Canon Europe prezentuje najnowszą wersję narzędzia do analiz biznesowych – Business and Innovation Scan – dla rynku Graphic Arts. Ta edycja pozwala na przygotowanie analizy aktualnych trendów rynkowych, co rozszerza zakres zastosowań.
Zaprezentowane po raz pierwszy w 2012 r. narzędzie Business and Innovation Scan umożliwia wykonanie poufnego audytu danych biznesowych, pozwalając dostawcom usług druku (PSP) przygotować dopasowaną do własnych potrzeb strategię biznesową. Po przeprowadzeniu analizy, dostawcy usług druku otrzymują plan działania oraz strategię, które pozwolą poprawić efektywność sprzedaży – czy to poprzez identyfikację obszarów wzrostu biznesowego, czy też maksymalizację zwrotów z inwestycji – a także pozwolą odkryć nowe źródła przychodów.
Obszary objęte audytem dla rynku Graphic Arts wykraczają poza standardowo wykorzystywane materiały reklamowe, dokumentacje techniczne czy fotografie i rozszerzają je o druk wielkoformatowy. Dodatkowo, wszystkie obszary są poddawane szczegółowej ocenie i bezpośrednio konsultowane z ekspertami Canon.
Co więcej, zaktualizowana została funkcja „Trend Watch”, która pozwala udostępniać klientom szczegółowe dane i przewidywane trendy rynkowe, odpowiadające obszarom działań biznesowych, jeszcze w trakcie trwania audytu. Dzięki temu dostawcy zyskują źródłowe dane zebrane z różnych sektorów rynku, które pomagają lepiej zrozumieć aktualne otoczenie biznesowe.
„Rynek nieustannie się zmienia, dlatego musimy mieć pewność, że pytania które stawiamy, informacje które udostępniamy oraz wnioski, które wyciągamy podczas audytu są jak najbardziej aktualne” – mówi Andy Harris, marketing manager w dziale profesjonalnych rozwiązań druku na Europę i Wielką Brytanię, Canon Europe.
„Kluczowym obszarem, na którym skupiliśmy się podczas tworzenia pierwszej wersji narzędzia była analiza tego, jak nasi klienci prowadzą swój biznes i w jaki sposób planują jego rozwój. Te kwestie mocno akcentowaliśmy także w naszym badaniu Insight Report, które pokazało, jak duży odsetek podmiotów zewnętrznych oraz wewnętrznych działów reprograficznych nie ma opracowanego planu rozwoju w zakresie marketingu i działań biznesowych. Wierzymy, że narzędzie Business and Innovation Scan pomoże naszym klientom pójść o krok dalej, wskazując kierunki rozwoju, które pozwolą im efektywnie planować przyszłe działania i przyniosą wymierne korzyści dla funkcjonowania ich przedsiębiorstwa”.
Dotychczas narzędzie Business and Innovation Scan zostało wdrożone u ponad 200 klientów na terenie całej Europy i przez ostatnie lata było rozwijane pod kątem wsparcia zarówno dla centralnych działów reprograficznych (CRD), jak i firm obsługujących klientów w zakresie druku transakcyjnego i mailingu bezpośredniego.
Na podstawie informacji firmy Canon Polska