Sto­ra En­so Tam­bri­te „naj­bar­dziej ce­nio­nym kar­to­ne­m” w Eu­ro­piePoprzedni artykuł 

Jak wy­ni­ka z ba­dań Brand Equ­ity Trac­king Su­rvey, prze­pro­wa­dzo­nych po raz szósty wśród eu­ro­pej­skich wła­ści­cie­li ma­rek  przez fir­mę Op­ti­com In­ter­na­tio­nal Re­se­arch, kar­ton Tam­bri­te fir­my Sto­ra En­so zo­stał przez nich uzna­ny za naj­bar­dziej ce­nio­ny. W pierw­szej dzie­si­ąt­ce zna­la­zły się ta­kże dwa in­ne kar­tony wy­twa­rza­ne przez skan­dy­naw­skie­go pro­du­cen­ta – En­socoat i Per­for­ma. Do swo­jej oce­ny fir­ma Op­ti­com wy­ko­rzy­stu­je spe­cjal­ny in­deks Brand Equ­ity In­dex (BEI), który de­fi­niu­je naj­bar­dziej war­to­ścio­we mar­ki z per­spek­ty­wy użyt­kow­ni­ków. To umo­żli­wia po­rów­ny­wa­nie po­szcze­gól­nych ma­rek w ska­li kra­ju bądź ca­łe­go kon­ty­nen­tu.

In­deks BEI uwzględ­nia sze­reg pa­ra­me­trów, które są istot­ne w kon­te­kście oce­ny war­to­ści da­nej mar­ki, m.in. jej spon­ta­nicz­ną zna­jo­mo­ść, świa­do­mo­ść TOM (gdy da­na mar­ka jest wska­zy­wa­na ja­ko pierw­sza), ja­kość i lo­jal­no­ść klien­tów. Co wi­ęcej, po­zwa­la on osza­co­wać wpływ na oto­cze­nie ryn­ko­we oraz za­le­ty i wa­dy po­szcze­gól­nych ga­tun­ków kar­to­nu, wy­różnić li­de­rów bra­nżo­wych oraz oce­nić suk­ces stra­te­gii ich wpro­wa­dza­nia na ry­nek.
Jak wy­ni­ka z te­go­rocz­nych ba­dań fir­my Op­ti­com, kar­ton Tam­bri­te cie­szy się bar­dzo wy­so­kim wska­źni­kiem świa­do­mo­ści mar­ki i lo­jal­no­ści ze stro­ny klien­tów, przede wszyst­kim z bra­nż far­ma­ceu­tycz­nej i ochro­ny zdro­wia, ko­sme­tycz­nej i środ­ków pie­lęgna­cji, mro­żo­nej, chło­dzo­nej oraz su­chej żyw­no­ści. Z ko­lei Sto­ra En­so zo­sta­ła wy­różnio­na ja­ko do­staw­ca o naj­wy­ższym wska­źni­ku świa­do­mo­ści mar­ki.

W ba­da­niu prze­pro­wa­dzo­nym wio­sną te­go ro­ku wzi­ęło udział 377 wła­ści­cie­li ma­rek z sied­miu kra­jów: Nie­miec, Fran­cji, Wiel­kiej Bry­ta­nii, Włoch, Hisz­pa­nii, Szwaj­ca­rii, Bel­gii i Ho­lan­dii. Re­pre­zen­to­wa­li oni sze­ść różnych seg­men­tów ryn­ko­wych: far­ma­ceu­tycz­ny i ochro­ny zdro­wia; ko­sme­tycz­ny i środ­ków pie­lęgna­cyj­nych; cze­ko­la­do­wy i kon­fek­cyj­ny; su­chej żyw­no­ści; mro­żo­nek i żyw­no­ści chło­dzo­nej oraz wi­niar­ski i spi­ry­tu­so­wy.

Po­dob­ne ba­da­nia zo­sta­ły rów­nież prze­pro­wa­dzo­ne wśród ok. 200 firm, zaj­mu­jących prze­twór­stwem opa­ko­wań na ba­zie kar­to­nu. Tu Tam­bri­te oka­zał się naj­le­piej roz­po­zna­wal­ną mar­ką, zaś kar­to­ny Per­for­ma i En­so­co­at zna­la­zły się w pierw­szej pi­ąt­ce pod względem spon­ta­nicz­nej zna­jo­mo­ści mar­ki. War­to pod­kre­ślić awans (z miej­sca 8. na 5.) dru­gie­go z nich we wspo­mnia­nym ran­kin­gu w po­rów­na­niu z po­przed­ni­mi ba­da­niami, które od­by­ły się w ro­ku 2012.

Ra­port fir­my Op­ti­com cy­tu­je gło­sy za­do­wo­lo­nych użyt­kow­ni­ków po­szcze­gól­nych pro­duk­tów Sto­ra En­so. I tak wło­ski pro­du­cent ko­sme­ty­ków chwa­li w nim kar­ton En­socoat za „wy­so­ką i sta­bil­ną ja­ko­ść, od­po­wied­nią bia­ło­ść oraz wy­so­ką sztyw­no­ść w sto­sun­ku do gra­ma­tu­ry”. Przed­sta­wi­ciel fran­cu­skiej fir­my z bra­nży cze­ko­la­do­wo­-kon­fek­cyj­nej opi­su­je kar­ton Per­for­ma ja­ko „i­de­al­ny do pro­duk­cji opa­ko­wań na cze­ko­la­dę, spe­łnia­jący te­sty an­ty­za­pa­cho­we oraz ce­chu­jący się wła­ści­wy­mi pa­ra­me­tra­mi po­li­gra­ficz­ny­mi”. Z ko­lei w oczach jed­ne­go z nie­miec­kich pro­du­centów su­chej żyw­no­ści kar­ton Tam­bri­te zna­la­zł uzna­nie za „naj­wy­ższą ja­ko­ść, ob­ja­wia­jącą się bra­kiem za­nie­czysz­czeń pro­duk­cyj­nych, wła­ści­wym za­cho­wa­niem w ma­szy­nach prze­twa­rza­jących opa­ko­wa­nia, opty­mal­ną gra­ma­tu­rę oraz wy­so­ką atrak­cyj­no­ść wi­zu­al­ną”.

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji PAI Prin­ti­nPo­land.com

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści