Po­li­gra­fia 2015 – no­wa for­mu­ła, no­we wra­że­niaPoprzedni artykuł 

Pol­ska jest jed­nym z wio­dących eks­por­te­rów w bra­nży po­li­gra­ficz­nej. Oży­wie­nie wi­dać rów­nież na tar­gach, które po raz pierw­szy od­by­wa­ją się w no­wej for­mu­le – ty­mi sło­wa­mi otwo­rzył te­go­rocz­ną edy­cję tar­gów POLIGRAFIA Wi­ce­pre­zes MTP, To­masz Ko­bier­ski.

No­wa for­mu­ła w ko­ńcu zna­la­zła swo­je odzwier­cie­dle­nie w prze­strze­ni jed­ne­go z pa­wi­lo­nów Mi­ędzy­na­ro­do­wych Tar­gów Po­zna­ńskich. Pierw­szy dzień roz­po­czął się otwar­ciem wy­da­rze­nia na sce­nie Po­li­gra­ficz­nej Are­ny po­łączo­nym z wręcze­niem Zło­tych Me­da­li dla in­no­wa­cyj­nych roz­wi­ązań i pro­duk­tów dla po­li­gra­fii oraz na­gród Acan­thus Au­reus za sto­iska naj­le­piej za­pro­jek­to­wa­ne i przy­go­to­wa­ne do re­ali­za­cji stra­te­gii mar­ke­tin­go­wej fir­my pod­czas tar­gów.

Za­raz po otwar­ciu od­by­ła się pre­mie­ra V edy­cji ra­por­tu „Ry­nek po­li­gra­ficz­ny i opa­ko­wań z na­dru­kiem w Pol­sce”, który za­pre­zen­to­wa­li Ja­cek Ku­śmier­czyk, kanc­lerz Pol­skie­go Brac­twa Ka­wa­le­rów Gu­ten­ber­ga i Ja­cek Baj­ger, part­ner w dzia­le do­radz­twa po­dat­ko­we­go w KPMG w Pol­sce. Ra­port po­ka­zu­je, że na­stro­je w bra­nży są po­zy­tyw­ne i po­par­te po­zy­tyw­ną oce­ną roz­wo­ju ba­da­nych firm oraz że ma­le­je od­se­tek firm z mniej opty­mi­stycz­ną wi­zją swo­jej po­zy­cji na ryn­ku. Ja­ko ko­ło za­ma­cho­we dla bra­nży wska­zy­wa­ny jest eks­port – pol­skie fir­my dzi­ęki sto­sun­ko­wo ni­skim kosz­tom pra­cy i wy­so­kiej ja­ko­ści usług są po­wa­ża­ne na ryn­ku Unii Eu­ro­pej­skiej, jak i po­za nim. Ko­lej­nym ak­cen­tem, który wy­ni­ka z ra­por­tu, jest roz­wój w kie­run­ku in­for­ma­ty­za­cji sek­to­ra po­li­gra­ficz­ne­go. Sta­wia się na za­mówie­nia in­ter­ne­to­we, przy za­cho­wa­niu go­to­wo­ści do re­ali­za­cji zle­ceń bar­dziej zło­żo­nych, które wy­ma­ga­ją spo­tkań i in­dy­wi­du­al­nych uzgod­nień.

Dru­gą pre­mie­rą te­go dnia tar­gów by­ło naj­now­sze, wy­jąt­ko­we wy­da­nie „Print Part­ner – do­sko­na­ło­ść
w po­li­gra­fii”, której to­wa­rzy­szy­ła de­ba­ta przed­sta­wi­cie­li klien­tów po­li­gra­fii, wio­dących dru­kar­ni oraz do­staw­ców ma­szyn.  

Te­go­rocz­na edy­cja tar­gów POLIGRAFIA od­by­wa się w ode­rwa­niu od tar­gów REKLAMA360, co jest od­po­wie­dzią or­ga­ni­za­to­rów na po­trze­by wy­staw­ców bra­nży po­li­gra­ficz­nej. Dzi­ęki te­mu ka­żdy wy­staw­ca ma te­raz oka­zję ła­twiej do­trzeć do swo­ich pro­fe­sjo­nal­nych grup od­bior­ców. Tar­gi REKLAMA360, które od­będą się w dniach 29.09–1.10.2015 w Po­zna­niu, od­będą się w kon­wen­cji in­te­rak­tyw­ne­go spo­tka­nia śro­do­wi­ska re­kla­my i mar­ke­tin­gu, o czym wi­ęcej mo­żna po­czy­tać na stro­nie: www.re­kla­ma­360.eu.

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji or­ga­ni­za­to­ra

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści