In­te­li­gent­ne dru­kar­ki po­mo­gą nam w pra­cyPoprzedni artykuł 

Pro­du­cen­ci roz­wi­ązań dla biur prze­ści­ga­ją się w po­my­słach na to, w ja­ki spo­sób po­móc pra­cow­ni­kom spraw­niej ob­słu­gi­wać urządze­nia dru­ku­jące. Dru­kar­ki sta­ją się „in­te­li­gent­ne” – po­tra­fią np. za­pa­mi­ętać zwy­cza­je użyt­kow­ni­ków i pod­po­wia­dać im roz­wi­ąza­nia. Ostat­nie te­sty fir­my Fu­ji Xe­rox po­ka­zu­ją, że być mo­że nie­ba­wem będą na­wet pod­je­żdżać do użyt­kow­ni­ka z go­to­wym wy­dru­kiem.

Pra­cow­ni­cy ko­rzy­sta­ją z co­raz bar­dziej za­awan­so­wa­nych tech­no­lo­gii po­ma­ga­jących im szyb­ciej re­ali­zo­wać słu­żbo­we obo­wi­ąz­ki. Li­czy się dla nich ka­żda uzy­ska­na w ten spo­sób mi­nu­ta, której nie mu­szą spędzać np. na in­sta­lo­wa­niu ka­żdo­ra­zo­wo opro­gra­mo­wa­nia dla no­we­go sprzętu, czy ucze­niu się ich funk­cji. Pro­du­cen­ci udo­stęp­nia­ją im po­moc­ne na­rzędzia, np. ten sam ste­row­nik lub in­ter­fejs dla różnych mo­de­li i ro­dzin pro­duk­tów.

Ist­nie­ją ta­kże roz­wi­ąza­nia, ta­kie jak bez­płat­na apli­ka­cja Mo­pria, które po­zwa­la­ją na swo­bod­ny wy­druk z różnych urządzeń mo­bil­nych. Wła­ści­ciel smart­fo­na czy ta­ble­tu nie mu­si in­sta­lo­wać opro­gra­mo­wa­nia dla ka­żde­go urządze­nia osob­no i za­sta­na­wiać się, czy będą się one „pa­ro­wa­ć”. Wszyst­ko dzie­je się szyb­ko i au­to­ma­tycz­nie. Te­go ty­pu roz­wi­ąza­nia sta­ją się ko­niecz­no­ścią w no­wo­cze­snym śro­do­wi­sku pra­cy, po­nie­waż we­dług ba­dań Qu­ocir­ca „The Mo­bi­le Print En­ter­pri­se. Ja­nu­ary 2012” już 60% pra­cow­ni­ków chcia­ło­by mieć mo­żli­wo­ść dru­ku z urządzeń mo­bil­nych.

Pro­du­cen­ci nie za­po­mnie­li też o oso­bach pra­cu­jących zdal­nie, których jest co­raz wi­ęcej. We­dług IDC, w 2015 ro­ku aż 37% pra­cow­ni­ków na świe­cie  wy­bie­rze mo­del pra­cy mo­bil­nej. Pra­co­daw­cy znacz­nie częściej do­pusz­cza­ją to roz­wi­ąza­nie podąża­jąc za no­wy­mi tren­da­mi w za­rządza­niu. Udo­stęp­nia­ją wi­ęc pra­cow­ni­kom do­ku­men­ty w wir­tu­al­nych fol­de­rach. Mo­żna je tam ła­two umie­ścić za po­mo­cą MFP (Mul­ti­-Func­tio­nal Pro­ducts), na których ska­nu­je się bez­po­śred­nio do re­po­zy­to­rium w chmu­rze. Nie trze­ba na­wet otwie­rać kom­pu­te­ra by wgrać pli­ki na ser­wer. Dzi­ęki tech­no­lo­gii clo­ud com­pu­tin­gu mo­żli­we jest też zle­ce­nie wy­dru­ku za po­mo­cą In­ter­ne­tu z do­wol­ne­go miej­sca na Zie­mi. Pra­cow­nik mo­że wi­ęc w ra­zie po­trze­by prze­słać do wy­dru­ku do­ku­ment w wer­sji elek­tro­nicz­nej, który po­trzeb­ny jest w sie­dzi­bie fir­my na­wet, gdy znaj­du­je się w podróży.

Urządze­nia dru­ku­jące sta­ją się rów­nież bar­dziej sper­so­na­li­zo­wa­ne. Za po­mo­cą prze­glądar­ki użyt­kow­nik mo­że np. po­zmie­niać zdal­nie układ ikon na pa­ne­lu, tak że­by na wi­do­ku by­ły te naj­częściej uży­wa­ne. Co wi­ęcej, sys­tem mo­że pod­po­wie­dzieć do ko­go wy­słać skan na pod­sta­wie in­for­ma­cji, kto był naj­częściej wy­bie­ra­nym ad­re­sa­tem.

„Je­śli pra­cow­nik ma częstą po­trze­bę wy­ko­ny­wa­nia jed­ne­go za­da­nia na MFP i nie chce za ka­żdym ra­zem wpro­wa­dzać tych sa­mych usta­wień, mo­że sko­rzy­stać z funk­cji ofe­ro­wa­nych przez naj­now­sze tech­no­lo­gie” – prze­ko­nu­je Le­szek Ba­re­ja, Pro­duct Ma­na­ger, Xe­rox Pol­ska. „Pro­du­cen­ci urządzeń dru­ku­jących przy­go­to­wu­ją roz­wi­ąza­nia – ta­kie jak Xe­rox Con­nec­tKey – umo­żli­wia­jące two­rze­nie wła­snych, pro­stych apli­ka­cji. Po­zwa­la­ją one m.in. na do­da­nie funk­cji, która po­zwa­la np. fir­mie ubez­pie­cze­nio­wej ska­no­wać wnio­ski o od­szko­do­wa­nie bez­po­śred­nio do swo­je­go sy­te­mu. Użyt­kow­nik mo­że do­sto­so­wy­wać in­ter­fejs do swo­ich po­trzeb np. gdy wi­ęk­szo­ść do­ku­men­tów, które ska­nu­je prze­sy­ła „Pa­ni Ha­ni” z dzia­łu ksi­ęgo­wo­ści, mo­że usta­wić so­bie ikon­kę „Ska­nuj do Ha­ni”. W ten spo­sób za jed­nym do­tkni­ęciem wy­ko­nu­je ca­łą ak­cję” – do­da­je.

Bar­dzo istot­ną kwe­stią dla użyt­kow­ni­ków jest ta­kże bez­pie­cze­ństwo two­rzo­nych i prze­sy­ła­nych do dru­ku do­ku­men­tów. No­wo­cze­sne dru­kar­ki ma­ją już wbu­do­wa­ne roz­wi­ąza­nia, które do tej po­ry ko­ja­rzo­ne by­ły z kom­pu­te­ra­mi, ta­kie jak pro­gram an­ty­wi­ru­so­wy, czy fi­re­wall. Urządze­nia two­rzo­ne na po­trze­by woj­ska mo­gą na­wet bro­nić się przed ata­ka­mi elek­tro­ma­gne­tycz­ny­mi ma­jącymi na ce­lu kra­dzież da­nych.

Dla ochro­ny wa­żnych in­for­ma­cji sto­su­je się ta­kże au­to­ry­za­cję ka­żdej czyn­no­ści na urządze­niu dru­ku­jącym za po­mo­cą ko­du lub kar­ty. Dru­kar­ka będzie ocze­ki­wać z wy­dru­kiem, aż użyt­kow­nik po­dej­dzie do niej i do­ko­na iden­ty­fi­ka­cji. Wy­druk „po­dąża” za zle­ce­nio­daw­cą. Ta­kie roz­wi­ąza­nie wy­ko­rzy­stu­je jed­na z pol­skich or­ga­ni­za­cji współpra­cu­jących z Xe­rox, po­sia­da­jąca od­dzia­ły na kil­ku kon­ty­nen­tach. Dzi­ęki nie­mu pra­cow­nik mo­że zle­cić wy­druk ja­dąc na lot­ni­sko w War­sza­wie i ode­brać go ko­rzy­sta­jąc ze spe­cjal­nej kar­ty np. w pla­ców­ce w Ar­gen­ty­nie. Wszyst­ko to z za­cho­wa­niem naj­wy­ższych stan­dar­dów bez­pie­cze­ństwa.

W przy­szło­ści urządze­nia dru­ku­jące wy­po­sa­ża­ne będą w jesz­cze bar­dziej za­awan­so­wa­ne funk­cje uła­twia­jące pra­cę. Być mo­że za użyt­kow­ni­kiem podążać będzie nie wy­druk, ale­…sa­ma dru­kar­ka. Te­go ty­pu roz­wi­ąza­nie te­stu­je obec­nie fir­ma Fu­ji Xe­rox.

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji fir­my Xe­rox Cor­po­ra­tion

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści