Canon podsumowuje swoją obecność na targach RemaDays 2015Poprzedni artykuł 

Tegoroczne Międzynarodowe Targi Reklamy i Poligrafii RemaDays były dla firmy Canon wyjątkowe. Po raz pierwszy w ramach stoiska zaaranżowano przestrzeń, w której odwiedzający mogli aktywnie uczestniczyć w całym procesie przetwarzania obrazu – od kreacji fotograficznej, przez obróbkę graficzną materiału, aż po wydruk na urządzeniach wielkoformatowych. Na stoisku, obok trzech głównych stref utrzymanych w konwencji showroomu można było także przejrzeć bogaty asortyment nośników (od papieru o różnej gramaturze, przez materiały szklane i ceramiczne, po gotowe produkty wykonane z wydruków), a także zasięgnąć porady specjalistów na temat konkretnych rozwiązań czy porozmawiać z zewnętrznymi ekspertami ds. zarządzania kolorem.

Kompleksowe środowisko pracy

Odwiedzający mogli pod okiem ekspertów specjalizujących się w dziedzinie fotografii, zarządzania kolorem i druku prześledzić kluczowe etapy procesu powstawania wielkoformatowych wydruków. W pierwszej strefie – studiu foto – zaaranżowano stół bezcieniowy, na którym można było wykonać inspirujące, wysokiej rozdzielczości fotografie przekazywane następnie do profesjonalnej obróbki. „Niezmiernie cieszy nas fakt, że tegoroczni goście nie tylko mogli obserwować pracę specjalistów Canon, ale mieli możliwość uczestniczenia w tym procesie” – przyznaje Rafał Osiekowicz, dyrektor marketingu w dziale rozwiązań wielkoformatowych, Canon Polska. „Dlatego przygotowując się do obecności na największym wydarzeniu branżowym, pragnęliśmy stworzyć nowoczesne środowisko pracy w skali 1:1 – chcieliśmy pokazać, że Canon w swoim portfolio posiada pełną gamę rozwiązań zarówno hardware’owych, jak i software’owych – rozwiązań pozwalających obsłużyć cały proces poligraficzno-produkcyjny, od stworzenia pliku za pomocą doskonałych aparatów Canon, poprzez obróbkę pliku, aż do gotowych, wysokomarżowych produktów wykonanych z wydruków – podsumowuje Rafał Osiekowicz.

Druga strefa – graficzna – była miejscem, w którym gotowy plik ze zdjęciem poddawano dalszej obróbce. Obecni na stanowisku eksperci w zakresie zarządzania kolorem na żywo prezentowali najciekawsze możliwości dedykowanego oprogramowania Mirage Canon Edition oraz innych cieszących się dużą popularnością profesjonalnych rozwiązań do ustawiania kolorów i kalibracji sprzętu. Podkreślając wszechstronne możliwości oprogramowania i ploterów Canon, Adam Kulikowski z firmy LETRABIT, który na stoisku Canon gościnnie prowadził pokazy z zakresu zarządzania kolorem, stwierdza: „Najważniejszą rzeczą dla mnie jest to, że oprogramowanie Canon bardzo dokładnie odwzorowuje wszystkie kolory. Dzięki temu barwy – te które widzimy na ekranie i te zapisane w pliku – zostaną przeniesione na wydruk niemal w skali 1:1” – podkreśla ekspert w zakresie color managementu. I dodaje – „Największym zainteresowaniem cieszyły się 12-kolorowe drukarki Canon imagePROGRAF, a zwłaszcza automatyczny, wyposażony w spektrofotometr proofer iPF6450, który drukuje pełną paletę barw widocznych na ekranie. I dlatego, gdybym miał jednym słowem określić ten profesjonalny sprzęt, wskazałbym na wysoce konkurencyjną jakość – podsumowuje Adam Kulikowski.

Ostatni etapem była praca z obrazem w studiu produkcyjnym. Zainteresowani mogli przetestować działanie profesjonalnych drukarek wielkoformatowych: Canon imagePROGRAF iPF6400S, imagePROGRAF iPF6400SE, imagePROGRAF iPF6450, imagePROGRAF iPF8400 oraz najnowszego systemu do kolorowego druku produkcyjnego imagePRESS C800. „Ta część stoiska naturalnie przyciągała największą uwagę odwiedzających” – mówi Rafał Osiekowicz. „Odbyliśmy wiele interesujących spotkań handlowych, które z pewnością przełożą się na rozwój biznesu naszych klientów oraz firmy Canon. Dodatkowo, bardzo cieszy fakt, że odwiedzały nas zarówno osoby rozpoczynające działalność na rynku poligraficznym, jak i profesjonaliści zajmujący się drukiem zawodowo – każdy z nich znalazł u nas coś dla siebie, a także mógł zasięgnąć opinii obecnych na stoisku ekspertów, którzy chętnie doradzali, które produkty i rozwiązania mogą pomóc klientom rozwijać ich biznes. - podsumowuje Rafał Osiekowicz.

System druku produkcyjnego na medal

Obecność firmy Canon na RemaDays 2015 docenili także niezależni eksperci. Najnowszy system do kolorowego druku produkcyjnego imagePRESS C800 zdobył Złoty Medal Targów w konkursie The Prize for Innovative Technologies. Uzasadniając decyzję o przyznaniu medalu, jury wskazało m.in. na wszechstronność systemu, możliwość druku na szerokiej gamie nośników oraz wyjątkową technologię nagrzewania indukcyjnego i chłodzenia. Dodatkowo doceniono zastosowanie nowego toneru Canon Consistently Vivid (CV), który pozwala uzyskać jeszcze lepszą spójność kolorów i wysoką dokładność druku na różnych mediach.

Bogata oferta nośników

W ramach stoiska zaaranżowano także tzw. strefę ekspozycyjną, gdzie prezentowano aktualną ofertę szerokiej gamy nośników. Odwiedzający mogli bliżej przyjrzeć się produktom wykonanym z wydruków wielkoformatowych na zróżnicowanej gamie mediów Canon. W ramach ekspozycji, która cieszyła się ogromnym zainteresowaniem klientów, pokazane zostały m.in. personalizowane rolety, blaty stołów, krzesła, podświetlane obrazy na szkle, listwy przypodłogowe, decory łazienkowe, kasetony, tapety i wiele innych ciekawych zastosowań.

Synergia produktów

Trzeci dzień targów RemaDays zbiegł się w czasie ze światową premierą najnowszych, wyposażonych w rewolucyjną matrycę CMOS 50,6MP lustrzanek cyfrowych Canon EOS 5DS i EOS 5DS R. Podkreślając synergię bogatej oferty produktów konsumenckich i produkcyjnych, Canon podczas konferencji prasowej w warszawskim Instytucie Wzornictwa Przemysłowego zaprezentował wyjątkowe zdjęcie wykonane nowym aparatem, wydrukowane podczas targów na maszynie imagePROGRAF iPF8400. Zebrani goście byli pod wrażeniem doskonałej jakości szczegółów i wierności odwzorowania kolorów oraz łagodnych przejść tonalnych w ciemnych partiach fotografii.

Największe targi reklamy i poligrafii

RemaDays to największe wydarzenie branży reklamowej w naszej części Europy, które co roku przyciąga przeszło 500 wystawców i około 12 tysięcy zwiedzających. Przestrzeń wystawowa podzielona została na cztery sektory odpowiadające poszczególnym branżom.

R E K L A M A
Na podstawie informacji firmy Canon Polska

 Produkcja: WebFabrika 1999-2024 | Kontakt | Regulamin | Polityka Prywatności