Grudzień to miesiąc kluczowy, jeśli chodzi o ocieplenie relacji z klientami. Gustowny, świąteczny upominek może przypomnieć odbiorcy o marce, wzmocnić jej pozytywne postrzeganie lub przeciwnie – całkowicie je zmienić. W jaki sposób zrobić dobre wrażenie?
Niezmiennie cieszymy się z prezentów, które odpowiadają zainteresowaniom, upodobaniom, słowem: gdy są dopasowane. Dlaczego tak się dzieje? Prezent spersonalizowany – choćby w najmniejszym stopniu – jest informacją o tym, że po pierwsze: zadaliśmy sobie trud w jego skomponowaniu, a po drugie: znamy i pragniemy wyróżnić obdarowywanego. Jak zastosować tę radę w biznesowej praktyce małych i dużych firm?
Narzędzia online marketingu a święta
Personalizacja to obecnie nie tylko najskuteczniejsza droga do zdobycia nowego klienta, ale także utrzymania dobrych relacji ze stałymi konsumentami. W okresie przedświątecznym można zastosować jej zasady, by przygotować akcent, który przykuje uwagę obu tych grup. Specjalny newsletter, unikalny bon rabatowy na zakupy, zniżka na bilet do kina lub teatru załączona do mailingu, aplikacja na profilu społecznościowym marki – przedświąteczny gest może, ale nie musi wiązać się z działaniem pro sprzedażowym. Kluczowe dla zbudowania relacji jest przede wszystkim to, aby nasza przesyłka do końca nie straciła charakteru prezentu.
Efekt świątecznej niespodzianki
Niedrogim i klasycznym rozwiązaniem zarówno dla dużych sklepów internetowych, jak stacjonarnych sieci czy prywatnych przedsiębiorstw jest… unikalne, spersonalizowane opakowanie. Klienci odbierają rocznie kilkadziesiąt identycznych paczek, a większość tej normy przypada na listopad i grudzień Dlatego też te przedświąteczne przesyłki nietrudno wyróżnić. Życzenia świąteczne nawiązujące do motta firmy, wesołe hasło noworoczne lub zabawny rysunek w bożonarodzeniowym klimacie z podobizną brand hero marki – wystarczy odrobina humoru i kreatywności, aby wyróżnić torbę, w którą zostanie zapakowany prezent lub zamówiony przez klienta produkt. Efekt przyjemnego zaskoczenia towarzyszący odpakowywaniu gwarantowany! Dobry projekt graficzny, ciekawy pomysł, ale także wytrzymały materiał sprawią, że torba posłuży w wielu świątecznych podróżach i stanie się mimochodem ciekawą reklamą.
Jak zaprojektować torbę na prezent?
Na podstawie informacji Grupy RAJA