Jak wynika z badań Brand Equity Tracking Survey, przeprowadzonych po raz szósty wśród europejskich właścicieli marek przez firmę Opticom International Research, karton Tambrite firmy Stora Enso został przez nich uznany za najbardziej ceniony. W pierwszej dziesiątce znalazły się także dwa inne kartony wytwarzane przez skandynawskiego producenta – Ensocoat i Performa. Do swojej oceny firma Opticom wykorzystuje specjalny indeks Brand Equity Index (BEI), który definiuje najbardziej wartościowe marki z perspektywy użytkowników. To umożliwia porównywanie poszczególnych marek w skali kraju bądź całego kontynentu.
Indeks BEI uwzględnia szereg parametrów, które są istotne w kontekście oceny wartości danej marki, m.in. jej spontaniczną znajomość, świadomość TOM (gdy dana marka jest wskazywana jako pierwsza), jakość i lojalność klientów. Co więcej, pozwala on oszacować wpływ na otoczenie rynkowe oraz zalety i wady poszczególnych gatunków kartonu, wyróżnić liderów branżowych oraz ocenić sukces strategii ich wprowadzania na rynek.
Jak wynika z tegorocznych badań firmy Opticom, karton Tambrite cieszy się bardzo wysokim wskaźnikiem świadomości marki i lojalności ze strony klientów, przede wszystkim z branż farmaceutycznej i ochrony zdrowia, kosmetycznej i środków pielęgnacji, mrożonej, chłodzonej oraz suchej żywności. Z kolei Stora Enso została wyróżniona jako dostawca o najwyższym wskaźniku świadomości marki.
W badaniu przeprowadzonym wiosną tego roku wzięło udział 377 właścicieli marek z siedmiu krajów: Niemiec, Francji, Wielkiej Brytanii, Włoch, Hiszpanii, Szwajcarii, Belgii i Holandii. Reprezentowali oni sześć różnych segmentów rynkowych: farmaceutyczny i ochrony zdrowia; kosmetyczny i środków pielęgnacyjnych; czekoladowy i konfekcyjny; suchej żywności; mrożonek i żywności chłodzonej oraz winiarski i spirytusowy.
Na podstawie informacji PAI PrintinPoland.com