„Świat się zmie­nia” – kon­fe­ren­cja w Gda­ńsku po­świ­ęco­na e-com­mer­ce i mar­ke­tin­go­wi in­ter­ne­to­we­muPoprzedni artykuł 

Od lewej: Dominik Szulim z Key2Print i Andrzej Ćwikliński z DKS Sp. z o.o.  otwierają konferencję
Od le­wej: Do­mi­nik Szu­lim z Key­2Print i An­drzej Ćwi­kli­ński z DKS Sp. z o.o. otwie­ra­ją kon­fe­ren­cję

„Świat się zmie­nia” to ha­sło przy­świe­ca­jące kon­fe­ren­cji, ja­ka od­by­ła się 9 kwiet­nia br. w sie­dzi­bie fir­my DKS Sp. z o.o. w Gda­ńsku. W od­po­wie­dzi na nie or­ga­ni­za­to­rzy (fir­my: DKS Sp. z o.o., Du­plo Pol­ska, Key­2Print, Akon­da i Eu­ro­prin­ter) przy­go­to­wa­li cie­ka­wą te­ma­ty­kę spo­tka­nia, które zgro­ma­dzi­ło nie­mal 90 osób. Do­ty­czy­ła ona e-com­mer­ce i mar­ke­tin­gu in­ter­ne­to­we­go. Do­dat­ko­wą atrak­cją te­go wy­da­rze­nia – oprócz in­te­re­su­jących re­fe­ra­tów – by­ła mo­żli­wo­ść prze­te­sto­wa­nia „na ży­wo” opro­gra­mo­wa­nia wspo­ma­ga­jące­go za­rządza­nie dru­kar­nią, na­rzędzi do two­rze­nia stron i skle­pów in­ter­ne­to­wych , a ta­kże do za­po­zna­nia się z cy­fro­wy­mi ma­szy­na­mi dru­ku­jący­mi oraz sys­te­ma­mi in­tro­li­ga­tor­ski­mi. Uczest­ni­cy zo­sta­li rów­nież za­pro­sze­ni do kon­sul­ta­cji in­dy­wi­du­al­nych, pod­czas których mo­gli uzy­skać wy­czer­pu­jące in­for­ma­cje, do­ty­czące kon­kret­nych pro­ble­mów w swo­ich za­kła­dach pro­duk­cyj­nych.

Wśród uczest­ni­ków spo­tka­nia do­mi­no­wa­ły dru­kar­nie, agen­cje re­kla­mo­we i in­ne fir­my – głów­nie z Po­mo­rza (choć rów­nież z in­nych stron Pol­ski) – zwi­ąza­ne z sze­ro­ko po­jętą bra­nżą po­li­gra­ficz­ną. Po­szu­ku­ją one roz­wi­ązań, które uła­twi­ły­by ich przed­si­ębior­stwom funk­cjo­no­wa­nie w dy­na­micz­nie zmie­nia­jącej się rze­czy­wi­sto­ści oraz gwa­ran­to­wa­ły­by ich roz­wój w różnych kie­run­kach w przy­szło­ści.

Spot­ka­nie roz­po­częli An­drzej Ćwi­kli­ński z fir­my DKS Sp. z o.o. oraz Do­mi­nik Szu­lim z Key­2Print, którzy przy­wi­ta­li go­ści i ha­słem „Świat się zmie­nia” za­chęci­li do za­po­zna­nia się z ko­lej­ny­mi re­fe­ra­ta­mi. Pierw­sze z wy­stąpień wpa­so­wa­ło się w to ha­sło zna­ko­mi­cie, po­nie­waż do­ty­czy­ło no­wych mo­żli­wo­ści sprze­da­ży pro­duk­tów po­li­gra­ficz­nych. Igor Kluź z fir­my Key­2Print sku­pił się przede wszyst­kim na różno­ra­kich mo­żli­wo­ściach sprze­da­ży przez In­ter­net. Po­wo­łu­jąc się na da­ne, które po­ka­zu­ją, że obec­nie oko­ło 63% Po­la­ków ko­rzy­sta z In­ter­netu, a 43% re­gu­lar­nie do­ko­nu­je w nim swo­ich za­ku­pów, prze­ko­ny­wał, że jest to nie­mal obo­wi­ąz­ko­we miej­sce, gdzie na­le­ży być obec­nym ze swo­ją ofer­tą. W ro­ku 2013 ry­nek e-com­mer­ce sza­co­wa­no na oko­ło 26 mld zł, za­le­d­wie rok później osi­ągnął on po­ziom 30 mld zł, co świad­czy o je­go ogrom­nej dy­na­mi­ce. Pre­le­gent po­wo­ły­wał się rów­nież na ogrom­ną dy­na­mi­kę obec­no­ści po­ten­cjal­nych kon­su­men­tów na wszel­kie­go ro­dza­ju por­ta­lach spo­łecz­no­ścio­wych, sza­cu­jąc udział osób w wie­ku od 18 do 24 lat na 92%, w wie­ku 25–34 lat na 78%, a w wie­ku 35–44 lat na 56%. To gru­py kon­su­men­tów – jak pod­kre­ślał pre­le­gent – do których na­le­ży wręcz kie­ro­wać swo­ją ofer­tę wła­śnie po­przez na­rzędzia in­ter­ne­to­we, w tym por­ta­le spo­łecz­no­ścio­we. Klien­ci co­raz częściej ku­pu­ją przez In­ter­net, po­nie­waż ma­ją dzi­ęki te­mu kon­tro­lę nad pro­ce­sem za­ku­po­wym, mo­gą to ro­bić z do­wol­ne­go miej­sca i w do­wol­nym cza­sie; istot­na jest dla nich rów­nież szyb­ko­ść za­mówie­nia i do­god­ne for­my płat­no­ści. Dla­te­go, jak mówił Igor Kluź, ko­niecz­nym jest sko­rzy­stanie z tej mo­żli­wo­ści rów­nież przy sprze­da­ży usług po­li­gra­ficz­nych, po­nie­waż otwie­ra­ją one przed przed­si­ębior­stwa­mi z bra­nży po­li­gra­ficz­nej sze­ro­kie mo­żli­wo­ści.

Sze­ro­kie mo­żli­wo­ści – dzi­ęki re­ali­za­cji w jed­nym prze­bie­gu trzech pro­ce­sów in­tro­li­ga­tor­skich: ci­ęcia, bi­go­wa­nia i per­fo­ra­cji – otwie­ra przed dru­kar­nia­mi i fir­ma­mi z bra­nży re­kla­mo­wej i wie­lu in­nych rów­nież Du­plo. Pod­czas kon­fe­ren­cji Ga­brie­la Swat, dy­rek­tor za­rządza­jąca Du­plo Pol­ska, za­pre­zen­to­wa­ła jed­no z naj­now­szych urządzeń w ofer­cie fir­my – Do­cu­cut­ter DC-616Pro. Ten kom­pak­to­wy, wie­lo­za­da­nio­wy sys­tem, umo­żli­wia­jący re­ali­za­cję w jed­nym prze­bie­gu trzech pro­ce­sów in­tro­li­ga­tor­skich, za­pew­nia użyt­kow­ni­kom nie tyl­ko znacz­ne oszczęd­no­ści cza­su, zwi­ąza­ne­go z ich wy­ko­ny­wa­niem, ale rów­nież kosz­tów pro­duk­cji oraz miej­sca – urządze­nie bo­wiem za­stępu­ję trzy in­ne. Pre­le­gent­ka nie tyl­ko mówi­ła o za­le­tach z wdro­że­nia te­go urządze­nia oraz o au­to­ma­ty­za­cji usta­wień w ma­szy­nie, gwa­ran­tu­jącej je­go wy­so­ką pręd­ko­ść oraz pre­cy­zję dzia­ła­nia, ale rów­nież pre­zen­to­wa­ła je w pra­cy, po­ka­zu­jąc uczest­ni­kom prób­ki pro­duk­cji. Spot­ka­ło się to z ich du­żym za­in­te­re­so­wa­niem, o czym świad­czy­ły py­ta­nia za­da­wa­ne nie­co później – pod­czas mniej for­mal­nej części spo­tka­nia.

W ko­lej­nej części kon­fe­ren­cji jej uczest­ni­cy mo­gli za­po­znać się ze stra­te­gią wdro­że­nia e-com­mer­ce w swo­jej fir­mie. Mar­cin Pa­włow­ski z fir­my Per­fo­mics opo­wie­dział m.in. o mo­żli­wo­ściach bu­do­wa­nia po­zy­cji fir­my oraz re­kla­mo­wa­nia jej pro­duk­tów za po­mo­cą na­rzędzi, ofe­ro­wa­nych przez naj­wi­ęk­szą sieć re­kla­mo­wą Go­ogle. Przed­sta­wił dro­gę, ja­ką prze­mie­rza kon­su­ment, aby do­ko­nać za­ku­pu i w ja­ki spo­sób sprze­daw­ca mo­że mu w tej dro­dze to­wa­rzy­szyć. Pre­zen­to­wał też dzia­ła­nia, ja­kie na­le­ży pod­jąć, aby by­ło to efek­tyw­ne. Istot­nym jest – co pod­kre­ślał – do­pa­so­wa­nie od­po­wied­nie­go ko­mu­ni­ka­tu do da­ne­go na­rzędzia w ko­lej­nych eta­pach pro­ce­su za­ku­po­we­go.

Na­stęp­nie Be­ata Ma­rek z Cy­be­rLow.pl za­pre­zen­to­wa­ła różne­go ro­dza­ju pu­łap­ki re­gu­la­mi­nów e-skle­pów i e-ser­wi­sów. Swo­je wy­stąpie­nie roz­po­częła od py­ta­nia ile firm, których przed­sta­wi­cie­le by­li obec­ni na kon­fe­ren­cji, ko­rzy­sta ze sprze­da­ży swo­ich usług za po­śred­nic­twem In­ter­ne­tu. Oka­za­ło się, że by­ło ich bar­dzo nie­wie­le, ale te­mat był dla nich in­te­re­su­jący, na co wska­zy­wa­ła dys­ku­sja wśród uczest­ni­ków rów­nież po ofi­cjal­nej części spo­tka­nia. Wie­lu z nich de­kla­ro­wa­ło po­sia­da­nie skle­pów in­ter­ne­to­wych, zwi­ąza­nych ze sprze­da­żą usług po­li­gra­ficz­nych, w naj­bli­ższym cza­sie. Pre­le­gent­ka po­ru­szy­ła w swo­im wy­stąpie­niu czte­ry za­sad­ni­cze kwe­stie: po co przed­si­ębior­cy re­gu­la­min do­ty­czący sprze­da­ży przez In­ter­net (przede wszyst­kim dla ja­sno­ści umo­wy i bez­pie­cze­ństwa), o czym często się w nim za­po­mi­na (cho­cia­żby o po­da­niu pod­sta­wo­wych da­nych do­ty­czących fir­my, wła­ści­wym opi­sie pro­duk­tu bądź usłu­gi, od­po­wied­nich me­cha­ni­zmach pod­czas skła­da­nia za­mówie­nia, wzor­cach umów, zgód oraz od­po­wied­niej in­for­ma­cji na te­mat zmian w re­gu­la­minie itd.), ja­kich za­pi­sów nie na­le­ży uży­wać two­rząc go. Na ko­niec po­da­ła przy­kła­dy klau­zul abu­zyw­nych.

W ko­lej­nej części kon­fe­ren­cji Mar­cin Pa­włow­ski za­po­znał uczest­ni­ków z płat­ny­mi i bezpłat­ny­mi me­to­da­mi po­zy­ski­wa­nia zle­ceń dla e-skle­pu. Przed­sta­wił tu różne mo­żli­wo­ści dzia­łań mar­ke­tin­go­wych m.in. w wy­szu­ki­war­kach in­ter­ne­to­wych. Zw­rócił szcze­gól­ną uwa­gę na isto­tę okre­śle­nia ce­lu da­nej kam­pa­nii, od­po­wied­nich słów klu­czo­wych i se­kwen­cji po­szcze­gól­nych dzia­łań. Przed­sta­wił rów­nież „za i prze­ciw” zle­ca­nia te­go ro­dza­ju kam­pa­nii fir­mom ze­wnętrz­nym.

Ko­lej­ny re­fe­rat – Prze­my­sła­wa Ki­dy z fir­my Eu­ro­prin­ter – do­ty­czył mo­żli­wo­ści dru­ku wiel­ko­for­ma­to­we­go na nie­ty­po­wych podło­żach. Swo­je wy­stąpie­nie pre­le­gent roz­po­czął od po­da­nia przy­czyn, dla których kla­sycz­na dru­kar­nia mo­że za­in­te­re­so­wać się dru­kiem wiel­ko­for­ma­to­wym. Jed­ną z nich jest po­trze­ba wy­ko­ny­wa­nia bar­dzo ma­łych na­kła­dów, ko­lej­ną po­wi­ęk­sze­nie mo­żli­wo­ści for­ma­to­wych, a ta­kże po­sze­rze­nie port­fo­lio pro­duk­tów. Na­stęp­nie omówił druk na nie­ty­po­wych podło­żach. W tym kon­te­kście na­wi­ązał do na­no­tech­no­lo­gii, która jest no­wą i prze­ło­mo­wą tech­no­lo­gią dla po­li­gra­fii, pre­zen­to­wa­ną po raz pierw­szy pod­czas ostat­nich tar­gów dru­pa. Jak pod­kre­ślał pre­le­gent – na­no­pig­men­ty umo­żli­wia­ją dru­ko­wa­nie na nie­mal ka­żdym podło­żu. Za­le­ta­mi dru­ko­wa­nia far­ba­mi na­no­pig­men­to­wy­mi jest m.in. ła­two­ść ob­słu­gi ma­szy­ny dru­kującej, dłu­go­wiecz­no­ść jej gło­wic dru­kujących, mo­żli­wo­ść zadru­ko­wa­nia bar­dzo sze­ro­kiej ga­my podło­ży, a ta­kże – jak po­da­wał pre­le­gent – wy­so­ka wy­daj­no­ść i ni­ska ce­na wy­dru­ków. Ko­ńcząc swo­je wy­stąpie­nie wspo­mniał o de­dy­ko­wa­nym do farb na­no­pig­men­to­wych plo­te­rze z ofer­ty Eu­ro­prin­ter, który swo­ją pre­mie­rę będzie mieć na te­go­rocz­nych tar­gach Po­li­gra­fia w Po­zna­niu.   
Spot­ka­nie w Gda­ńsku za­ko­ńczy­ły dwa krót­kie wy­stąpie­nia, które mia­ły cha­rak­ter po­ka­zo­wy. Mi­chał Mo­czul­ski z fir­my Akon­da przed­sta­wił war­to­ści do­da­ne w in­tro­li­ga­tor­ni, ja­kie mo­żna uzy­skać dzi­ęki ma­szy­nom Fa­st­bind i Du­mor, a An­drzej Ćwi­kli­ński za­pre­zen­to­wał druk cy­fro­wy na nie­ty­po­wych podło­żach, w tym podło­żach ma­gne­tycz­nych i RFID, na przy­kła­dzie ma­szy­ny Ko­ni­ca Mi­nol­ta Press C1070. Or­ga­ni­za­to­rzy przy­go­to­wa­li na ko­niec kon­fe­ren­cji rów­nież lo­so­wa­nie trzech na­gród wśród jej uczest­ni­ków.

War­to pod­kre­ślić, że ka­żdy z re­fe­ra­tów pod­czas spo­tka­nia w Gda­ńsku, był nie tyl­ko for­mą in­spi­ra­cji dla je­go uczest­ni­ków, ale ta­kże oka­zją do dys­ku­sji oraz do za­da­wa­nia mniej for­mal­nych py­tań pod­czas przerw czy pre­zen­ta­cji ma­szyn i opro­gra­mo­wa­nia, z cze­go chęt­nie sko­rzy­sta­li go­ście tej im­pre­zy. Mo­gli oni rów­nież bez­po­śred­nio za­po­znać się z sys­te­mem We­b-to­-Print fir­my Key­2Print, z urządze­nia­mi pro­duk­cyj­ny­mi do dru­ku ko­lo­ro­we­go Ko­ni­ca Mi­nol­ta Press C1070, plo­te­rem na­no eko­sol­wen­to­wym Eu­ro­prin­ter EJ1600-SG, sys­te­mem Do­cu­cut­ter Du­plo DC-616Pro, okle­jar­ką Du­plo Ul­tra­Bind 2000PUR, ze­sta­wem do opra­wy Fa­st­bind, fo­liar­ką półau­to­ma­tycz­ną w for­ma­cie B3 Chi­co, gi­lo­ty­ną Di­gi­Cut 46 oraz au­to­ma­tycz­ną bi­gów­ką Du­mor.

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji PAI Prin­ti­nPo­land.com

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści