tów. W Stre­fie Ni­szy, In­no­wa­cji i Tra­dy­cji będzie mo­żna zna­le­źć in­spi­ra­cje i sko­rzy­stać z bez­płat­nych kon­sul­ta­cji. Ek­sper­ci od­po­wie­dzą o nie­stan­dar­do­wych ście­żkach roz­wo­ju bi­zne­su jak pro­duk­cja tra­dy­cyj­na w opar­ciu o eko­lo­gicz­ne su­row­ce, wy­twa­rza­nie EKOcze­ko­la­dy czy pro­duk­cja ku­szących sma­kiem wy­ro­bów bez­glu­te­no­wych i proz­dro­wot­nych. Pa­wi­lon 5A, sto­isko 51, 52

Klien­ci wy­bie­ra­ją mój sklep

Kon­ku­ren­cja na ryn­ku ci­ągle ro­śnie. Co za­tem zro­bić, aby przy­ci­ągnąć klien­tów do swo­jej pie­kar­ni lub cu­kier­ni? W Stre­fie Skle­py – ara­nża­cja, wy­po­sa­że­nie, za­rządza­nie, zlo­ka­li­zo­wa­nej w pa­wi­lo­nie 5, na zwie­dza­jących będą cze­ka­ły no­wo­ści ni­gdzie wcze­śniej nie pre­zen­to­wa­ne! Pod­czas wy­kła­dów na te­mat pro­jek­to­wa­nia i urządza­nia skle­pów eks­per­ci wska­żą, że to jak wy­gląda pie­kar­nia lub cu­kier­nia bez­po­śred­nio prze­kła­da się na sprze­daż. Wła­ści­cie­le, pie­ka­rze i cu­kier­nicy będą mo­gli zwe­ry­fi­ko­wać na ile ich skle­py są przy­ja­zne klien­tom i er­go­no­micz­ne, i co zro­bić, by opty­mal­nie wy­ko­rzy­sty­wać prze­strzeń sprze­dażową. Do­wie­dzą się rów­nież ja­ką bar­wę świa­tła wy­brać, aby pie­czy­wo lub wy­ro­by cu­kier­nicze za­chęca­ły do kup­na. W trak­cie spo­tkań omówio­na zo­sta­nie ta­kże kwe­stia roz­sze­rze­nia ofer­ty z uwzględ­nie­niem zmie­nia­jących się ocze­ki­wań kon­su­men­tów.  Pa­wi­lon 5, stre­fa nr 120

Re­wo­lu­cja na ety­kie­tach i zna­ko­wa­nie pro­duk­tów nie­opa­ko­wa­nych

Zo­sta­ło już tyl­ko kil­ka mie­si­ęcy na to by do­sto­so­wać opi­sy na opa­ko­wa­niach do no­wych, spój­nych unij­nych za­sad. Spro­sta­nie wy­ma­ga­niom Roz­po­rządze­nia Par­la­men­tu Eu­ro­pej­skie­go i Ra­dy Unii Eu­ro­pej­skiej w spra­wie prze­ka­zy­wa­nia kon­su­men­tom in­for­ma­cji na te­mat żyw­no­ści, ko­niecz­ne jest nie tyl­ko dla­te­go, że prze­pis ten za­cznie obo­wi­ązy­wać z dniem 13 grud­nia 2014, ale od­po­wied­nie przy­go­to­wa­nie się do zmian ety­kiet na opa­ko­wa­niach pro­duk­tów stwa­rza no­we szan­se, bo w tej zmia­nie kry­je się po­ten­cjał do po­lep­sze­nia ja­ko­ści ko­mu­ni­ko­wa­nia się pro­du­cen­ta z klien­tem. Cen­nej wie­dzy w tym za­kre­sie do­star­cza eks­per­ci Pol­skiej Fe­de­ra­cji Pro­du­cen­tów Żyw­no­ści w trak­cie szko­le­nia, które od­będzie się 30 wrze­śnia. Pa­wi­lon 7, sa­la nr 1D

Na­to­miast dwa dni wcze­śniej będzie mia­ła miej­sce de­ba­ta z udzia­łem spe­cja­li­stów i pu­blicz­no­ści, pod­czas której po­roz­ma­wiać będzie mo­żna o ko­niecz­no­ści zna­ko­wa­nia pro­duk­tów nie­opa­ko­wa­nych i ko­rzy­ściach wy­ni­ka­jących z pew­nych za­sto­so­wań dla ma­łych pro­du­cen­tów. Spot­ka­nie od­będzie się w Stre­fie – Ni­sza, In­no­wa­cja i Tra­dy­cja. → Pa­wi­lon 5A, sto­isko 51, 52

  • TAROPAK 2014 – OPAKUJ, TRANSPORTUJ, SPRZEDAJ!

Spot­ka­nia bra­nżo­we od za­wsze sta­no­wi­ły mo­tor na­pędo­wy bi­zne­su, a przy tym po­zwa­la­ły na­wi­ązy­wać bez­po­śred­nie, a wi­ęc te naj­cen­niej­sze re­la­cje z po­ten­cjal­ny­mi klien­ta­mi. Udział w tar­gach to rów­nież nie­za­stąpio­ny spo­sób na roz­wi­ni­ęcie stra­te­gii dy­wer­sy­fi­ka­cji. Rów­nież dla­te­go war­to przy­jąć za­pro­sze­nie or­ga­ni­za­to­rów i prze­ko­nać się, jak ogrom­ny po­ten­cjał drze­mie w bra­nży opa­ko­wa­nio­wej i lo­gi­stycz­nej!

TAROPAK w licz­bach:

50 000 zwie­dza­jących; 500 wy­staw­ców; 200 no­wo­ści pro­duk­to­wych; 12 Zło­tych Me­da­li;
5 pa­wi­lo­nów – 1,2, 3, 3A, 4;  4 dni opa­ko­wa­nio­we­go i lo­gi­stycz­ne­go świ­ęta;  1 i je­dy­ne ta­kie wy­da­rze­nie!

I Fo­rum Bez­pie­cze­ństwa w Ma­ga­zy­nie  

De­biu­tu­jący na Tar­gach TAROPAK pro­jekt edu­ka­cyj­no­-sz­ko­le­nio­wy ma­jący na ce­lu po­pra­wę bez­pie­cze­ństwa pra­cy w ob­sza­rach go­spo­dar­ki ma­ga­zy­no­wej, lo­gi­sty­ki we­wnętrz­nej i dys­try­bu­cji. Wy­da­rze­nie w spo­sób in­te­rak­tyw­ny przed­sta­wi osi­ągni­ęcia na­uki i tech­ni­ki w dzie­dzi­nie bez­pie­cze­ństwa, ochro­ny zdro­wia i ży­cia w ma­ga­zy­nach, cen­trach dys­try­bu­cji, hur­tow­niach i in­nych miej­scach, gdzie re­ali­zo­wa­ne są pra­ce prze­ła­dun­ko­we to­wa­rów. Part­ne­rzy tech­nicz­ni I Fo­rum Bez­pie­cze­ństwa w Ma­ga­zy­nie: Ar­pol A. Bra­szak R.Wy­bie­ral­ski sp.j., Bau­ma­log Sp. z o.o., Olej­nik Sy­ste­my Ma­ga­zy­no­we Sp. z o.o., Still Pol­ska Sp. z o.o., P.U.H. NESTOR.   29.09.- 02.10. Pa­wi­lon 3A, godz. 10:00–16:00

II Kon­gres Prze­my­słu Opa­ko­wań po raz dru­gi na TAROPAKU

Te­go­rocz­ny Kon­gres sta­no­wić będzie naj­wa­żniej­sze w tym ro­ku wy­da­rze­nie w bra­nży opa­ko­wań. Ce­lem Kon­gresu or­ga­ni­zo­wa­ne­go przez Pol­ską Izbę Opa­ko­wań jest okre­śle­nie kie­run­ków roz­wo­ju opa­ko­wań w naj­bli­ższych la­tach. Za­pre­zen­to­wa­nych zo­sta­nie kil­ka­na­ście re­fe­ra­tów, których au­to­ra­mi są za­rów­no przed­sta­wi­cie­le świa­ta na­uki, jak i prak­ty­ki. Wa­żnym uczest­ni­kiem będzie pre­zy­dent Świa­to­wej Or­ga­ni­za­cji Opa­ko­wań oraz przed­sta­wi­cie­le za­gra­nicz­nych or­ga­ni­za­cji zrze­sza­jących pro­du­cen­tów opa­ko­wań. Po­dzie­lą się swo­imi opi­nia­mi co do przy­szło­ści prze­my­słu opa­ko­wań. 01.10. Pa­wi­lon 15 Sa­la 1.G, godz. 9:30–18:00

In­no­wa­cyj­ne opa­ko­wa­nia po­now­nie w Po­zna­niu na tar­gach

Wszyst­ko o pro­ce­sie kre­acji i pro­duk­cji opa­ko­wań. Or­ga­ni­za­tor, Pol­ski Dru­karz Sp. z o.o., wy­daw­ca „Świa­ta DRUKU”, i współor­ga­ni­za­to­rzy Mi­ędzy­na­ro­do­we Tar­gi Po­zna­ńskie oraz fir­my Bobst, Di­gi­print, Fu­ji­film, Mul­ti­fol, We­il­bur­ger Gra­fi­k-Pol­ska, Vin­fo­il, X-Ri­te ma­ją za­szczyt za­pro­sić na 4. kon­fe­ren­cję z cy­klu „In­no­wa­cyj­ne opa­ko­wa­nia”. W pro­gra­mie m.in. Od pro­jek­tu do go­to­we­go pu­de­łka – jak po­wsta­ją współcze­sne opa­ko­wa­nia? In­no­wa­cyj­ne opa­ko­wa­nia ka­sze­ro­wa­ne; No­we tren­dy w dru­ko­wa­niu cy­fro­wym ety­kiet; Dla­cze­go war­to uszla­chet­niać opa­ko­wa­nia? Zwi­ęk­sza­nie lo­jal­no­ści obec­nych klien­tów dro­gą do po­zy­ski­wa­nia no­wych. 29.09. Sa­la Nie­bie­ska Hol Wschod­ni, godz. 9:30–17:00

Wy­sta­wa Art of Pac­ka­ging – Pe­rły Wśród Opa­ko­wań

Ideą kon­kur­su ART OF PACKAGING, które­go po­kło­sie po­dzi­wiać będzie mo­żna pod­czas TAROPAKU, jest nie­zmien­nie pro­mo­wa­nie in­no­wa­cyj­no­ści, kre­atyw­no­ści oraz kon­ku­ren­cyj­no­ści pol­skich opa­ko­wań. W tym ro­ku po­now­nie wy­ło­wio­ne zo­sta­ły „pe­rły” za­rów­no wśród mło­dych ar­ty­stów, pro­jek­tan­tów, stu­den­tów i ab­sol­wen­tów uczel­ni – w ra­mach ART OF PACKAGING DEBIUTY, jak i pro­fe­sjo­nal­nych znaw­ców sek­to­ra prze­my­słu opa­ko­wa­nio­we­go, pro­jek­tan­tów, pro­du­cen­tów, wła­ści­cie­li ma­rek – w ra­mach ART OF PACKAGING PROFESSIONAL. 29.09.- 02.10. Hol Wschod­ni, godz. 9:00–17:00

Bez­piecz­ny pro­dukt spo­żyw­czy

In­sty­tut Lo­gi­sty­ki i Ma­ga­zy­no­wa­nia za­pra­sza do udzia­łu w bez­płat­nym warsz­ta­cie po­świ­ęco­nym ak­tu­al­nym pro­ble­mom zwi­ąza­nym z wdra­ża­niem Roz­po­rządze­nia UE nr 1169/2011. No­we prze­pi­sy o zna­ko­wa­niu żyw­no­ści wej­dą w ży­cie już 13 grud­nia 2014 ro­ku, a do­ty­czą nie tyl­ko pro­duk­tów sprze­da­wa­nych w tra­dy­cyj­nych skle­pach, ale ta­kże tych do­stęp­nych w In­ter­ne­cie, gdzie Po­la­cy co­raz chęt­niej ro­bią za­ku­py spo­żyw­cze. 29.09. Pa­wi­lon 15 Sa­la 1.A, godz. 10:00–13:00

IN4LOG – łącze­nie w pro­ces. Je­dy­ne te­go ty­pu wy­da­rze­nie w lo­gi­stycz­ne

Już po raz czwar­ty pod­czas Tar­gów TAROPAK wzi­ąć będzie mo­żna udział w pro­jek­cie In­no­wa­tions for Lo­gi­stics or­ga­ni­zo­wa­nym przez wy­daw­nic­two Me­dia­log. Edy­cja 2014 sta­no­wi kon­ty­nu­ację idei łącze­nia in­no­wa­cyj­nych roz­wi­ązań lo­gi­sty­ki we­wnętrz­nej ze szczu­płym prze­pły­wem i kon­cep­cją Le­an Ma­na­ge­ment, będący­mi pod­sta­wą współcze­sne­go za­rządza­nia. W Pa­wi­lo­nie 3A Mi­ędzy­na­ro­do­wych Tar­gów Po­zna­ńskich po­wsta­nie Mo­de­lo­we Cen­trum Dy­stry­bu­cji ze stre­fą przy­jęcia, skła­do­wa­nia, kom­ple­ta­cji i wy­jścia, którą ob­słu­gi­wać będą urządze­nia przy­sto­so­wa­ne do re­ali­za­cji kon­cep­cji Le­an Ma­na­ge­ment. 29.09.- 02.10. Pa­wi­lon 3A, godz. 9:00–16:00

SZTAPLAR SHOW 2014 – nie­po­wta­rzal­ny po­kaz mo­żli­wo­ści wóz­ków wi­dło­wych

Pod­czas Tar­gów TAROPAK Plac Mar­ka prze­isto­czy się w po­nad 1 500-me­tro­wy ma­ga­zyn wy­po­sa­żo­ny w re­ga­ły wy­so­kie­go skła­do­wa­nia, pa­le­ty czy też pro­fe­sjo­nal­ny sys­tem za­rządza­nia in­for­ma­cją ma­ga­zynową. W tak za­im­pro­wi­zo­wa­nym oto­cze­niu od­będą się licz­ne pre­zen­ta­cje i prze­jaz­dy wóz­ków wi­dło­wych, które zwe­ry­fi­ku­ją ich mo­żli­wo­ści tech­nicz­ne w wy­ko­ny­wa­niu co­dzien­nych ope­ra­cji ma­ga­zynowych. W ra­mach pro­jek­tu za­pre­zen­to­wa­ne zo­sta­ną naj­no­wo­cze­śniej­sze roz­wi­ąza­nia ma­ga­zynowe, m.in. wóz­ki wi­dło­we, re­ga­ły, pa­le­ty i po­jem­ni­ki, opa­ko­wa­nia, sys­temy IT.   29.09.- 02.10. Plac Mar­ka, godz. 9:00–16:00

Work­shop Fo­od Pac­ka­ging

Wy­da­rze­nie spe­cjal­ne de­dy­ko­wa­ne mar­ke­tin­gow­com i kre­atyw­nym pro­jek­tan­tom. Pod­czas tar­gów TAROPAK od­będzie się dy­na­micz­ny work­shop dla bra­nży zwi­ąza­nej z prze­my­słem spo­żyw­czym, zor­ga­ni­zo­wa­ny przez re­dak­cję mie­si­ęcz­ni­ka „PACKAGING POLSKA”. Warsz­ta­ty po­świ­ęco­ne będą tren­dom, kre­acji i pro­duk­cji oraz mo­żli­wo­ściom tech­no­lo­gicz­nym w prze­my­śle opa­ko­wań spo­żyw­czych. Za­pro­sze­nie do wzi­ęcia udzia­łu w wy­da­rze­niu skie­ro­wa­ne jest głów­nie do osób z mar­ke­tin­gu i dzia­łów za­ku­pu opa­ko­wań, pro­du­cen­tów i pro­jek­tan­tów opa­ko­wań, a ta­kże wszyst­kich za­in­te­re­so­wa­nych no­wo­cze­sny­mi tech­no­lo­gia­mi oraz mo­żli­wo­ścia­mi wy­ko­rzy­sta­nia ich w prak­ty­ce. Pa­wi­lon 15, sa­la 0.B, godz. 10:00–17:00

Bez­piecz­ne opa­ko­wa­nie

Re­dak­cje „Po­li­gra­fi­ki” i „Opa­ko­wa­nia” oraz Mi­ędzy­na­ro­do­we Tar­gi Po­zna­ńskie za­pra­sza­ją na kon­fe­ren­cję, której ce­lem jest przy­bli­że­nie wy­mo­gów do­ty­czących pro­duk­cji opa­ko­wań oraz ocze­ki­wań zle­ce­nio­daw­ców, a ta­kże pre­zen­ta­cja tech­no­lo­gii umo­żli­wia­jących ich re­ali­za­cję oraz wy­mia­na do­świad­czeń z ryn­ko­wy­mi li­de­ra­mi. Part­ne­rem wy­da­rze­nia są Mi­ędzy­na­ro­do­we Tar­gi Po­zna­ńskie. Spon­so­ra­mi spo­tka­nia są m.in. fir­my Ey­eC, Ha­mil­ton Po­land, He­idel­berg, Hu­ber oraz Met­sa­Bo­ard. Czas i miej­sce: 30.09. Pa­wi­lon 15 Sa­la 1.A, godz. 10:00–16:30

Lo­gi­sty­ka odzy­sku

Zie­lo­ne biu­ro ja­ko źródło su­row­ców, eko­lo­gicz­na od­po­wie­dzial­no­ść bi­zne­su, lo­gi­sty­ka pro­ce­sów re­cy­klin­gu su­row­ców wtór­nych – to tyl­ko część po­dej­mo­wa­nych pod­czas kon­fe­ren­cji Lo­gi­sty­ka Odzy­sku wąt­ków. Nie za­brak­nie rów­nież dys­ku­sji na te­mat zwro­tów oraz re­kla­ma­cji w kon­te­kście lo­gi­sty­ki oraz próby zde­fi­nio­wa­nia sa­me­go po­jęcia, wy­zna­cza­jąc jed­no­cze­śnie je­go po­ten­cjał i przy­szło­ść w pol­skich przed­si­ębior­stwach. 30.09. Sa­la Nie­bie­ska Hol Wschod­ni, godz.10:00–14:45

Ef­fec­ti­ve Pac­ka­ging – za­pra­sza­my na szko­le­nie pod­czas TAROPAKU

Sz­ko­le­nie pt. „EFFECTIVE PACKAGING – Sku­tecz­ne opa­ko­wa­nie, czy­li jak w pe­łni wy­ko­rzy­stać po­ten­cjał opa­ko­wań w zwi­ęk­sza­niu war­to­ści mar­ki”, prze­zna­czo­ne dla wszyst­kich osób, które w co­dzien­nej pra­cy zaj­mu­ją się opa­ko­wa­nia­mi. Dla ma­na­ge­rów mar­ki, pro­jek­tan­tów chcących po­sze­rzyć swo­ją wie­dzę o prak­tycz­ne aspek­ty zwi­ąza­ne z za­rządza­niem wi­ze­run­kiem pro­duk­tu oraz warsz­tat pro­jek­tan­ta opa­ko­wań, a ta­kże dla osób ko­or­dy­nu­jących wdra­ża­nie ma­rek wła­snych w sie­ciach han­dlo­wych. 2.10. Pa­wi­lon 10, Sa­la Kon­fe­ren­cyj­na, godz. 9:00–17:00

  • POLAGRA FOOD – NOWE MOŻLIWOŚCI

Mi­ędzy­na­ro­do­we Tar­gi Wy­ro­bów Spo­żyw­czych POLAGRA FOOD co ro­ku sku­pia­ją zna­ko­mi­te gro­no pro­du­cen­tów żyw­no­ści po­strze­ga­jących udział w wy­da­rze­niu ja­ko nie­odzow­ny ele­ment stra­te­gii sprze­da­żo­wej. To miej­sce i czas otwie­ra­jące no­we mo­żli­wo­ści, które uwzględ­nia­ne są w pla­nach bi­zne­so­wych przed­si­ębiorstw na ko­lej­ny rok. To rów­nież oka­zja do wspól­nej dys­ku­sji o pro­ble­mach bra­nży, szu­ka­nie no­wych roz­wi­ązań, czer­pa­nie in­spi­ra­cji od li­de­rów oraz zdo­by­wa­nie wie­dzy w ra­mach spo­tkań z eks­per­ta­mi.

Co no­we­go na półkach skle­po­wych?

Te­go­rocz­na edy­cja tar­gów to przede wszyst­kim im­po­nu­jąca eks­po­zy­cja sek­to­ra mle­czar­skie­go. Wśród wy­staw­ców po­ja­wią się rów­nież pro­du­cen­ci sło­dy­czy, prze­two­rów wa­rzyw­no­-o­wo­co­wych, wy­ro­bów ciast­kar­skich, ar­ty­ku­łów syp­kich, na­po­jów oraz wy­ro­bów wędli­niar­skich. Swo­ją ofer­tę za­pre­zen­tu­ją na łącz­nej po­wierzch­ni bli­skiej 4000 m2. Oprócz pro­duk­tów zaj­mu­jących sta­łe miej­sce w ofer­cie wy­staw­ców po­zna­my ta­kże te, które w ostat­nim cza­sie po­ja­wi­ły się na ryn­ku lub za­de­biu­tu­ją wła­śnie pod­czas tar­gów.

Po­szu­ku­jących no­wa­tor­skich roz­wi­ązań w za­kre­sie wy­ro­bów spo­żyw­czych z pew­no­ścią za­in­te­re­su­je kon­fe­ren­cja Uni­wer­sy­te­tu Przy­rod­ni­cze­go w Po­zna­niu oraz In­sty­tu­tu Ge­ne­ty­ki i Ho­dow­li Zwie­rząt PAN pt.: „In­no­wa­cyj­ne li­nie pro­duk­tów spo­żyw­czych po­cho­dze­nia ro­ślin­ne­go i zwie­rzęce­go o wła­ści­wo­ściach proz­dro­wot­nych  – ofer­ta dla prze­my­słu”. Na spo­tka­niu zo­sta­ną za­pre­zen­to­wa­ne wy­ni­ki dwóch pro­jek­tów ba­daw­czych do­ty­czących opra­co­wa­nia tech­no­lo­gii pro­duk­cji żyw­no­ści o podwy­ższo­nej war­to­ści odżyw­czej i proz­dro­wot­nej, a ta­kże ogra­ni­cza­jącej za­cho­ro­wal­no­ść na cho­ro­by cy­wi­li­za­cyj­ne. Pa­wi­lon 15, sa­la 1.B

No­we kie­run­ki eks­por­to­we

Mi­ędzy­na­ro­do­we Tar­gi Wy­ro­bów Spo­żyw­czych POLAGRA FOOD to wa­żne miej­sce do roz­mów o przy­szłych kie­run­kach eks­por­to­wych dla pol­skiej żyw­no­ści. W świe­tle sy­tu­acji, w której z wy­mia­ny han­dlo­wej z Pol­ską wy­co­fa­ła się Ro­sja, ko­niecz­ne jest po­zy­ska­nie no­wych part­ne­rów bi­zne­so­wych. Or­ga­ni­za­tor POLAGRA FOOD w tym ro­ku po­sta­no­wił szcze­gól­nie zin­ten­sy­fi­ko­wać dzia­ła­nia ma­jące na ce­lu po­zy­ska­nie zwie­dza­jących z kra­jów, które mo­gą oka­zać się per­spek­ty­wicz­ne dla pol­skich przed­si­ębior­ców. W tym ro­ku na tar­gach spo­dzie­wa­ni są kup­cy m. in. z Ka­zach­sta­nu, Uzbe­ki­sta­nu, Ta­dży­ki­sta­nu, Ira­nu, Je­me­nu, Al­gie­rii, Pa­le­sty­ny, Węgier, Czech, Sło­wa­cji, Wło­szech, Tur­cji, Bu­łga­rii, Sło­we­nii, Chor­wa­cji i Ru­mu­nii.

Te­ma­ty­ką eks­plo­ro­wa­nia no­wych ryn­ków w za­kre­sie wy­ro­bów spo­żyw­czych zaj­mą się rów­nież eks­per­ci pod­czas kon­fe­ren­cji „Po­ten­cjał eks­por­to­wy bra­nży pol­skich spe­cjal­no­ści żyw­no­ścio­wy­ch”, or­ga­ni­zo­wa­nej przez Agen­cję Ryn­ku Rol­ne­go.  Pa­wi­lon 15, sa­la 1.E

Na­to­miast pro­jek­tem sprzy­ja­jącym na­wi­ązy­wa­niu no­wych kon­tak­tów bi­zne­so­wych będzie za­pla­no­wa­na na

30 wrze­śnia Mi­ędzy­na­ro­do­wa Gie­łda Ko­ope­ra­cyj­na sta­no­wi­ąca pro­jekt PARP. Pa­wi­lon 7, sa­la AB

Po­znać umy­sł klien­ta

Mar­ke­te­rzy nie­ustan­nie po­szu­ku­ją roz­wi­ązań, które po­zwo­lą wzmoc­nić do­zna­nia za­ku­po­we i prze­kszta­łcić po­ten­cjal­ne­go na­byw­cę w ku­pu­jące­go.  Nie la­da grat­ką będzie dla nich z pew­no­ścią kon­fe­ren­cja „Za­ku­py przy półce i przed mo­ni­to­rem – TNS Pol­ska oba­la mi­ty shop­per mar­ke­tin­gu i pod­po­wia­da za­sa­dy sku­tecz­nej ko­mu­ni­ka­cji w cy­fro­wym świe­cie”. War­to pod­kre­ślić, że wy­bra­ne za­gad­nie­nia z za­kre­su za­cho­wań kon­su­menc­kich będą pre­zen­to­wa­ne w opar­ciu o naj­now­sze wy­ni­ki ba­dań z za­kre­su shop­per mar­ke­tin­gu. Pa­wi­lon 7, sa­la EF

  • POLAGRA GASTRO – KUCHNIA DLA PROFESJONALISTÓW

Przed­si­ębior­cy pro­du­ku­jący i dys­try­bu­ujący sprzęt dla pro­fe­sjo­nal­nej ga­stro­no­mii sta­no­wią wci­ąż wąską gru­pę w Pol­sce. Niem­niej jed­nak, pro­duk­ty przez nich do­star­cza­ne to urządze­nia wy­so­kiej kla­sy, opra­co­wa­ne z naj­wy­ższą sta­ran­no­ścią i przy za­cho­wa­niu norm, ja­kie mu­si spe­łniać sprzęt ma­jący kon­takt z żyw­no­ścią.

POLAGRA GASTRO to pre­zen­ta­cja urządzeń, które po­zwo­lą uspraw­nić pra­cę ku­cha­rzy, a tym sa­mym ob­słu­gę co­raz bar­dziej wy­ma­ga­jących klien­tów. Na eks­po­zy­cji nie za­brak­nie rów­nież ak­ce­so­ri­ów ku­chen­nych dla pro­fe­sjo­na­li­stów, a ta­kże żyw­no­ści i wy­ro­bów cu­kier­ni­czych skie­ro­wa­nych do ga­stro­no­mii.

Po­ka­zy, warsz­ta­ty i de­gu­sta­cje ma­gne­sem na zwie­dza­jących

Atrak­cją dla zwie­dza­jących będą z pew­no­ścią za­pla­no­wa­ne przez nie­których wy­staw­ców po­ka­zy ty­pu li­ve co­oking. Po­szu­ku­jący smacz­nych pro­duk­tów do swo­ich lo­ka­li będą mo­gli po­sma­ko­wać po­traw przy­go­to­wa­nych na ba­zie ofer­ty fir­my SELGROS. Stre­fę ga­stro­no­micz­ną te­go dys­try­bu­to­ra żyw­no­ści po­pro­wa­dzi eks­pert ku­li­nar­ny Kry­stian Za­lej­ski. Z ko­lei fir­ma HENDI na swo­im sto­isku od­sło­ni taj­ni­ki przy­go­to­wy­wa­nia po­traw me­to­dą so­us-vi­de. Pro­wa­dzący Ra­fał Sa­jur i Ma­rek Oses opo­wie­dzą ta­kże o wy­mier­nych ko­rzy­ściach z nią zwi­ąza­nych jak cho­cia­żby opty­ma­li­za­cja pro­ce­su za­rządza­nia od­pa­da­mi pro­duk­to­wy­mi. Pa­wi­lon 7A, sto­isko nr 24 i sto­isko nr 19

Stre­fa z ku­sząca aro­ma­tem ka­wy

Pod­czas tar­gów POLAGRA GASTRO nie za­brak­nie rów­nież ka­wo­wych in­spi­ra­cji. Na spe­cjal­nie wy­dzie­lo­nej prze­strze­ni po­wsta­nie stre­fa dla ba­ri­stów i ma­na­ge­rów ka­wiar­ni, w której spe­cja­li­ści zdra­dzą nie tyl­ko se­kre­ty przy­rządza­nia pysz­nej ka­wy, ale za­pro­po­nu­ją rów­nież roz­wi­ąza­nia po­zwa­la­jące na efek­tyw­ne pro­wa­dze­nie ka­wiar­ni. I tak już 29 wrze­śnia od­będzie się cykl warsz­ta­tów bi­zne­so­wych, pod­czas których szko­le­niow­cy, kon­sul­tan­ci oraz pro­du­cen­ci będą dzie­lić się wie­dzą i pa­sją w pro­wa­dze­niu ka­wo­we­go bi­zne­su kon­cen­tru­jąc się m. in. na ta­kich za­gad­nie­niach jak ja­ko­ść ob­słu­gi, dba­ło­ść o pro­duk­ty ser­wo­wa­ne w ka­wiar­ni z na­ci­skiem na sa­mą ka­wę czy mar­ke­ting w ka­wiar­niach. Dru­gi dzień tar­gów będzie nie­zwy­kle wi­do­wi­sko­wy. W tym cza­sie od­będą się bo­wiem za­wo­dy La Ma­rzoc­co Ba­ri­sta Chal­len­ge de­dy­ko­wa­ne pa­sjo­na­tom ka­wy i sztu­ki Lat­te Art. In­spi­ra­cje zwi­ąza­ne z po­da­wa­niem ka­wy będą na­to­miast ser­wo­wa­ne 1 pa­ździer­ni­ka. Ten dzień w stre­fie ka­wo­wej zdo­mi­nu­ją Mi­strzo­wie Pol­ski Ba­ri­stów, by po­pro­wa­dzić warsz­ta­ty i wy­kła­dy m .in. z ta­kich ob­sza­rów jak al­ter­na­tyw­ne me­to­dy za­pa­rza­nia ka­wy, cup­ping kaw spe­cia­li­ty czy Lat­te Art Ma­sterc­lass. Pa­wi­lon 7A, stre­fa ka­wo­wa

Za­ara­nżuj lo­kal ga­stro­no­micz­ny z gło­wą

Suk­ces lo­ka­lu ga­stro­no­micz­ne­go uwa­run­ko­wa­ny jest nie tyl­ko ser­wo­wa­ny­mi w nim da­nia­mi czy lo­ka­li­za­cją, ale ta­kże je­go ara­nża­cją – za­rów­no części do­stęp­nej dla klien­tów jak i tej, która jest scho­wa­na przed ich wzro­kiem, a w której od­by­wa się pro­ces przy­go­to­wa­nia po­si­łków. Cen­nych wska­zówek w tym ob­sza­rze nie za­brak­nie pod­czas spo­tka­nia z dr inż. Bar­ba­ra Ko­zio­row­ską, kon­sul­tant­ką Mi­ędzy­na­ro­do­we­go Sto­wa­rzy­sze­nia Kon­sul­tan­tów Ga­stro­no­micz­nych (Fo­od­se­rvi­ce Con­sul­tants So­cie­ty In­ter­na­tio­nal). Ek­spert­ka po­dzie­li się wie­dzą i do­świad­cze­niem jak w za­le­żno­ści od za­kła­da­ne­go me­nu do­brać wy­po­sa­że­nie tech­no­lo­gicz­ne i roz­pla­no­wać po­miesz­cze­nia, by pro­cesy zwi­ąza­ne z przy­go­to­wa­niem po­si­łków i ob­słu­gą klien­tów prze­bie­ga­ły w opty­mal­ny spo­sób. Pa­wi­lon 7, sa­la F

Po­dob­nych in­spi­ra­cji wła­ści­cie­le lo­ka­li ga­stro­no­micz­nych będą mo­gli za­czerp­nąć rów­nież pod­czas kon­fe­ren­cji „Tren­dy sty­li­stycz­ne, funk­cjo­nal­ne i ara­nża­cyj­ne w two­rze­niu miejsc zwi­ąza­nych z ga­stro­no­mi­ą”. Pa­wi­lon 7, sa­la C

Kuch­nia w mi­strzow­skim wy­da­niu

Pod­czas te­go­rocz­nych tar­gów POLAGRA GASTRO od­będzie się już 14. edy­cja Ku­li­nar­ne­go Pu­cha­ru Pol­ski – naj­bar­dziej pre­sti­żo­we­go na pol­skiej are­nie ga­stro­no­micz­nej kon­kur­su dla pro­fe­sjo­na­li­stów. W edy­cji 2014 zmie­rzy się 12 dru­żyn, które wy­ka­za­ły się naj­wy­ższym kunsz­tem pod­czas kon­kur­sów no­mi­no­wa­nych. W te­go­rocz­nym półfi­na­le uczest­ni­cy będą mu­sie­li za­chwy­cić ju­ry nie tyl­ko wy­kwint­ną przy­staw­ką na ba­zie prze­grze­bek, pi­gwy i dy­ni, ale rów­nież de­se­rem łączącym bia­łą cze­ko­la­dę, ma­li­ny i … bu­ra­ka ćwi­kło­we­go. To du­że wy­zwa­nie dla ku­cha­rzy, ale też im­puls do roz­sze­rze­nia wa­chla­rza wła­snych umie­jęt­no­ści. Fi­na­li­ści kon­kur­su będą ry­wa­li­zo­wać na­to­miast przy­go­to­wu­jąc da­nie głów­ne. Per­fek­cyj­na kom­pi­la­cja po­lędwicz­ki cie­lęcej z jar­mu­żem i bo­rów­ka­mi przy­nie­sie jej au­to­ro­wi ty­tuł „Naj­lep­sze­go z naj­lep­szy­ch”, mo­żli­wo­ść uczest­nic­twa w za­gra­nicz­nym szko­le­niu oraz uzna­nie ze stro­ny au­to­ry­te­tów ze świa­ta ga­stro­no­mii. W Ju­ry Ku­li­nar­ne­go Pu­cha­ru Pol­ski za­sia­da­ją bo­wiem ku­li­nar­ni eks­per­ci z Pol­ski i za­gra­ni­cy – sze­fo­wie kuch­ni zna­nych re­stau­ra­cji, au­to­rzy cie­ka­wych pro­jek­tów ku­li­nar­nych.  Pa­wi­lon 7A

Obok Ku­li­nar­ne­go Pu­cha­ru Pol­ski od­by­wać się będzie ta­kże fi­nał Pri­mer­ba Cup 2014 or­ga­ni­zo­wa­ny przez Uni­le­ver Fo­od So­lu­tions. Te­ma­tem te­go­rocz­nych roz­gry­wek będzie je­den z ży­wio­łów – ZIEMIA, co ozna­cza, że da­nie głów­ne oprócz pod­sta­wo­we­go skład­ni­ka – cie­lęci­ny mu­si uwzględ­niać w swo­jej re­cep­tu­rze ro­śli­ny, których ja­dal­na część znaj­du­je się pod zie­mią. Obo­wi­ąz­ko­wa jak za­wsze jest Pri­mer­ba KNORR.  Pa­wi­lon 7A

  • INVEST-HOTEL – BIZNES W DOSKONAŁEJ ATMOSFERZE

Plat­for­ma wie­dzy i wy­mia­ny do­świad­czeń, je­dy­ne i nie­po­wta­rzal­ne miej­sce, w którym ho­te­la­rze, in­we­sto­rzy, ar­chi­tek­ci i pro­jek­tan­ci wnętrz, a ta­kże przed­sta­wi­cie­le sa­na­to­ri­ów, uzdro­wisk, obiek­tów spa i wel­le­nes, będą mo­gli za­po­znać się z naj­now­szy­mi roz­wi­ąza­nia­mi z za­kre­su wy­po­sa­że­nia ho­te­li.

Sze­ro­kie kon­tak­ty han­dlo­we  

Tar­gi INVEST-HOTEL wspie­ra­ją roz­wój bra­nży ho­te­lo­wej, stwa­rza­jąc klien­tom bi­zne­so­wym do­sko­na­łe wa­run­ki do na­wi­ąza­nia kon­tak­tów han­dlo­wych z pol­ski­mi i za­gra­nicz­ny­mi przed­si­ębior­ca­mi. INVEST-HOTEL to rów­nież mo­żli­wo­ść pre­zen­ta­cji no­wo­ści pro­duk­to­wych, tym sa­mym bar­dzo wa­żne wy­da­rze­nie umo­żli­wia­jące pro­mo­cję wśród pro­fe­sjo­nal­nych zwie­dza­jących. Nie­by­wa­łym atu­tem tar­gów jest sze­ro­ki za­kres ofe­ro­wa­nych pro­duk­tów i usług. Co ro­ku swo­ją ofer­tę pre­zen­tu­ją m.in.: pro­du­cen­ci i dys­try­bu­to­rzy me­bli, oświe­tle­nia, tek­sty­li­ów, ar­ma­tu­ry i ce­ra­mi­ki sa­ni­tar­nej, sys­te­mów au­dio­wi­zu­al­nych i oświe­tle­nio­wych, grzew­czych, wen­ty­la­cyj­nych oraz kli­ma­ty­za­cyj­nych, a ta­kże przed­sta­wi­cie­le usług bu­dow­la­nych i wy­ko­ńcze­nio­wych, ga­stro­no­micz­nych, zwi­ąza­nych z sek­to­rem spa, odzie­żą spe­cja­li­stycz­ną i wy­po­sa­że­niem oko­ło­ho­te­lo­wym.

Plat­for­ma wie­dzy i wy­mia­ny do­świad­czeń

Uzu­pe­łnie­niem te­go­rocz­nej eks­po­zy­cji wy­sta­wien­ni­czej będą licz­ne kon­fe­ren­cje i pre­lek­cje, w których we­zmą udział zna­ko­mi­te pol­skie au­to­ry­te­ty. W za­szczyt­nym gro­nie pre­le­gen­tów zna­le­źli się m.in.: Zbi­gniew Bu­gaj, Tim Mut­ton, Wło­dzi­mierz Błądek, Grze­gorz Dżus, Piotr Ta­bor czy Krzysz­tof Gąbi­ński.  

„Ho­tel De­sign Me­eting Ogól­no­pol­ska Kon­fe­ren­cja Pro­jek­to­wa­nia, Wzor­nic­twa i Tren­dów w Ho­te­lar­stwie”

Do dys­ku­sji w gro­nie pro­fe­sjo­na­li­stów uczest­ni­ków z pew­no­ścią za­chęci „Ho­tel De­sign Me­eting Ogól­no­pol­ska Kon­fe­ren­cja Pro­jek­to­wa­nia, Wzor­nic­twa i Tren­dów w Ho­te­lar­stwie”. Or­ga­ni­za­to­rem te­go spo­tka­nia jest In­sty­tut Ryn­ku Ho­te­lar­skie­go, który we współpra­cy z Mi­ędzy­na­ro­do­wy­mi Tar­ga­mi Po­zna­ński­mi, za­pre­zen­tu­je te­ma­ty­kę za­sad pro­jek­to­wa­nia ho­te­li, kszta­łto­wa­nia się tren­dów w ho­te­lar­stwie, funk­cjo­nal­no­ści po­szcze­gól­nych po­miesz­czeń czy no­wych de­si­gner­skich pro­jek­tów. Kon­fe­ren­cja od­będzie się 29 wrze­śnia. Pa­wi­lon 7A, sa­la GH

Pre­lek­cje „Re­ve­nue Ma­na­ge­men­t” oraz „Za­rządza­nie per­so­ne­lem w ho­te­lu”

W dniu 29 wrze­śnia za­pla­no­wa­ne są ta­kże dwie bar­dzo in­te­re­su­jące pre­lek­cje „Re­ve­nue Ma­na­ge­men­t” oraz „Za­rządza­nie per­so­ne­lem w ho­te­lu”, które prze­pro­wa­dzą Krzysz­tof Gąbi­ński i Piotr Ta­bor. Or­ga­ni­za­to­rem te­go cy­klu spo­tkań jest Fo­rum Me­dia Pol­ska Sp. z o.o., wy­daw­ca pi­sma dla me­na­dże­rów ho­te­li „Bi­znes Ho­te­l”. Pa­wi­lon 7, sa­la 1.B

„ Ho­tel Mar­ke­ting Con­fe­ren­ce 2014”

30 wrze­śnia od­wie­dza­jący tar­gi zwi­ąza­ni za­wo­do­wo z bra­nżą ho­te­lo­wą, będą mo­gli za­czerp­nąć wie­dzy o no­win­kach w za­rządza­niu, sprze­da­ży czy mar­ke­tin­gu usług ho­te­lo­wych, bio­rąc udział w „ Ho­tel Mar­ke­ting Con­fe­ren­ce 2014”, którą or­ga­ni­zu­je fir­ma Pro­fi­tro­om we współpra­cy z Go­ogle oraz Mi­ędzy­na­ro­do­wy­mi Tar­ga­mi Po­zna­ński­mi. Pre­lek­cje po­pro­wa­dzą m.in.: Ste­fan Trie­nen, Krzysz­tof Ko­wal­czy­kie­wicz czy Wal­de­mar An­to­no­wicz. Pa­wi­lon 7, sa­la GH

XV Kon­fe­ren­cja „In­no­wa­cje dla ho­te­lar­stwa”

30 wrze­śnia pro­gram me­ry­to­rycz­ny wzbo­ga­ci rów­nież XV Kon­fe­ren­cja „In­no­wa­cje dla ho­te­lar­stwa”, pod­czas której zo­sta­ną po­ru­szo­ne te­ma­ty zwi­ąza­ne z in­no­wa­cyj­ny­mi sys­te­ma­mi wen­ty­la­cji kuch­ni ho­te­lo­wej i sta­no­wisk do li­ve co­okin­gu, za­po­trze­bo­wa­niem ryn­ku na po­ko­je dla aler­gi­ków oraz no­wo­cze­sny­mi roz­wi­ąza­nia­mi kli­ma­ty­za­cji, ste­ro­wa­nia i au­to­ma­ty­ki dla ho­te­li. Ze wspo­mnia­ną te­ma­tyką od­wie­dza­jących za­po­zna­ją Ro­bert Dzi­kow­ski, dr Lech Pio­trow­ski, mgr. inż. Krzysz­tof Grzon­ka oraz inż. Bar­tosz Da­ro­szew­ski. Pa­wi­lon 14, sa­la 3.A

Kon­fe­ren­cja „Ak­tu­al­na sy­tu­acja na ryn­ku ho­te­li w Pol­sce”

Trze­ci dzień tar­gów (1 pa­ździer­ni­ka) roz­pocz­nie dys­ku­sja na te­mat  „Ak­tu­al­nej sy­tu­acji na ryn­ku ho­te­li w Pol­sce”. Do kon­struk­tyw­nej de­ba­ty za­pro­si Je­rzy Mi­klew­ski z fir­my Pro­jekt Ho­tel.   Pa­wi­lon 7, sa­la 1.B

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji or­ga­ni­za­to­ra

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści