Uda­ny start ryn­ko­wy kar­to­nu Per­for­ma Bril­lian­cePoprzedni artykuł 

Jak in­for­mu­je Sto­ra En­so, wpro­wa­dzo­ny nie­daw­no do jej ofer­ty kar­ton Per­for­ma Bril­lian­ce cie­szy się co­raz wi­ęk­szą po­pu­lar­no­ścią na ryn­ku za­sto­so­wań gra­ficz­nych. W mi­nio­nych mie­si­ącach był on z po­wo­dze­niem te­sto­wa­ny przez kil­ka za­kła­dów poligra­ficz­nych, które zde­cy­do­wa­ły się na je­go wdro­że­nie w co­dzien­nej pro­duk­cji. Obec­nie kar­ton ten jest do­stęp­ny za po­śred­nic­twem wy­bra­nych przed­sta­wi­cielstw han­dlo­wych na ryn­kach Nie­miec, Au­strii, Włoch oraz Wiel­kiej Bry­ta­nii. Wkrót­ce będzie do­stęp­ny rów­nież w Pol­sce.

Zda­niem pro­du­cen­ta Per­for­ma Bril­lian­ce sta­no­wi cie­ka­wą al­ter­na­ty­wę dla firm spe­cja­li­zu­jących się w pro­duk­cji ksi­ążek, kart z ży­cze­nia­mi, ka­len­da­rzy czy pocz­tówek. Cha­rak­te­ry­zu­je się wy­so­ką bia­ło­ścią, gład­ko­ścią i atrak­cyj­nym wy­glądem po obu stro­nach. To spra­wia, że mo­że być pod­da­wa­ny tło­cze­niu (ta­kże fo­lią na go­rąco), zna­ko­wa­niu la­se­ro­we­mu czy la­kie­ro­wa­niu. Jest przy tym kom­pa­ty­bil­ny z różny­mi tech­ni­ka­mi dru­ko­wa­nia.
„De­biut no­we­go kar­to­nu przy­pa­dł na czas, kie­dy na ryn­ku utwo­rzy­ła się lu­ka po­zo­sta­wio­na przez na­sze­go by­łe­go kon­ku­ren­ta – fir­mę Tul­lis Rus­sell. Wie­rzy­my, że wie­lu użyt­kow­ni­ków pro­du­ko­wa­nych przez nią nie­gdyś ma­te­ria­łów sko­rzy­sta na po­ja­wie­niu się Per­for­ma Bril­lian­ce. Za­kła­da­my jed­no­cze­śnie, że wie­lu na­szych obec­nych klien­tów zde­cy­du­je się na je­go wdro­że­nie. Jest to bo­wiem naj­lep­szy kar­ton ty­pu GC1 ja­ki uda­ło nam się stwo­rzyć – pod­kre­śla Eva Lun­dqvist, me­ne­dżer pro­duk­tu w Sto­ra En­so Con­su­mer Bo­ard. – Fun­da­men­tal­na zmia­na wpro­wa­dzo­na w pod­sta­wo­wym skład­ni­ku kar­to­nu, ja­kim jest ce­lu­lo­za, to efekt in­ten­syw­nych prac ba­daw­czo­-ro­zwo­jo­wych, pro­wa­dzo­nych przez na­szą fir­mę. Dal­sza opty­ma­li­za­cja zo­sta­ła osi­ągni­ęta dzi­ęki spe­cjal­nej re­cep­tu­rze po­wło­ki, ja­ką jest po­kry­ty kar­ton. To bo­wiem umo­żli­wi­ło nam osi­ągni­ęcie efek­tu nie­zwy­kłej gład­ko­ści”.

Per­for­ma Bril­lian­ce po­sia­da cer­ty­fi­kat EU Eco­la­bel, po­twier­dza­jący je­go zgod­no­ść z pro­eko­lo­gicz­ny­mi kry­te­ria­mi Ko­mi­sji Eu­ro­pej­skiej, do­ty­czący­mi pa­pie­rów i kar­to­nów prze­zna­czo­nych do za­sto­so­wań gra­ficz­nych. Ozna­cza to, że za­rów­no ten pro­dukt, jak też po­zo­sta­łe – znaj­du­jące się w ofer­cie Sto­ra En­so Con­su­mer Bo­ard – ma­te­ria­ły opa­trzo­ne tym zna­kiem, mo­gą być sto­so­wa­ne w kie­ro­wa­nej na ry­nek unij­ny pro­duk­cji po­li­gra­ficz­nej (m.in. przy wy­twa­rza­niu ko­pert czy kart z ży­cze­nia­mi), wy­daw­ni­czej i biu­ro­wej. Co wi­ęcej, Per­for­ma Bril­lian­ce po­sia­da ta­kże dwa in­ne, istot­ne z ryn­ko­we­go punk­tu wi­dze­nia cer­ty­fi­katy – FSC oraz PEFC.

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji PAI Prin­ti­nPo­land.com

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści