Podczas kolejnej edycji poznańskich Targów Maszyn, Materiałów i Usług Poligraficznych Poligrafia 2015 nie mogło zabraknąć stoiska firmy Epson. Zmieniona formuła imprezy sprawdziła się przede wszystkim dzięki temu, że pozwalała lepiej realizować zasadniczy cel obecności na targach czyli nawiązywanie merytorycznych kontaktów z klientami faktycznie zainteresowanymi ofertą firmy. W liczbie wielu rozmów handlowych znalazło się też miejsce na sporo sfinalizowanych transakcji.
Z racji coraz większego popytu na systemy produkcyjne oraz szybki rozwój technologii w tym roku Epson zdecydował się zaprezentować szerokie portfolio sprzętu z myślą o klientach z różnych grup odbiorców. Przykładowo po raz pierwszy się na Poligrafii prezentowane były także rozwiązania LFP, traktowane do tej pory jako uzupełnienie potrzeb rynku produkcyjnego.
Na stoisku Epsona widoczne było szczególne zainteresowanie dwoma grupami produktowymi. Pierwsza z nich to drukarki etykiet – w szczególności ColorWorks C3500 oraz tegoroczna premiera ColorWorks C7500.
„Rynek odbiorców drukarek etykiet rośnie w błyskawicznym tempie (szacunkowo aż czterokrotnie w stosunku do ubiegłego roku). Wynika on z faktu, iż coraz więcej średnich i małych lokalnych przedsiębiorstw produkuje krótkie serie różnych produktów oznaczanych zindywidualizowanymi etykietami. Druk w kolorze i spersonalizowane etykiety w języku polskim przekładają się na sukces rynkowy firm.” - stwierdza Grzegorz Moch, Business Solution Account Manager z Firmy Epson – „Dodatkowo wzrost zainteresowania tą rodziną powodują wchodzące w życie 1 lipca przepisy Global Harmonised System zalecające druk na materiałach trwałych w miejscu ich wykorzystania, zamiast zamawiania pre-orderów dużej ilości etykiet w drukarniach zewnętrznych. Urządzenia Epson są w tym obszarze świetną ofertą z uwagi na jakość oraz niskie koszty eksploatacji i niezawodność, co przekłada się na niskie TCO.”
Goście Poligrafii 2015 zainteresowani byli także inną rodziną drukarek Epson w postaci sprzętu do proofingu oraz cyfrowych wydruków wielkoformatowych. Przebojem stoiska były tu modele SureColor SC-S30610, SureColor SC-T5200 czy SurePress L-4033 oraz Stylus Pro.
Modele Stylus Pro 4900 i 7900 zapewniają wsparcie aż do 98% wzornika Pantone, co w połączeniu z możliwością druku białym tuszem stanowi o ich wyjątkowości i bezkonkurencyjności. Wprowadzenie białego atramentu pigmentowego jest idealnym rozwiązaniem w m.in. produkcji koszulek DTG czy produkcjach reklamowych. Dzięki nowym głowicom i atramentom sprzęt Epson to więcej niż drukarki, stając się kompleksowymi maszynami produkcyjnymi.
„Zauważalny trend, wpływający na rynek to znaczny spadek nakładów druku związanych z ich personalizacją oraz specjalizacją firm i drukarni. Tradycyjnie też widoczne jest zapotrzebowanie na obniżanie kosztów wydruku przy nacisku na coraz lepszą jakość.” – mówi Tomasz Kuciński, Pro Graphics Account Manager – „Technologie zastosowane przez Epson w prezentowanych na targach urządzeniach, pozwalają realizować druki w niskich nakładach i szybkich dodrukach wspierając dodatkowo różnorodność produkowanych materiałów i kształtów.”
Wnioski, jakie nasuwają się po ostatniej edycji targów to ogromny rozwój branży opakowań i etykiet, gdzie spodziewane jest zwiększone zapotrzebowanie na sprzęt tej klasy i elastyczności, co oferowane przez Epson rozwiązania.