Okres od stycznia do marca 2015 roku był czasem wzrostu wartości polskiego rynku reklamy o 2,5 %, czyli o 40,4 mln złotych netto w stosunku do analogicznego okresu w 2014 roku. Na kondycję rynku reklamy zapracowały sektory: handel i produkty farmaceutyczne.
Jak wynika z raportu SMG Starlink inwestycje reklamowe zwiększyli również producenci żywności (o 4,1% tj. o 7,3 mln złotych), a także artykułów do użytku domowego (również o 4,1%, tj. o 1,3 mln złotych). Siedem innych sektorów zwiększyło wydatki łącznie o 46 mln złotych. Intensywnie reklamowały się branże: finansowa, mediowa, związana z czasem wolnym, a także branże turystyczna, telekomunikacyjna oraz sektor komputery i audio video, sprzęty domowe, meble i dekoracje.
Termin, tematyka, formuła
Dynamika rynku reklamy to wypadkowa wielu czynników i aby móc pokusić się o prognozy i realne plany, przedsiębiorstwa rozpoznają poszczególne sektory i reagują elastycznie, opierając się głównie na danych statystycznych. Większość działań skłaniających do planowania niezbędnych na kolejny rok działań budżetów, koncentruje się w czasie od września do końca roku. Świadomi tego organizatorzy targów REKLAMA360 postawili na termin 29 września -1 października 2015 oraz na nową formułę zakładającą klarowny odbiór tego, co jest najskuteczniejsze w budowaniu strategii i budżetów na działania reklamowe poszczególnych branż. Oprócz ekspozycji podzielonej na 5 stref tematycznych, stanie Kreatywna Arena, w ramach której odbędą się prezentacje merytoryczne, szkolenia i panele dyskusyjne z motywem przewodnim, jakim jest personalizacja.
Na podstawie informacji organizatora