Raport Coleman & Parkes: Generacja Z zna nie tylko swoją wartość ale również słabe stronyPoprzedni artykuł 

Według badań zrealizowanych na zlecenie Ricoh przez Coleman & Parkes, pokolenie Z które właśnie wkracza lub przygotowuje się  do wejścia na rynek pracy będzie stanowiło ogromne wyzwanie dla współczesnego biznesu. Najmłodsza generacja nie boi się formułować swoich oczekiwań i wierzy, że dzięki kompetencjom informatycznym oraz świeżemu podejściu przyczyni się do pozytywnych zmian w sposobie realizowania codziennych obowiązków zawodowych. Jest przy tym krytyczna wobec swoich umiejętności i chce się uczyć.

Badacze Coleman & Parkes przeanalizowali stosunek oraz oczekiwania dotyczące stylu i miejsca pracy wśród 4 pokoleń, które funkcjonują obecnie na rynku – Baby Boomers, pokolenia X, Milenium oraz Z. Najmłodszą generację cechują dużo wyższe oczekiwania. Poza kwestiami finansowymi najważniejsze znaczenie mają dla nich: równowaga między życiem prywatnym a pracą (48%), możliwość pracy w fajnym zespole (47%), elastyczne godziny pracy (42%) oraz bezpieczeństwo zatrudnienia (42%). Dla porównania przedstawiciele Baby Boomers na pierwszym miejscu stawiają bezpieczeństwo zatrudnienia, a Milenialsi i pokolenie X równowagę miedzy życiem prywatnym a pracą.

Dla najmłodszego pokolenia ogromne znaczenie ma sens ich pracy – aż 34% wskazało, że znacznie bardziej atrakcyjne są dla nich firmy, w których praca pozwoli im zmieniać świat. Wśród Baby Boomers ten aspekt miał znaczenie dla 13%, a dla pokolenia X oraz Milenialsów odpowiednio 14% i 15%. Generacja Z przykłada dużo większą wagę do dostępu do nowoczesnych narzędzi technologicznych – 28%. Przedstawiciele starszych generacji wskazywali ten czynnik niemal 3-krotnie rzadziej (10%).

R E K L A M A
Pokolenie Z jest również świadome swoich słabości i gotowe by z nimi walczyć. Ponad połowa z nich (55%) przyznaje, że musi popracować nad komunikacją twarzą w twarz, rozwiązywaniem konfliktów (47%) oraz terminowością realizacji zadań (37%). Przedstawicie starszych generacji oceniają pokolenie Z mniej krytycznie.

W kontekście stylu pracy dla pokolenia Z bardzo istotna jest możliwość wykonywania swoich obowiązków w ramach elastycznych godzin pracy. Jej brak jest traktowany jako jedno z największych źródeł frustracji. Pozostałe najczęściej wymieniane aspekty to brak przepływu informacji oraz innowacyjności.

„Najmłodsze pokolenie pracowników wnosi inne spojrzenie na styl i środowisko pracy. Innowacyjne technologie oddają w nasze ręce zupełnie nowe możliwości. Wiele obowiązków możemy wygodnie zrealizować poza biurem, a nowoczesne narzędzia pozwalające na bezpieczne i szybkie współdzielenie informacji pozwalają na wygodną pracę zespołową. Zmiany demograficzne, które zachodzą obecnie na rynku pracy sprawiają, że pracodawcy muszą już teraz rozpocząć wdrażanie odpowiedniej infrastruktury” – powiedział David Mills, CEO w Ricoh Europe.

Więcej informacji na: http://thoughtleadership.ricoh-europe.com/pl/4G-workplace

Na podstawie informacji firmy Ricoh Polska Sp. z o.o.

 Produkcja: WebFabrika 1999-2024 | Kontakt | Regulamin | Polityka Prywatności