Du­ży krok w stro­nę dru­ku cy­fro­we­go – pierw­sza w Eu­ro­pie in­sta­la­cja sys­te­mu Océ Co­lo­rStre­am 3000 Z w fir­mie Me­tro­Ma­ilPoprzedni artykuł 

Peter Wolff  (Canon) i Alan Purvis (MetroMail)
Pe­ter Wolff (Ca­non) i Alan Pu­rvis (Me­tro­Ma­il)

Me­tro­Ma­il, jed­na z naj­wi­ęk­szych agen­cji pocz­to­wych w Wiel­kiej Bry­ta­nii, za­in­we­sto­wa­ła po­nad 8 mi­lio­nów eu­ro w roz­wi­ąza­nia Ca­non, które będą fun­da­men­tem no­we­go cy­fro­we­go śro­do­wi­ska pro­duk­cyj­ne­go fir­my. Zlo­ka­li­zo­wa­ny w Se­aham Me­tro­Ma­il wy­mie­nił wszyst­kie do­tych­cza­so­we sys­te­my dru­ku na roz­wi­ąza­nia pro­duk­cyj­ne z po­da­wa­niem ci­ągłym i na pa­pier ci­ęty oraz za­ku­pił urządze­nia wie­lo­funk­cyj­ne Ca­non – wszyst­ko po to, aby wzmoc­nić swo­ją po­zy­cję ryn­ko­wą w za­kre­sie ma­ilin­gów bez­po­śred­nich i dru­ku trans­ak­cyj­ne­go.

Me­tro­Ma­il jest pierw­szą fir­mą na ryn­ku eu­ro­pej­skim, która za­in­sta­lo­wa­ła sys­tem Océ Co­lo­rStre­am 3900Zs Twin z ci­ągłym po­da­wa­niem pa­pie­ru. Urządze­nie z no­wej se­rii CS3000Z jest zin­te­gro­wa­ne z ukła­dar­ką ar­ku­szy ci­ętych z ro­li fir­my Hun­ke­ler i dy­na­micz­nym per­fo­ra­to­rem. Ca­ły sys­tem zaj­mu­je aż 33 pro­cent mniej po­wierzch­ni niż urządze­nie Co­lo­rStre­am 3900, a przy tym za­pew­nia tę sa­mą, wy­so­ką ja­ko­ść i wy­daj­no­ść. Dzi­ęki te­mu fir­ma zy­sku­je cen­ną po­wierzch­nię użyt­ko­wą, nie tra­cąc na efek­tyw­no­ści naj­wa­żniej­szych pro­ce­sów bi­zne­so­wych.

Fir­ma Me­tro­Ma­il, która po­wsta­ła w 1988 r., w ci­ągu ostat­nich 8 lat za­in­we­sto­wa­ła po­nad 17,5 mi­lio­na eu­ro głów­nie w wy­po­sa­że­nie swo­jej fa­bry­ki o po­wierzch­ni 43,000 m3, która zlo­ka­li­zo­wa­na jest w północ­no­-w­schod­niej An­glii.

„Ja­ko fir­ma nie bo­imy się po­dej­mo­wa­nia no­wych wy­zwa­ń” – mówi Alan Pu­rvis, dy­rek­tor za­rządza­jący w Me­tro­Ma­il. „Je­stem prze­ko­na­ny, że je­śli w swo­ich dzia­ła­niach nie wy­cho­dzisz po­za utar­ty sche­mat, nie masz szans na osi­ągni­ęcie wiel­kie­go suk­ce­su. Dla­te­go za­wsze sta­wia­my so­bie am­bit­ne ce­le i wie­rzy­my, że na­sze part­ner­stwo z fir­mą Ca­non to ko­lej­ny krok na dro­dze do osi­ągni­ęcia po­zy­cji li­de­ra pod względem efek­tyw­no­ści i do­cho­dów wśród firm z na­szej bra­nży”.

Wy­cho­dząc na­prze­ciw po­trze­bom ryn­ku w za­kre­sie ko­lo­ro­we­go dru­ku cy­fro­we­go,  oprócz dwóch ma­szyn z li­nii Océ Co­lo­rStre­am 3900Z Twin fir­ma Me­tro­Ma­il za­ku­pi­ła sze­reg do­dat­ko­wych roz­wi­ązań Ca­non, w tym:

  • Dru­kar­ki z po­da­wa­niem ci­ągłym: Océ Va­rio­Stre­am 8760 Twin z mo­du­łem dru­ku z ro­li na ro­lę

  • Sy­ste­my do mo­no­ch­ro­ma­tycz­ne­go dru­ku pro­duk­cyj­ne­go na pa­pier ci­ęty: 4 x Océ Va­rio­Print 6320, 2 x Océ Va­rio­Print 6160 oraz 1 x Océ Va­rio­Print 6250

  • Sy­ste­my do ko­lo­ro­we­go dru­ku pro­duk­cyj­ne­go na pa­pier ci­ęty: 2 x Ca­non ima­ge­PRESS C7011

  • Urządze­nia wie­lo­funk­cyj­ne: 4 x Ca­non ima­ge­RUNNER 5250

  • Opro­gra­mo­wa­nie: sys­tem ko­lej­ko­wa­nia Océ PRISMA, opro­gra­mo­wa­nie do przy­go­to­wa­nia do­ku­men­tów do dru­ku Tru­epro­of oraz roz­wi­ąza­nie do two­rze­nia ma­ilin­gów My­Ma­il Hy­brid

Głów­nym ce­lem in­we­sty­cji Me­tro­Ma­il, jak twier­dzi Pu­rvis, by­ło nie tyl­ko do­bra­nie od­po­wied­nich urządzeń i uspraw­nie­nie or­ga­ni­za­cji pra­cy. Fir­ma pra­gnęła zna­le­źć praw­dzi­we­go part­ne­ra bi­zne­so­we­go, który zro­zu­mie jej wi­zję, kul­tu­rę pra­cy oraz bi­zne­so­we DNA i dzi­ęki te­mu wpro­wa­dzi Me­tro­Ma­il na wy­ższy po­ziom bi­zne­so­wy.

„Ka­żdy mo­że in­we­sto­wać w co­raz now­sze roz­wi­ąza­nia” – mówi Pu­rvis. „Jed­nak za efek­tyw­nym wy­ko­rzy­sta­niem tych tech­no­lo­gii za­wsze będą sta­li lu­dzie – od do­staw­ców i ze­spo­łów in­sta­la­cyj­nych, po ope­ra­to­rów i in­ży­nie­rów z dzia­łów wspar­cia. Je­śli nie po­sia­dasz od­po­wied­nie­go ze­spo­łu, du­żo trud­niej osi­ągnąć za­kła­da­ne ce­le. Fir­ma Ca­non prze­ko­na­ła nas do sie­bie swo­im za­an­ga­żo­wa­niem oraz do­sko­na­łą zna­jo­mo­ścią bra­nży na ka­żdym po­zio­mie”.

„Obec­nie, ofe­ru­jąc wy­ższą pręd­ko­ść i lep­szą ja­ko­ść pro­du­ko­wa­nych ma­te­ria­łów, a ta­kże ope­ru­jąc od­po­wied­ni­mi środ­ka­mi na in­we­sty­cje w tech­no­lo­gie cy­fro­we­go dru­ku atra­men­to­we­go, mo­że­my wy­ko­nać ko­lej­ny krok w stro­nę roz­wo­ju na­szych pro­ce­sów pro­duk­cyj­nych i ope­ra­cyj­ny­ch” przy­zna­je Pu­rvis. „Co wi­ęcej, po­ten­cjał i ela­stycz­no­ść sys­te­mu or­ga­ni­za­cji pra­cy PRISMA będzie z pew­no­ścią wa­żnym czyn­ni­kiem na dro­dze do osi­ągni­ęcia za­kła­da­nych ce­lów w za­kre­sie wzro­stu wy­daj­no­ści i uzu­pe­łni na­sze we­wnętrz­ne na­rzędzie MIS”.

„Pla­nu­jąc zmia­ny w za­kre­sie za­rządza­nia pro­ce­sa­mi, które bez­po­śred­nio wpły­wa­ją na tem­po wzro­stu ca­łej fir­my, nie su­ge­ro­wa­li­śmy się je­dy­nie li­stą urządzeń, które chce­my za­ku­pić. Prze­de wszyst­kim kie­ro­wa­li­śmy się wi­zją ca­łej dro­gi, którą mu­si­my po­ko­nać, aby wy­pra­co­wać prze­wa­gę kon­ku­ren­cyj­ną. Za­pre­zen­to­wa­li­śmy ją po­ten­cjal­nym do­staw­com, którzy ofe­ru­ją  sze­ro­ki za­kres roz­wi­ązań tech­no­lo­gicz­ny­ch”.

„Ca­non oka­zał się bez­kon­ku­ren­cyj­ny je­śli cho­dzi o zro­zu­mie­nie na­szych po­trzeb bi­zne­so­wych. Ca­ły pro­ces in­sta­la­cji no­wych urządzeń w Me­tro­Ma­il nie miał wpły­wu na ci­ągło­ść pra­cy. Co wi­ęcej, spe­cja­li­ści Ca­non nie tyl­ko ro­zu­mie­li na­szą wi­zję bi­zne­su, ale ta­kże po­dzie­la­li nasz en­tu­zjazm to­wa­rzy­szący wdro­że­niu no­wych roz­wi­ąza­ń” – do­da­je Pu­rvis.

Pe­ter Wolff, dy­rek­tor gru­py dru­ku pro­duk­cyj­ne­go, Ca­non Eu­ro­pe, przy­zna­je: „Je­ste­śmy pod­eks­cy­to­wa­ni fak­tem, że Ca­non mo­że przy­czy­nić się do roz­wo­ju po­ten­cja­łu bi­zne­so­we­go fir­my Me­tro­Ma­il. To dla nas bar­dzo du­ży pro­jekt, a jed­no­cze­śnie przy­kład no­wo­cze­sne­go po­de­jścia do­staw­ców usług dru­ku do fir­my,  ta­kiej jak Ca­non  – je­ste­śmy part­ne­rem, który ofe­ru­je kom­plek­so­we roz­wi­ąza­nia, od tech­no­lo­gii i usług, po wspar­cie i po­moc w roz­wo­ju bi­zne­su”.

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji fir­my Ca­non Pol­ska

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści