Innowacje w opakowaniach żywności i napojów. Rynki, Materiały, Technologie – nowa publikacja PWN pod patronatem PIOPoprzedni artykuł 

To książka dla osób poszukujących nisz w innowacyjnej działalności gospodarczej i naukowej. Na podstawie analizy informacji zamieszczonych w publikacji można wyrobić sobie opinię o kierunku, w którym idzie światowa gospodarka w zakresie opakowań żywności i innych łatwo zbywalnych produktów, oraz jak wielki i rozwojowy jest to rynek w poszczególnych regionach”.

 z recenzji dr. inż. Krzysztofa Leszczyńskiego

Produkcja opakowań to aktualnie bardzo istotna gałąź przemysłu o zasięgu globalnym. Na jej dynamiczny rozwój wpływają w dużej mierze nowe rozwiązania technologiczne w zakresie opakowań żywności, napojów i innych produktów konsumpcyjnych.

W publikacji zostały omówione główne tendencje oraz innowacje obserwowane na międzynarodowym rynku opakowań produktów konsumpcyjnych przeznaczonych do szybkiego obrotu. Zaprezentowano w niej innowacyjne rozwiązania dotyczące m.in. rynku opakowań giętkich, aktywnych systemów opakowań, produkcji materiałów z biotworzyw. Wskazano także trendy w przemyśle metalowych i tekturowych opakowań żywności i napojów. Czytelnicy dowiedzą się jak w praktyce sprawdzają się systemy uwalniania pary wodnej, torebki stojące, opakowania z atmosferą modyfikowaną, farby termochromatyczne, czy też folie holograficzne.

Zawarte w książce informacje niewątpliwie będą pomocne przy pozycjonowaniu aktualnych możliwości krajowego potencjału oraz wyznaczeniu strategicznych kierunków rozwoju w zakresie materiałów, technologii i rozwiązań organizacyjnych dotyczących opakowań do żywności i produktów łatwo zbywalnych.

Warte podkreślenia jest to, że Autorzy są praktykami, na co dzień mającymi kontakt z rzeczywistością gospodarczą.

To już kolejna książka o tematyce związanej z dziedziną opakowalnictwa, wydana dzięki współpracy Wydawnictwa Naukowego PWN z Polską Izbą Opakowań (w zeszłym roku PWN wraz z Izbą wydało publikację Technika opakowań. Podstawy, materiały, procesy wytwarzania)

Tytuł oryginału: Trends in packaging of food, beverages and other fast-moving consumer goods – FMCG. Redakcja naukowa: Neil Farmer. Redakcja naukowa tłumaczenia: Hanna Żakowska. Objętość: 404 str. Premiera: styczeń 2016

R E K L A M A
Na podstawie informacji Polskiej Izby Opakowań

 Produkcja: WebFabrika 1999-2024 | Kontakt | Regulamin | Polityka Prywatności