Studio Reklamy Ata z Ostrowa Wielkopolskiego to kolejny w naszym kraju użytkownik wielkoformatowego rozwiązania drukującego z oferty Agfa Graphics, bazującego na technice inkjet UV. We wrześniu w firmie rozpoczął pracę ploter Anapurna Mw, umożliwiający bezpośrednie zadrukowywanie mediów sztywnych i giętkich o szerokości maksymalnej 1580 mm. Tym samym portfolio usług i produktów tego przedsiębiorstwa rozszerzyło się o możliwość wykonywania zleceń na wielu nietypowych podłożach, m.in. kamieniu, płytach meblowych czy szkle. Aplikacje na ostatnim z wymienionych podłoży są możliwe dzięki dodatkowej bieli, która może być stosowana jako kolor podkładowy lub kryjący.
Studio Reklamy Ata powstało w 2002 roku i od początku zajmuje się szeroko rozumianą działalnością reklamową. Druk, do niedawna wyłącznie solwentowy, jest tu obecny od wielu lat, stanowiąc część procesu niezbędnego do realizacji zleceń. Te zaś firma wykonuje kompleksowo – od projektu, poprzez wykonanie reklamy, na dostawie i montażu skończywszy. Wśród jej klientów są zarówno odbiorcy indywidualni, jak też instytucje użytku publicznego, prywatni przedsiębiorcy (m.in. szklarze), jak też sieci handlowe działające w różnych branżach.
Rafał Baron, właściciel Studia Reklamy Ata, przyznaje, że o wielkoformatowym systemie drukującym w technice inkjet UV myślał już od dłuższego czasu: „Planowaliśmy tę inwestycję od dawna i od początku naszym celem był ploter marki Agfa Graphics. Z jednej strony chcieliśmy bowiem skrócić proces realizacji prac wykonywanych dotychczas dwuetapowo – zadruk folii i jej wyklejanie, z drugiej zaś – rozszerzyć zakres usług o zlecenia dotychczas dla nas niedostępne. W jednym i drugim przypadku mieliśmy coraz liczniejsze zapytania od klientów – teraz możemy wyjść im naprzeciw”.
Dostarczony do Studia Reklamy Ata ploter Anapurna Mw to sprawdzone, znane także z wielu wcześniejszych instalacji w naszym kraju, urządzenie zadrukowujące podłoża sztywne i giętkie o maksymalnej szerokości 1580 mm. Drukuje w trybie 6-kolorowym (CMYK+Lm+Lc), a jego wartością dodaną jest wspomniany kolor biały. „Na razie wykorzystujemy go w znikomym stopniu – przyznaje Rafał Baron – ale też dopiero zaczynamy testować jego możliwości w zakresie zadrukowywania szkła i innych podłoży transparentnych, gdzie biel jest niezbędna. Mamy natomiast za sobą pierwsze, udane zlecenia realizowane na innych trudnych materiałach, choćby drewnie czy kamieniu”.
Te ostatnie są dość nietypowe – na wygrawerowanych płytkach kamiennych zadrukowywane są elementy graficzne związane z regionem, miastem bądź miejscem. W efekcie powstają swego rodzaju pamiątki turystyczne, które Studio Reklamy Ata wykonuje na zlecenie jednego z klientów. „Co ciekawe, realizujemy je nie tylko na potrzeby docelowych odbiorców z Polski, ale też z innych krajów Europy”.
Na podstawie informacji PAI PrintinPoland.com