No­wa era dru­ku – Po­li­gra­fia 2015Poprzedni artykuł 

Przed tar­ga­mi o po­nad 40-let­niej tra­dy­cji bra­nża sta­wia co­raz wi­ęk­sze wy­ma­ga­nia. Ma­ją być du­że, licz­nie od­wie­dza­ne i sta­no­wić naj­cen­niej­sze źródło in­for­ma­cji o no­wych pro­duk­tach i tech­no­lo­giach. Ja­kie sta­no­wi­sko wo­bec tych po­stu­la­tów zaj­mu­je or­ga­ni­za­tor POLIGRAFII, czy­li Mi­ędzy­na­ro­do­we Tar­gi Po­zna­ńskie? Co po­zwa­la z wi­ęk­szym niż do tej po­ry opty­mi­zmem spoj­rzeć na zbli­ża­jącą się edy­cję? Dla­cze­go war­to włączyć się w roz­wój i bu­do­wa­nie bra­nży po­li­gra­ficz­nej?

W dniach 26 do 29 ma­ja 2015 r. nie­kwe­stio­no­wa­ny li­der w bra­nży wy­sta­wien­ni­czej – Mi­ędzy­na­ro­do­we Tar­gi Po­zna­ńskie – za­pro­szą spe­cja­li­stów w dzie­dzi­nie po­li­gra­fii na wy­da­rze­nie, które od lat łączy i roz­wi­ja, bu­du­je oraz in­te­gru­je. Mi­ędzy­na­ro­do­we Tar­gi Ma­szyn, Ma­te­ria­łów i Usług Po­li­gra­ficz­nych POLIGRAFIA, bo o nich mo­wa, to do­brze zna­ny pro­jekt, który jed­nak w tym ro­ku za­pre­zen­tu­je ca­łko­wi­cie no­we obli­cze!

Po­li­gra­fia i tyl­ko po­li­gra­fia

Od kil­ku edy­cji Tar­gom POLIGRAFIA to­wa­rzy­szy­ły tar­gi bra­nży re­kla­mo­wej Re­kla­ma­360. Tym ra­zem będzie ina­czej – rdzen­nie i stric­te po­li­gra­ficz­nie. – Wy­staw­ca­mi ma­jo­we­go świ­ęta po­li­gra­fii będą fir­my zwi­ąza­ne wy­łącz­nie z tym sek­to­rem, a wi­ęc ofe­ru­jące ma­szy­ny, ak­ce­so­ria, su­row­ce, opro­gra­mo­wa­nie itp. – wy­ja­śnia Piotr Ka­mi­ński, dy­rek­tor pro­jek­tu. – Odświe­że­nie kon­cep­cji Tar­gów POLIGRAFIA to coś wi­ęcej niż no­we lo­go czy ide­olo­gia. Sta­wia­my na czy­ny i po­wrót do czy­stej po­li­gra­ficz­nej for­my, co spo­wo­du­je, że Po­znań po­now­nie sta­nie się po­li­gra­ficz­ną sto­li­cą Pol­ski – do­da­je.

Wy­łącz­nie pro­fe­sjo­nal­ni zwie­dza­jący

Zmia­ny zwia­stu­jące no­wą erę po­zna­ńskiej POLIGRAFII zde­cy­do­wa­nie naj­sil­niej zwi­ąza­ne są z kwe­stią zwie­dza­jących tar­gi. Uru­cho­mio­ny te­le­mar­ke­ting we­ry­fi­ku­jący do­tych­cza­so­we da­ne, a jed­no­cze­śnie wzbo­ga­ce­nie baz o do­dat­ko­we re­kor­dy po­zwo­li­ły stwo­rzyć no­wy, nie­zwy­kle war­to­ścio­wy pa­kiet in­for­ma­cji o pro­fi­lu zwie­dza­jących, ich pre­fe­ren­cjach oraz ocze­ki­wa­niach względem Tar­gów POLIGRAFIA 2015. – Wie­my, że 72% zwie­dza­jących de­kla­ru­je, iż przy­je­żdża na tar­gi w ce­lu za­po­zna­nia się z no­wo­ścia­mi pro­duk­to­wy­mi wy­staw­ców, a aż 34% z nich ma za­miar do­ko­nać in­we­sty­cji w swój park ma­szy­no­wy – mówi Ilo­na Ro­siak, wi­ce­dy­rek­tor pro­jek­tu. – 63% osób od­wie­dza­jących tar­gi po­szu­ku­je in­spi­ra­cji i kie­run­ków roz­wo­ju dla swo­je­go bi­zne­su, dla­te­go też wszy­scy oni otrzy­ma­ją od nas bez­płat­ne za­pro­sze­nia na POLIGRAFIĘ upraw­nia­jące rów­nież do par­ko­wa­nia tuż pod sa­mą ha­lą wy­sta­wien­ni­czą. Tak wła­śnie pre­miu­je­my pro­fe­sjo­na­li­stów, którzy będą na­szy­mi go­śćmi – pod­kre­śla.

Nie­roz­pra­sza­jące wy­da­rze­nia to­wa­rzy­szące

Tar­gi to przede wszyst­kim spo­tka­nia bi­zne­so­we i ten prio­ry­tet w ża­den spo­sób nie zo­sta­nie na­ru­szo­ny. Nie ozna­cza to jed­nak, że czte­ry tar­go­we dni po­zba­wio­ne zo­sta­ną wy­da­rzeń to­wa­rzy­szących. Ale uwa­ga! Żad­ne z nich nie będzie sta­no­wić kon­ku­ren­cji dla eks­po­zy­cji wy­staw­ców. Wręcz prze­ciw­nie. – Cen­trum krót­kich kon­fe­ren­cji, in­te­rak­tyw­nych warsz­ta­tów oraz zwi­ęzłych pre­zen­ta­cji będzie Po­li­gra­ficz­na Are­na, która po­wsta­nie w pa­wi­lo­nie wy­sta­wien­ni­czym – wy­ja­śnia Ilo­na Ro­siak. – Naj­wa­żniej­szym za­ło­że­niem jest to, aby nie roz­pra­szać uwa­gi zwie­dza­jących, a kon­cen­tro­wać ją wo­kół sto­isk wy­staw­ców, dla­te­go ca­łko­wi­cie re­zy­gnu­je­my z sa­li kon­fe­ren­cyj­nych i ja­kich­kol­wiek prze­strze­ni ze­wnętrz­nych.

De­dy­ko­wa­ny pro­gram me­ry­to­rycz­ny

Cz­te­ry tar­go­we dni to w pew­nym sen­sie czte­ry blo­ki te­ma­tycz­ne. Pierw­sze­go dnia, a do­kład­nie 26 ma­ja na Po­li­gra­ficz­nej Are­nie po raz pierw­szy za­pre­zen­to­wa­na będzie pi­ąta edy­cja ra­por­tu Pol­skie­go Brac­twa Ka­wa­le­rów Gu­ten­ber­ga oraz KPMG „Ry­nek po­li­gra­ficz­ny i opa­ko­wań z na­dru­kiem w Pol­sce”. Wy­da­rze­nie to skie­ro­wa­ne jest dla wszyst­kich pro­fe­sjo­na­li­stów, a w szcze­gól­no­ści pro­du­cen­tów i dys­try­bu­to­rów sprzętu oraz firm świad­czących usłu­gi po­li­gra­ficz­ne, które w spo­sób świa­do­my pra­gną po­dej­mo­wać stra­te­gicz­ne dla swo­je­go bi­zne­su de­cy­zje.

Dru­gie­go dnia, 27 ma­ja na sce­nie Po­li­gra­ficz­nej Are­ny od­będzie się kon­fe­ren­cja „Po­li­ko­n”, która w tym ro­ku za­sko­czy obec­no­ścią za­gra­nicz­nych pre­le­gen­tów oraz ta­kim do­bo­rem te­ma­tów, które za­in­te­re­su­ją głów­nie wła­ści­cie­li i pra­cow­ni­ków dru­kar­ni. Ten dzień będzie de­dy­ko­wa­ny wła­śnie tej gru­pie zwie­dza­jących, dla­te­go nie za­brak­nie za­gad­nień zwi­ąza­nych z do­stęp­ny­mi źródła­mi fi­nan­so­wa­nia umo­żli­wia­jący­mi roz­wój par­ku ma­szy­no­we­go, opty­ma­li­za­cją pro­ce­sów po­li­gra­ficz­nych, szan­sa­mi i za­gro­że­nia­mi dla współcze­snych dru­ka­rń itp.

Trze­cie­go dnia, czy­li 28 ma­ja za­pro­sze­ni w spo­sób szcze­gól­ni po­czuć się będą mo­gli wy­daw­cy oraz gra­fi­cy. To dla nich zor­ga­ni­zo­wa­ne zo­sta­ną warsz­ta­ty so­ftwa­ro­we, za­pre­zen­to­wa­ne no­we tren­dy i po­li­gra­ficz­ne roz­wi­ąza­nia, które mo­gą po­zy­tyw­nie wpły­nąć na po­czyt­no­ść cza­so­pism bra­nżo­wych, ich atrak­cyj­no­ść dla czy­tel­ni­ków oraz re­kla­mo­daw­ców. Te­ma­ty do­ty­czące uszla­chet­nia­nia, de­si­gnu oraz nie­stan­dar­do­wych roz­wi­ązań z pew­no­ścią za­in­te­re­su­ją rów­nież przed­sta­wi­cie­li dzia­łów mar­ke­tin­gu, którzy opa­ko­wa­nie pro­duk­tu po­strze­ga­ją ja­ko na­rzędzie sprze­da­ży i kre­owa­nia po­trzeb kon­su­men­tów.

Czwar­ty dzień, 29 ma­ja to czas dla uczni­ów szkół śred­nich i wy­ższych, którzy do­pie­ro za­czy­na­ją swo­ją przy­go­dę z po­li­gra­fią lub po­głębia­ją wie­dzę na jej te­mat. Wszyst­kie gru­py otrzy­ma­ją prze­szko­lo­ne­go prze­wod­ni­ka, który wy­zna­czo­ną ście­żką opro­wa­dzi po tar­gach, a ta­kże za­re­ko­men­du­je wy­bra­ne wy­da­rze­nia to­wa­rzy­szące. Czas spędzo­ny na POLIGRAFII z ca­łą pew­no­ścią rów­nież dla tej gru­py zwie­dza­jących nie będzie stra­co­ny.

No­wa era dru­ku

- Ja­ko­ść, ja­ko­ść i jesz­cze raz ja­ko­ść – to mo­ty­wa­cja, cel i stra­te­gia zbli­ża­jącej się edy­cji Tar­gów POLIGRAFIA, które po­zba­wio­ne przy­pad­ko­wych zwie­dza­jących, nie­sprzy­ja­jącej kon­cep­cji wy­da­rzeń to­wa­rzy­szących oraz te­ma­tycz­nych roz­bie­żno­ści skon­cen­tru­ją się wy­łącz­nie na bra­nży po­li­gra­ficz­nej – pod­kre­śla Piotr Ka­mi­ński. – Roz­po­czy­na­my no­wą erę dru­ku opar­tą na in­no­wa­cyj­nych tech­no­lo­giach, nie­ogra­ni­czo­nych mo­żli­wo­ściach i szan­sach roz­wo­ju w dzie­dzi­nach, które do tej po­ry mo­gły wy­da­wać się nie­osi­ągal­ne – po­in­tu­je.

Czy ta­kie wy­da­rze­nie mo­żna po­mi­nąć?

Wi­ęcej na www.po­li­gra­fia­expo.pl

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji or­ga­ni­za­to­ra

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści