He­idel­berg ku­pu­je eu­ro­pej­ską gru­pę PSGPoprzedni artykuł 

He­idel­ber­ger Druck­ma­schi­nen AG (He­idel­berg) pod­pi­sał w dniu dzi­siej­szym po­ro­zu­mie­nie z fir­mą Co­Be Ca­pi­tal o na­by­ciu Eu­ro­pe­an Prin­ting Sy­stems Gro­up (PSG) z sie­dzi­bą w Ho­lan­dii. Obie stro­ny uzgod­ni­ły, że ce­na za­ku­pu po­zo­sta­nie utaj­nio­na. Dzi­ęki te­mu za­ku­po­wi, He­idel­berg zna­cząco roz­sze­rza swój dział usług ser­wi­so­wych i ma­te­ria­łów eks­plo­ata­cyj­nych.

PSG za­trud­nia­jąca bli­sko 400 pra­cow­ni­ków w kra­jach Be­ne­luk­su i kra­jach po­łu­dnio­wej Eu­ro­py ko­rzy­sta z do­brze za­ko­rze­nio­nych struk­tur w prze­my­śle po­li­gra­ficz­nym oraz sil­nej po­zy­cji ryn­ko­wej. Jej part­ner­stwo z He­idel­ber­giem da­tu­je się od wie­lu de­kad wstecz. PSG ge­ne­ru­je po­nad po­ło­wę swo­ich przy­cho­dów ze sprze­da­ży usług ser­wi­so­wych i ma­te­ria­łów eks­plo­ata­cyj­nych, co ozna­cza, że spe­łnia ona kry­te­ria przy­jęte przez fir­mę He­idel­berg co do przy­szło­ścio­wej struk­tury sprze­da­ży. In­te­gra­cja PSG z He­idel­ber­giem za­pew­ni klien­tom naj­lep­sze z mo­żli­wych wspar­cie.

„Sil­na po­zy­cja PSG w za­kre­sie usług ser­wi­so­wych i ma­te­ria­łów eks­plo­ata­cyj­nych oraz jej wy­jąt­ko­we kon­tak­ty z klien­ta­mi są dla nas bar­dzo atrak­cyj­ne” – po­wie­dział Ge­rold Lin­zbach, pre­zes fir­my He­idel­berg. „Po usu­ni­ęciu nie­ren­tow­nych ele­men­tów z na­szej ofer­ty, roz­po­czy­na­my ak­tyw­nie roz­sze­rzać na­sze port­fo­lio tak aby fir­ma wróci­ła na dro­gę wzro­stu” do­dał.

Prze­jęcie PSG jest dla He­idel­ber­ga ko­lej­nym kro­kiem mi­lo­wym w ra­mach stra­te­gii fir­my, która wspie­ra dal­szy sta­bil­ny roz­wój wy­so­ko ren­tow­nych usług ser­wi­so­wych i sprze­da­ży ma­te­ria­łów eks­plo­ata­cyj­nych. Ozna­cza to two­rze­nie do­stępu do ryn­ku po­przez prze­jęcie sie­ci de­aler­skiej i zna­czące roz­sze­rze­nie port­fo­lio pro­duk­tów po­przez na­by­cie lo­kal­nych pro­du­cen­tów ma­te­ria­łów eks­plo­ata­cyj­nych. Na­by­cie PSG Gro­up będzie skut­ko­wa­ło dla gru­py He­idel­ber­ga do­dat­ko­wą sprze­da­żą na po­zio­mie 130 mi­lio­nów Eu­ro, przede wszyst­kim dzi­ęki usłu­gom ser­wi­so­wym i ma­te­ria­łom eks­plo­ata­cyj­nym. Ce­lem He­idel­ber­ga jest, aby w śred­nim okre­sie przy­cho­dy z te­go seg­men­tu sta­no­wi­ły 50 pro­cent sprze­da­ży ca­łej gru­py. Na chwi­lę obec­ną jest to ok. 40 pro­cent.

Na­by­cie mu­si być jesz­cze za­twier­dzo­ne przez urząd an­ty­mo­no­po­lo­wy i prze­jść pro­ce­du­ry kon­sul­ta­cyj­ne.

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji fir­my He­idel­berg Pol­ska Sp. z o.o.

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści