XXIX Poligraficzne Konfrontacje: Controlling finansowo - operacyjny w przedsiębiorstwach poligraficznychPoprzedni artykuł 

STOWARZYSZENIE ABSOLWENTÓW INSTYTUTU POLIGRAFII POLITECHNIKI WARSZAWSKIEJ

zaprasza na

XXIX Poligraficzne Konfrontacje

CONTROLLING FINANSOWO - OPERACYJNY W PRZEDSIĘBIORSTWACH POLIGRAFICZNYCH

W dzisiejszych czasach coraz trudniej jest zarządzać przedsiębiorstwem w sposób odpowiedzialny i przy minimalizowaniu ryzyka. Walka konkurencyjna sprowadzana się jedynie do ceny, nie wymusza na drukarniach podniesienia sprawności organizacyjnej oraz optymalizacji kosztów na każdym etapie procesu. Przedsiębiorcom znajdującym się w takiej sytuacji pomocny jest controlling. Controlling w swej istocie jest wsparciem, „partnerem” w prowadzeniu biznesu. Jego funkcją jest dostarczanie informacji zarządczej oraz pomoc w podejmowaniu kluczowych decyzji. Któż nie potrzebuje wsparcia w codziennym zmaganiu się z problemami kierowania przedsiębiorstwem. Obecne od wielu lat na rynkach zachodnich, a od niedawna również w Polsce, coraz bardziej powszechne staje się doradztwo biznesowe dla przemysłu poligraficznego. W swym działaniu controlling wspiera takie obszary jak: finanse i rachunkowość zarządczą, optymalizację procesów produkcyjnych, optymalizację procesów logistycznych, a także przygotowanie i proces wdrażania różnego rodzaju narzędzi informatycznych tj. systemy zintegrowane.
Controlling w niedalekiej perspektywie czasowej zostanie również doceniony w rodzimych zakładach poligraficznych, jako nieodzowny instrument w sprawnym zarządzaniu przedsiębiorstwem.


Współorganizator: Print House Project Moderator: mgr inż. KRZYSZTOF KRUPA
Termin: 20 listopada 2014
Miejsce: Sala konferencyjna Fundacji im. Stefana Batorego, Warszawa, ul. Sapieżyńska 10A
Czas trwania: 10:00 – ok. 16:00

PROGRAM KONFRONTACJI

09:30-10:00 Rejestracja uczestników

10:00 – 10:10 PRZYWITANIE, WPROWADZENIE DO TEMATYKI KONFRONTACJI

10:10 – 10:40 WPROWADZENIE DO CONTROLLINGU. ROLA SZCZEGÓŁOWEJ ANALIZY KALKULACJI OFERTOWEJ I POPRODUKCYJNEJ. 
mgr inż. Krzysztof Krupa – Print House Projects

 

W prezentacji zostanie przedstawiona koncepcja controllingu, podstawowe pojęcia oraz jego znaczenie dla firmy i organizacji. W drugiej części prezentacji zostanie przedstawione znaczenie analizy kalkulacji ofertowej, jej modelowa struktura a także wpływ poszczególnych elementów składowych wraz z ich krótką charakterystyką. Dodatkowo przedstawione zostaną sposoby rozliczania kosztów pośrednich w kalkulacji a w ofercie końcowej dla klienta. Następnie zajmiemy się omówieniem najistotniejszych elementów podlegających bieżącej i okresowej weryfikacji podczas analizy kalkulacji poprodukcyjnej. Przedstawiona zostanie rola controllera w tym całym procesie. Na zakończenie poruszona zostanie tematyka ustalania cen sprzedaży dla kalkulowanych produktów i ich elementów składowych.

10:40 – 11:10 CONTROLLING PRODUKCYJNY. CZY WARTO MIEĆ?
mgr inż. Marek Jarzyna – Edelmann Poland Sp. z o.o.

Tematyka wystąpienia będzie obejmowała m.in wyjaśnienie pojęcia jakim jest controlling produkcyjny w firmach poligraficznych. W ramach prezentacji zostaną przedstawione sposoby controllingu produkcji, a także role kontrolera produkcji w firmie poligraficznej. Na podstawie swojego doświadczenia zawodowego autor przedstawi możliwości uporządkowania informacji produkcyjnych w firmie, jakie stwarza wdrożenie controllingu produkcji. Prezentacja spróbuje także odpowiedzieć na pytanie czy współczesnym drukarniom controlling produkcji jest potrzebny i w jaki sposób może być wykorzystywany do podnoszenia ich konkurencyjności.

11:10 – 11:20 Sesja pytań i odpowiedzi
11:20 – 11:30
Przerwa na kawę i herbatę

11:30 – 12:15 DOKĄD ZMIERZA ŚWIAT – ZPRK/RCA – NOWOCZESNE KONCEPCJE RACHUNKU KOSZTÓW – ZASTOSOWANIA W SEKTORZE POLIGRAFICZNYM
dr Tomasz Zieliński – ABC Akademia Sp. z o.o.

• Dokąd zmierza świat? – nowe trendy w controllingu i upadek tradycyjnych metod rachunku kosztów,
• Zasobowo-Procesowy Rachunek Kosztów (ZPRK/RCA) jako połączenie niemieckiego Grenzplankostenrechnung (GPK) oraz amerykańskiego Activity Based Costing (ABC),
• Korzyści z zastosowania Zasobowo-Procesowego Rachunku Kosztów w przedsiębiorstwach sektora poligraficznego.

12:15 – 12:45 CONTROLLING A KSIĘGOWOŚĆ – ZARZĄDZANIE INFORMACJĄ
mgr inż. Małgorzata Mazurkiewicz – Kancelaria Finansowa Małgorzata Mazurkiewicz

1. Istota, znaczenie i podstawy prawne zasad rachunkowości, prowadzenia ksiąg rachunkowych i sporządzania sprawozdań finansowych.
2. Użytkownicy i odbiorcy informacji dostarczanych przez system rachunkowości.
3. Informacja z systemu rachunkowości jako narzędzie niezbędne do zarządzania jednostką.
4. Możliwości i potencjał informacyjny systemu rachunkowości.
5. Współpraca innych systemów zarządczych z systemem rachunkowości – skąd się biorą problemy?
6. Wzajemne korelacje i możliwości harmonijnej współpracy oraz wsparcia pomiędzy różnymi systemami istniejącymi w firmie.

12:45 – 12:55 Sesja pytań i odpowiedzi
12:55 – 13:10
Przerwa na kawę i herbatę

13:10 – 13:40 ZINTEGROWANY SYSTEM KLASY MIS/ERP – NIEZBĘDNE NARZĘDZIE WSPÓŁCZESNEGO CONTROLLINGU
Andrzej MikołajczukSISTRADE
Wdrożenie zintegrowanego systemu informatycznego klasy MIS/ERP przynosi wiele korzyści dla drukarni. Prelegent, posługując się przykładami z rzeczywistych wdrożeń pokaże jak niektóre funkcjonalności systemu potrafią przynieść korzyści ekonomiczne oraz pomagają ograniczyć koszty w przedsiębiorstwie. Zaprezentowane funkcjonalności pochodzić będą z obszaru kalkulowania wyrobu gotowego, efektywnej gospodarki magazynowej oraz planowania i harmonogramowania produkcji.

13:40 – 14:10 ROLA CONTROLLINGU W POPRAWIE EFEKTYWNOŚCI CAŁEJ ORGANIZACJI
Paweł Musiał – Pracownia Rozwoju Biznesu

Wykład będzie poświęcony spojrzeniu na controlling z punktu widzenia całego przedsiębiorstwa czyli menedżerów i pracowników. Poszukamy odpowiedzi na pytanie jak sprawić, aby controller finansowy był biznes partnerem. Czy informacja zarządcza, za którą odpowiedzialny jest controller, bardziej ocenia pracę menedżerów czy wspomaga ich w podejmowaniu decyzji?

14:10 – 14:20 Sesja pytań i odpowiedzi
14:20 – 14:30
Przerwa na kawę i herbatę

14:30 – 15:00 CONTROLING FUNKCJA I MIEJSCE W STRUKTURZE FIRMY
Marek Roszak
– Edelmann Poland Sp. z o.o.

W prezentacji zostanie przedstawiona praktyczna strona wykorzystania współpracy pomiędzy firmą, organizacją a komórką controllingu. Przedstawione zostaną praktyczne przykłady wykorzystania i wsparcia controllingowego w bieżącej działalności organizacji a także rola przy podejmowaniu strategicznych decyzji. Ponadto zostanie omówiony aspekt odpowiedniego umiejscowienia controllingu w strukturach firmy, które pozwala na pełnienie funkcji zarówno doradczej dla szczebla zarządzającego jak i nadrzędnej poszczególnych działów firmy.

15:00 – 15:30 PRAKTYCZNE KORZYŚCI Z WDROŻENIA KONCEPCJI CONTROLLINGU W FIRMIE
Konrad Falkowski
– Granna Sp. z o.o.

W prezentacji zostanie przedstawiona lista oczekiwań jakie są obecnie stawiane przed controllerami oraz poruszony zostanie aspekt przygotowania organizacji do wdrożenia spójnej koncepcji controllingu w przedsiębiorstwie. Poruszona zostanie tematyka konieczności zintegrowania działań poszczególnych komórek firmy potrzebnych do osiągnięcia wspólnego celu. Praktyczne przykłady oraz weryfikacja rzeczywistości z oczekiwaniami będą głównymi zagadnieniami prezentacji. Podczas prezentacji postaramy się wskazać kompromis pomiędzy informacją a kosztem jej pozyskania.

15:30 – 16:00 Panel dyskusyjny z udziałem wszystkich prelegentów

ok. 16:00 Lunch

16:30 Zakończenie Konfrontacji

NOTKI BIOGRAFICZNE PRELEGENTÓW:


mgr inż. Krzysztof Krupa – Print House Projects

Absolwent Instytutu Poligrafii PW, rocznik 2006. Z poligrafią związany od 1996 roku wraz z rozpoczęciem nauki w Technikum Poligraficznym. Praktyczną stronę zawodu poznał w firmach takich jak Wydawnictwo Apostolicum, Lotos Poligrafia Sp. z o.o., Centrum Reklamy Kadło, Eldruk, Edelmann Poland sp. z o.o. i Tek sp. z o.o.. Dzięki ciągłemu doskonaleniu przebył ścieżkę zawodową od kopisty form drukowych, poprzez pomocnika maszynisty offsetowego, grafika i operatora DTP, Project Managera - Wdrożeniowca systemu zintegrowanego (2 wdrożenia zakończone sukcesem), Kierownika działu przygotowania produkcji, Controllera a także Dyrektora produkcji. Dodatkowo dzięki wielomiesięcznemu zagranicznemu szkoleniu z zarządzania przedsiębiorstwem poligraficznym oraz szkoleniu z zakresu controllingu finansowo-operacyjnego znalazł swoje miejsce w branży poligraficznej. Doświadczenie zebrane na stanowisku Controllera postanowił wykorzystać prowadząc własną działalność oferująca usługi doradcze w zakresie controllingu finansowego i operacyjnego. Członek (ICV) Międzynarodowego Stowarzyszenia Controllerów. Autor wielu publikacji w prasie branżowej dotyczącej wdrożenia koncepcji controllingu w drukarniach.



mgr inż. Marek Jarzyna – Edelmann Poland Sp. z o.o.

Absolwent Instytutu Poligrafii PW, rocznik 2006. Bezpośrednio po zakończeniu studiów praktykę poligraficzną zdobywał w drukarni offsetowej DRUKPOL S.A z Sulejówka k. Warszawy. Na początku zajmował się jakością druku i wdrażaniem standardów kolorystycznych w drukarni – następnie przeszło 4 lata zajmował stanowisko kierownika produkcji działu maszyn offsetowych. Z początkiem 2013 roku zmienił profil i zdobyte doświadczenie na produkcji postanowił wykorzystać jako specjalista ds. controllingu produkcyjnego w firmie Edelmann Poland.



dr Tomasz Zieliński – ABC Akademia Sp. z o.o.

• Doktor nauk ekonomicznych Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, dziedzina: finanse, specjalność: controlling, rachunkowość,
• Prezes Zarządu firmy ABC Akademia Sp. z o.o. - lidera wdrożeń ZPRK/RCA w Polsce,
• Ekspert w zakresie systemów controllingowych do zarządzania kosztami i rentownością,
• Charyzmatyczny wykładowca na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu oraz Uniwersytecie Łódzkim.
• Autor koncepcji Zasobowo-Procesowego Rachunku Kosztów wdrażanego w przedsiębiorstwach takich jak: ORLEN Laboratorium, Energa Obrót, Electrolux, FirstData Poland (Polcard), Górnośląskie Przedsiębiorstwo Wodociągów, Spomlek, Kupiec i inne,
• Największy sukces, to skuteczne powiązanie nauki i praktyki oraz najszersze w Polsce rozpowszechnianie zaawansowanych rachunków kosztów przedsiębiorstwach z różnych branż,
• Autor książki pt. “Odkrywanie prawdy o zyskach. Teoria i praktyka systemów ABC/M” oraz wielu artykułów dotyczących controllingu i rachunkowości zarządczej.



mgr inż. Małgorzata Mazurkiewicz - Kancelaria Finansowa Małgorzata Mazurkiewicz

Małgorzata Mazurkiewicz jest biegłym rewidentem. Prowadzi wykłady z zakresu prawa podatkowego i rachunkowości m.in. w Stowarzyszeniu Księgowych w Polsce. Jest członkiem Komisji Egzaminacyjnej dla kandydatów dla biegłych rewidentów, autorem wielu zadań i pytań testowych z zakresu prawa podatkowego i rachunkowości. Praktyk – doświadczenie zawodowe zdobywała pracując nie tylko jako biegły rewident ale również Dyrektor Finansowy i Główny Księgowy w spółkach prawa międzynarodowego.



mgr inż. Andrzej MikołajczukSISTRADE
Absolwent Instytutu Poligrafii Politechniki Warszawskiej. Pełni obowiązki Country Managera w SISTRADE, opiekując się klientami w Europie Środkowo-Wschodniej. Uczestniczył w wielu wdrożeniach zintegrowanego systemu informatycznego MIS/ERP w branży opakowaniowej.


Paweł Musiał – Pracownia Rozwoju Biznesu

Absolwent Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wydziału Zarządzania i Informatyki. Od 12 lat specjalizuje się w dziedzinie wykorzystania narzędzi business intelligence w controllingu. W swojej pracy zajmuje się doradzaniem Klientom w zakresie systemów informatycznych wspomagających controlling. Wspiera przedsiębiorstwa w podnoszeniu efektywności, łącząc kompetencje twarde z miękkimi. Prowadzi warsztaty rozwojowe dla controllerów „Controller Finansowy – biznes partnerem", a także dla menedżerów „Modele biznesowe a controlling". Certyfikowany członek międzynarodowego stowarzyszenia ICV- Koła Praktyków Controllingu, członek zarządu Koła ICV Warszawa. Od 2011 roku na liście międzynarodowych ekspertów ICV. Prelegent wielu konferencji, seminariów i webinariów z zakresu wykorzystywania narzędzi informatycznych w controllingu (Infor, BDO, ICV, WSB, SGH). 



Marek Roszak – Edelmann Poland Sp. z o.o.

Absolwent Akademii Ekonomicznej w Poznaniu. Na stanowiskach zarządczych w branży produkcji opakowań od 1996. W grupie Edelmann od 2004, a od 2007 dyrektor zarządzający Edelmann Poland.



Konrad Falkowski – Granna Sp. z o.o.

Absolwent Wydziału MEiL Politechniki Warszawskiej. 1982-1993 praca na MEiL jako wykładowca i realizacja projektów badawczych, specjalizacja Mechanika Płynów. 1991- 2014 współtwórca i obecnie Prezes Zarządu firmy Granna. Wydawca gier planszowych, sprzedaż do 28 krajów na świecie. Obecnie wdrażanie projektów zarządczych i optymalizujących procesy produkcyjne.

Koszt uczestnictwa:
Koszt dla jednej osoby (wykłady, materiały, lunch, certyfikat) - 320,00 PLN
Koszt dla członków SAIP PW - 240,00 PLN
Przy zgłoszeniu do 31 października (potwierdzonym przez SAIP) - cena promocyjna: 270,00 PLN.

Koszt uczestnictwa zgodnie z dniem rejestracji należy uiścić do 14 listopada włącznie.

Wpłaty należy dokonać przelewem na konto:
Stowarzyszenie Absolwentów Instytutu Poligrafii PW Warszawa, ul. Konwiktorska 2.
Konto w Alior Bank; numer konta: 27 2490 0005 0000 4500 3331 8422.

Pełna informacja i Karta zgłoszenia jest dostępna na naszej stronie www.saip.pw 

ILOŚĆ MIEJSC OGRANICZONA

Osobom zapisanym zostanie wysłana pełna agenda ok. 6 dni przed terminem Konfrontacji oraz plan dojazdu. Załączona będzie również lista książek, które będzie można zakupić w czasie Konfrontacji.

Serdecznie zapraszamy w imieniu Stowarzyszenia:

Andrzej Żurkiewicz – mail: azurkiewicz@absolwencipoligrafii.org, mobil: +48 730-191-910
Małgorzata Guraj – mail: mguraj@ absolwencipoligrafii.org, mobil: +48 730-008-176

Uczestników konferencji prosimy o zabranie ze sobą wizytówek i rejestrację przed konferencją.

PARKING ZAMKNIĘTY
Mamy do dyspozycji ograniczoną 10 miejsc parkingowych na parkingu zamkniętym w okolicy budynku Fundacji. Z miejsc tych, w pierwszej kolejności będą mogły skorzystać osoby z poza Warszawy. Cena za parkowanie wynosi 25,00 PLN.
Opłatę należy uiścić łącznie z odpłatnością za Konfrontacje, po potwierdzeniu przez organizatora.

Osoby chętne do skorzystania z parkingu proszę o kontakt mailowy (w tej sprawie proszę nie dzwonić):
Andrzej Żurkiewicz azurkiewicz@absolwencipoligrafii.org.

W zgłoszeniu proszę podać Imię i nazwisko oraz nr rejestracyjny auta. Szczegóły dotyczące lokalizacji parkingu podane zostaną w korespondencji zwrotnej.
ZGŁOSZENIA PRZYJMUJEMY DO 14 LISTOPADA 2014 r.

Partner naukowy:
Zakład Technologii Poligraficznych Instytutu Mechaniki i Poligrafii WIP PW

Współorganizator:
Print House Projects

Partnerzy XXVII Poligraficznych Konfrontacji:
                             

Na podstawie informacji SAIP PW

 Produkcja: WebFabrika 1999-2024 | Kontakt | Regulamin | Polityka Prywatności