Polska jest jednym z wiodących eksporterów w branży poligraficznej. Ożywienie widać również na targach, które po raz pierwszy odbywają się w nowej formule – tymi słowami otworzył tegoroczną edycję targów POLIGRAFIA Wiceprezes MTP, Tomasz Kobierski.
Nowa formuła w końcu znalazła swoje odzwierciedlenie w przestrzeni jednego z pawilonów Międzynarodowych Targów Poznańskich. Pierwszy dzień rozpoczął się otwarciem wydarzenia na scenie Poligraficznej Areny połączonym z wręczeniem Złotych Medali dla innowacyjnych rozwiązań i produktów dla poligrafii oraz nagród Acanthus Aureus za stoiska najlepiej zaprojektowane i przygotowane do realizacji strategii marketingowej firmy podczas targów.
Zaraz po otwarciu odbyła się premiera V edycji raportu „Rynek poligraficzny i opakowań z nadrukiem w Polsce”, który zaprezentowali Jacek Kuśmierczyk, kanclerz Polskiego Bractwa Kawalerów Gutenberga i Jacek Bajger, partner w dziale doradztwa podatkowego w KPMG w Polsce. Raport pokazuje, że nastroje w branży są pozytywne i poparte pozytywną oceną rozwoju badanych firm oraz że maleje odsetek firm z mniej optymistyczną wizją swojej pozycji na rynku. Jako koło zamachowe dla branży wskazywany jest eksport – polskie firmy dzięki stosunkowo niskim kosztom pracy i wysokiej jakości usług są poważane na rynku Unii Europejskiej, jak i poza nim. Kolejnym akcentem, który wynika z raportu, jest rozwój w kierunku informatyzacji sektora poligraficznego. Stawia się na zamówienia internetowe, przy zachowaniu gotowości do realizacji zleceń bardziej złożonych, które wymagają spotkań i indywidualnych uzgodnień.
Drugą premierą tego dnia targów było najnowsze, wyjątkowe wydanie „Print Partner – doskonałość
w poligrafii”, której towarzyszyła debata przedstawicieli klientów poligrafii, wiodących drukarni oraz dostawców maszyn.
Tegoroczna edycja targów POLIGRAFIA odbywa się w oderwaniu od targów REKLAMA360, co jest odpowiedzią organizatorów na potrzeby wystawców branży poligraficznej. Dzięki temu każdy wystawca ma teraz okazję łatwiej dotrzeć do swoich profesjonalnych grup odbiorców. Targi REKLAMA360, które odbędą się w dniach 29.09-1.10.2015 w Poznaniu, odbędą się w konwencji interaktywnego spotkania środowiska reklamy i marketingu, o czym więcej można poczytać na stronie: www.reklama360.eu.
Na podstawie informacji organizatora